Te weinig voer?

Gestart door Josephine, maart 10, 2007, 08:54:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephine

Hallo,
Ik geef Rakker en Rico altijd rond etenstijd(half 6, 6 uur) 3 schepjes Xtravital. Maar als ik dat doe dan vallen ze me echt aan!!! Ik krijg haast met geen mogelijkheid die bak uit de kooi zonder dat ze er zelf ook uitkomen(Als ze er dan uit zijn vliegen ze een stukjes en dan zijn alle zaadhulsjes verspreid door de kamer :-X)
Ik heb dus het idee dat ze te weinig eten hebben!!! Want als het eten dan eenmaal in de kooi hangt beginnen ze als een gek te eten de hele avond!!! Toen Rakker nog alleen was had ze altijd ruim voldoende aan 1,5 schepje! Maar nu Rico erbij is niet heb ik het idee. Rico(45 gram) is veel zwaarder als Rakker(38 gram) En Rico is ook veel dikker, dus zou dit een rede kunnen zijn dat Rico meer eten nodig heeft???

Is het een goed idee dat ik  vanaf nu elke avond rond etenstijd 3 schepjes geef en dan s'ochtends nog 1 schepje?

ik denk dat het dan beter verdeelt is...

Groetjes Josephine

roha

Hoi Josephine (nu klopt het wel  ;)PB)

Begrijp ik goed dat je alleen 's avonds eten geeft aan je parkieten?
Of doe je het wel anders?

Josephine

Ja, ik geef op dit moment alleen s'avonds(rond etens tijd) eten, de doek gaat pas om half 10 ongeveer over de koi dus dan hebben ze nog genoeg tijd om te eten.

Mars

Volgens mij moet je in ieder geval twee keer per dag te eten geven. Dus het is logisch dat jouw parkietjes zo gaan bunkeren. Geef ze 's ochtends maar een schepje (per parkiet) en 's avonds weer. Als ze dan niet genoeg hebben, dan kun je wat extra geven.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Ik zou ze zeker 's morgens en 's avonds geven als je het afgepast wilt doen. Ja, bij mij zijn ze met zijn zessen dus ik heb bakjes in de kooi hangen en iedere morgen krijgen ze nieuw zaad. Het is eigenlijk altijd zo goed als op.
Geef je ze tussen door wel iets van fruit of groente (witlof of zo)?
Ga ze maar eens 's morgens en 's avonds geven dat lijkt mij veel beter.
Groetjes karin

Josephine

Ja ze krijgen groente aangeboden maar dat eten ze niet, alleen af en toe 1 hapje proefen, maar ik hou gewoon vol! Ik zal nu s'ochtends en s'avonds een schepje geven(per parkiet)