Spelen met je parkietje / dingen leren ?!

Gestart door Trippy, februari 19, 2007, 17:13:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Hoooooooiiii ;)

Ik heb Trippy nu een dag of 4 en hij is heel erg tam.

Maar ik wil buiten de kooi lekker met hem spelen, hij is heel speels en zit buiten de kooi erg graag bij mij in de buurt.
Hoe kan je goed met je parkietje spelen buiten de kooi en wat vinden de parkieten van jullie leuk ?

Ook lijkt het me leuk om Trippy dingen te leren maar hoe krijg ik hem zover dat hij die dingen doet ?
Want ik vindt het geweldig om gewoon lekker met hem bezig te zijn !
Die dingen heb ik helaas nog nooit met Wizzy en Woppy kunnen doen omdat die 2 helaas (nog  ??? )
niet tam zijn.

Zijn er speeltjes waar baas EN parkiet plezier van beleven ?
Zo ja welke ?
Ik wil heel graag een hele goede band met Trippy opbouwen !

Ik stel deze vraag omdat ik via de zoekfunctie zelf niet echt veel vond.

Groetjes,Ursula

Sara

#1
Fijn dat je parkietje al zo snel tam is! ;D
Mijn Pucky is volop dol op dingen die lawaai maken.
De andere parkieten zijn dan weer dol op alles wat glimt en beweegt..
Het is denk ik aan jou om eens met alles te testen wat je parkietje leuk vindt..
Zit ie liever op de schommel of zwengelt ie het liefst op fruitboomtakken?Dan houdt ie waarschijnlijk van wiebeldingetjes en bewegende zitplaatsjes..
Of komt ie aanvliegen als je met je handen klapt of begint ie fijn mee te fluiten met de radio?
Dan houdt ie waarschijnlijk van lawaai en wie weet kan ie wel praten als je veel met hem oefent.
Maar ook als ie niet zal kunnen praten, kan je dolle pret beleven met je parkietje..
Waar ik mij wel eens mee amuseer is het bouwen van een parkietenspeeltuintje,en mijn parkietje is er in ieder geval dol op!
Ik heb ook zo'n draairad rond één van zijn zitstokken,en als ik daaraan draai komt mijn parkietje meteen aanvleigen en kijken en luisteren naar het lawaai dat dat radje maakt..
Je kan ook je parkietje onder de kraan leren gaan, ga met hem bij de kraan staan en plons fijn met je handen onder het water,bij mij ging mijn parkietje toen meteen eens proeven aan het water en sindsdien wil ie altijd onder de kraan!
Er zijn wel 101 mogelijkheden,en het is aan jou om dus uit te zoeken wat je parkietje het leukst vindt.
Als je hem past hebt,kun je hem denk ik het meest leren. Ik zou beginnen met zijn naam te leren,zodat ie misschien komt al je roept..Parkietjes zijn heel slim en je kan ze echt vanalles leren..
Als je leest op de site,dan vind je nog wel wat dingen die je kan doen met je parkietjes en ze kan leren.

Veel succes!
Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Trippy

Hooooooiii,
Heel erg bedankt  :)
Trippy vindt geluid heel erg leuk dus daar had ik wat aan !
Ik vindt het ook erg leuk om aan parkietenbomen te frutselen dus daar ga ik ook wat meer mee aan de slag.
Ik ben al sinds ik Wizzy en Woppy heb opzoek naar zo'n draairad maar heb het helaas nog nooit gevonden.
Ben inderdaad al bezig Trippy zijn naam te leren . :) Ook heb ik hem al aan de appel gekregen  :D
Ik zal de dingen die je beschreef is proberen nogmaals bedankt :D
Als er nog tips zijn hoor ik het wel

Groetjes,Ursula

hillie

hoi trippy

onze parkiet heb een katten ballentje  waar die heel veel mee speelt.
en daar kan jij dan ook dingen mee leren spelen bijv dat die de bal naar je toe rolt.
Alleen onze parkiet vind het alleen leuker om hem op de grond te gooien. ::)


groetjes hilde



Trippy

#4
Dat is een goed idee ! Helemaal vergeten dat dat ook bestond  ::)
Ga morgen waarschijnlijk direct wat nieuwe speeltjes halen  :-\
Groetjes,Ursula


Mensen
Let op dat dit hier geen chatten word
gr Safrena

kekavo

Die balletjes waar Hilde het over heeft, liggen meestal bij de kattenspeeltjes in de winkel.
Hier zijn ze favoriet. Ze knikkeren ermee, sjouwen hem door de hele kooi of over de hele tafel heen.
Als hij zo tam is, kun je hem inderdaad ook leren hem naar jou toe te rollen.
Mijn vorige parkiet had er de grootste lol in om een knikker van tafel te rollen. Ze zat er dan net zo lang naar te kijken tot ik hem er weer oplegde. En dan rolde ze hem er weer af...

Ik speel eigenlijk af en toe met al hun speeltjes. Vinden ze leuk, ze komen dan kijken wat ik doe en komen meespelen.

marianne

Nog even een andere speeltip: ik heb muntjes in een klein ondiep bakje liggen en hij vindt het geweldig om die eruit te wippen, op de grond te gooien en dan er verder mee te gooien.Maakt een leuk geluid op het parket. En zo'n kattenballetje is ook voor Tico een groot succes! Veel plezier met het spelen!
Marianne

Cutie_lover

Ik weet er wel een goede site over: www.parkietenfun.tk daar staan verschillende spelletjes.

sander_hermans

Beste Ursula,

Wat mijn parkietjes leuk vinden om buiten de kooi te doen is eigenlijk het speelgoed wat ze in de kooi ook gebruiken. Maar wat je ook kan doen is met de speeltjes buiten de kooi zijn aandacht te trekken en misschien komt hij dan wel eens vanzelf spelen.

Om je parkiet dingen te leren is eigenlijk niet zo moeilijk. Je moet gewoon heeeeeeeeel veel geduld hebben, en weten wat je parkietje wel of niet wil leren. Waar je ook rekening mee moet houden is dat je wel zijn volledige aandacht hebt. Zorg dus dat radio, TV en andere verleidelijke dingen uit staan of weggehaald zijn. Je moet ook zorgen dat jij de enige persoon bent die het parkietje iets leert. Niet dat je dadelijk mensen om je heen hebt, want dan heb je zijn aandacht niet meer!

Speeltjes voor baas én parkiet zijn er eigenlijk niet. Of je moet het zelf leuk vinden om met parkietenspeeltjes te spelen!

Groetjes en veel plezier,

Sander

Fenixjuh

Hoi,
Ik heb een wastafel met grote spiegel op mijn kamer, en nou is mijn tandenborstel-dingetje helemaal ingenomen door mijn parkiet. Wat is er nou leuker dan tandenborstels op de grond gooien, en jezelf horen praten in een glas?  :-*
Vooral veel dingen op de grond gooien wordt hier leuk gevonden.

Trippy

Hooooooooi,

Bedankt voor al jullie tips !

Trippy vindt het kateballetje helemaal geweldig !
Samen met mij overrollen....  :)

Ben erg veel bezig met praatlessen,vaak als ik wat tegen hem zeg,beweegt zijn mond heen en weer het lijkt wel of hij mij na wil praten  :-*

Nogmaals bedankt voor die leuke tips !
Als er meer zijn,hoor ik het ( hoop ik ) wel !

Groetjes,Ursula  ;)