Denkelijk ziek.. help aub!

Gestart door Roweentje, maart 06, 2007, 22:27:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roweentje

Hallo,

Wij hebben ook een grasparkietje die dit jaar in april 2 jaar word. Ze zeiden in de winkel dat het een mannetje was, maar nu blijkt het dus een vrouwtje te zijn (de snavel is niet gekleurd en ze is heel klein).
''Ze'' heet dus Tommy.

Nu lijkt het erop of tommy ziekjes is. Ik zelf dacht dat het te maken had omdat het paartijd is en de vrouwtjes dan zowiezo anders zijn dan normaal, maar nu heb ik op de site gekeken van die grasparkiet die ligt op de grond van z'n kooi en heb ik de symptomen gelezen een nu weet ik niet zeker of ze dat heeft.

Ze komt haar kooi niet meer uit, kwekt niet meer ( normaal worden we er gek van  ::) ), vraagt niet meer om eten, komt wel op onze vingers als we de kooi ingaan maar komt er zelf niet meer uit.
We hadden haar even eruit gehaald om te kijken hoe ze reageerde, maar de kooi hangt op. En ze kon niet meer omhoog vliegen ( vleugels zijn niet geknipt, is heel tam ) wat ze normaal dus heel goed kan.

Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen, jullie mogen me ook een privé bericht sturen of me mailen.

Mail adres verwijder om spam te voorkomen
gr Safrena


Met vriendelijke groeten,

Rowena en Tommy

Mars

Hallo,

De belangrijkste symptomen van een ziek parkietje zijn bol zitten, rare ontlasting en ander gedrag dan normaal (stiller). Behalve een gedragsverandering vertel je niet of je parkietje ook van de andere twee dingen last heeft. ik kan niet helemaal uit je verhaal halen of jouw parkietje ook op de bodem zit, omdat je daar naar verwijst?

In ieder geval: een parkietje is heel kwetsbaar. Als je parkietje plots niet meer kan vliegen is er echt iets mis. Ook een parkietje dat ineens stil is en niet meer op avontuur gaat, dat zijn geen goede signalen!

Ook begrijp ik niet wat je met 'maar de kooi hangt op' bedoelt.

Ik raad je aan vanavond nog een dierenarts (vogelarts als het kan) te bellen! Je kunt beter niet tot morgen wachten.

Groeten Marcia

PS: het is niet verstandig je e-mailadres op internet achter te laten: ivm spam en virussen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

chico en jacky

hallo,

ik ga met Marcia mee, het beste is om vanavond nog naar de DA te gaan.
parkietjes zijn namelijk ook erg goed in het verbergen van ziektes, het kan dus zijn dat je parkiet hoogstwaarschijnlijk langer ziek is dan je denkt.
snel actie ondernemen dus!

Groetjes
denise

Kleintjes

Hoihoi,

allereerst: Welkom op dit mooie grote forum :D

Ik sluit me ook aan bij de anderen, je kan beter 'n keer voor niks naar de DA gaan dan dat er wel iets mis is. Je kan beter te voorzichtig zijn met 'n parkietje omdat ze, zoals Denise al zei, meesters in verbergen zijn.

Soms merk je te laat dat er iets is, soms ben je op tijd. Ga liever 'n keer te veel naar de DA dan 'n keer te weinig.

Ben benieuwd hoe 't verder gaat met je kleine Tommy

Groetjes en liefs van ons aan juliie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

maartje

Wat ik bij mezelf en de andere leden hier merk is dat wanneer de baasjes twijfelen aan de gezondheid van het parkietje, het meestal ook niet goed zit. Je intuitie zegt al veel, luister er naar. Hou je ons op de hoogte?
Maartje

Kleintjes

Hoihoi,

Ben 't helemaal met je eens Maartje (grappig is dat toch, naamsgenootjes op 'n forum hihi). Intuitie zegt inderdaad veel.
Ik volg die ook meestal, en dat heeft me al veel ellende bespaard, zowel met de parkietjes als met andere zaken. Toen Pino zich niet lekker voelde ben ik ook met hem naar de DA gegaan, er was niks ernstigs mis behalve dat hij 'n bacterie in z'n darmpjes had. Hij vertoonde geen symptomen, alleen de poepjes waren anders dan anders. Hij is hier nooit helemaal van genezen, komt schijnbaar vaak voor dat oudere parkietjes hier last van krijgen. Hij was goed op gewicht en alles, dus is gewoon van ouderdom overleden.

Hier zeggen ze meestal: Als je iets niet vertrouwd, ga dan naar de DA, beter te vaak dan te weinig.
Plosteling niet meer kunnen vliegen is inderdaad geen goed teken. Kan zijn dat ze zich pijn gedaan heeft of dat er meer achter zit. Laat dit altijd even nakijken door de DA, liefst 'n echte Vogelarts, maar als die niet in de buurt is is de DA soms ook genoeg.

Succes met Tommy (nog eens hihi)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Roweentje

Hallo helaas konden we gister niet meer naar een DA gaan ( Opa en Oma ).
Ik ben nu net pas uit school. Ze is net uit haar kooi gevlogen dus dat was alweer heel wat en begint ook weer te babbelen. De ontlasting is nog normaal en vanochtend zat ze gewoon te eten.
Het valt me wel op dat de pootjes wat lichter (witter) zijn van kleur dan normaal.
Als oma thuis komt gaan we denk ik meteen naar de DA!

Alvast bedankt voor jullie tips en ik jou jullie op de hoogte !

Groetjes, Rowena