Eenzaam?

Gestart door Corina, maart 07, 2007, 14:50:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Corina

We hebben onze parkiet nu ca. 5 weken, hij is nog niet handtam maar eet wel trosgierst uit onze hand en we kunnen hem ook aaien op zijn borst. Soms zet hij een pootje op mijn vinger maar die trekt hij ook heel snel weer terug.
We hebben een spiegeltje voor hem gekocht maar hij zit alleen maar stilletjes naast het spiegeltje, hij is er niet meer weg te slaan, dus deze hebben we uiteindelijk maar weer weggehaald.
Hij speelt helemaal niet (hebben al van alles geprobeerd), roept wel regelmatig om aandacht maar zit ook een groot gedeelte van de tijd rustig op zijn stokje. Hij eet goed en ziet er ook niet ziek uit, maar we zijn bang dat hij wellicht toch eenzaam is.
Hoe komen we er achter of dit inderdaad zo is? Of hebben we gewoon een rustige parkiet (als die al bestaan) die niet wil spelen?
Heel soms kwebbelt hij even paar minuutjes maar dit is ook niet elke dag, eigenlijk roept hij alleen veel (heel soms schreeuwen).
Kortom, elk advies is welkom!

keobnepo

Hoi,

krijgt je parkietje wel genoeg aandacht van jullie? Een parkiet in zijn eentje houden kan, maar dan moet je hem wel genoeg aandacht geven en hij moet genoeg speeltjes hebben in zijn kooi voor als jullie er niet zijn.

Een parkiet verveelt zich snel. En zo te lezen voelt jouw parkiet zich inderdaad een beetje eenzaam.

Mars

Sommige parkietjes worden diep en diep ongelukkig als ze alleen gehouden worden. Helaas kom je daar niet zo achter, maar als je parkietje zo rustig is en niet speelt, maar ook niet ziek is, dan denk ik dat dat het is. Timo was zo'n voorbeeld van een parkietje dat mensen gewoon niet lief genoeg vindt.

Wil je hem gelukkig zien? Koop dan een vriendje voor hem, want blijkbaar ben jij niet hét vriendje.

groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Corina

Zoals gezegd speelt hij helemaal niet met zijn speeltjes, natuurlijk hebben we allerlei speeltjes in zijn kooi hangen en uitgeprobeerd!
Het is gewoon moeilijk te bepalen of hij van nature zo rustig is of dat hij eenzaam is.

keobnepo

Is hij al zo sinds jullie hem hebben?

Corina

Inderdaad, hij is al zo sinds we hem hebben. Hij is wel heel lief en reageert ook als je tegen hem praat, bijten doet hij al helemaal niet.
Vanmiddag kwam hij ook voor het eerst op mijn vinger zitten met trosgierst, maar hij is gewoon heel erg rustig en speelt niet, ook niet in het begin.

Marieke-Tommy

Hoi Corina,
grappig, ik had precies hetzelfde!!! :D
Nou ja, ik weet niet of mijn parkietje cht eenzaam was, maar ik vond het gewoon een zielig gezicht hoe Tommy (mij nparkietje) daar zo alleen in zijn kkoitje zat. Afgelopen zondag heb ik er dus een vriendje voor hem bij gekocht: Bassie.
tommy is daar hartstikke blij mee. ;D (ze zitten nog wel in aparte kkoien maar kunnen elkaar wel horen en zien).
Ik heb mijn eerste parkietje (Tommy) nu ruim vier weken en ook hij is nog niet tam: hij eet ook wel uit mijn handmaar komt oikk nog niet op mijn vinger zitfgen. :Dgraapig dat het bij jou precies hetzelfde gaat! :D

Ik denk dat het voor je parkietje altij dleuker is als er nog een  ander parkietje in de buurt is maar je moet het helemaal zelf beslissen. Als je maar heel veel aandacht aan hem besteed is het op zich wel goed. Maar ik mkoet zeggen dat ik me veel minder schuldig voel als ik wat lanegr weg ben nu ik een tweede parkietje heb. ;)

Succes met beslissen!!!

Heel veel liefs Marieke, Tommy en Bassie :-*

keobnepo

Citaat van: Corina op maart 07, 2007, 19:31:50
Inderdaad, hij is al zo sinds we hem hebben.

Toen wij Rossi kregen was deze ook rustig en hij bleef ook rustig en niet echt spelen met zijn spelletjes e.d., eigenlijk net zoals de jouwe nu ook (niet) doet. Wij dachten ook dat het gewoon zijn karakter was, want hij deed het al vanaf het begin.

Toen wij Mini haalden en hij een vriendje kreeg leefde hij helemaal op. Hij begon veel vaker te fluiten, en te spelen met Mini en met zijn speelgoed.

Zoals al gezegd is: speelgoed is leuk, aandacht van jullie vindt hij natuurlijk ook geweldig, maar het valt denk ik niet te vergelijken met gezelschap van een soortgenoot....