Hij wil maar niet op mijn vinger zitten

Gestart door Marieke-Tommy, maart 06, 2007, 07:20:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marieke-Tommy

Hallo,
Ik heb mijn eerste parkietje nu ruim vier weken. Alles gaat goed: hij is niet bang en is blij met zijn vriendje. Het enige probleem is dat hij nog steeds niet op mijn vinger wil gaan zitten. Nou ja, af en toe wel, maar dan alleen met voer. Af en toe doet hij het ook niet als ik voer ik mijn hand heb.
Vorige week had hij een opleving: hij kwam heel enthousiast op mijn vinger zitten en wilde er bijna niet afgaan toen ik hem terug op zijn stokje wilde zetten. Toen dacht ik dat hij er vanaf toen geen moeite meer mee had, maar de dag erna kwam hij weer niet op mijn vinger zitten.

Kan iemand mij helpen? Weet iemand wat ik moet doen?

Groetjes Marieke

roha

Ga zo door. Blijven oefenen en Geduld, steeds maar weer herhalen

Caradow

Ga zo door. Blijven oefenen en Geduld, steeds maar weer herhalen

Zo is het precies... en wat zijn nou 4 weken....

Cropje

Druk je zachtjes met je vinger tegen zijn onderbuikje? Dat kan helpen om hem op je vinger te laten springen. Pas hier wel mee op, doe dit alleen als hij niet bang meer is om op je vinger te zitten, want het is een vrij dwingende manier.

En wat Roha al zei: heel veel geduld en oefenen (http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php).


Edit: EN wat Caradow zei, je was me voor :)

Annika

ik neem aan dat je het dus over Tommy hebt he? Die was net tam toen je een nieuw vriendje erbij gehaald hebt. Staan ze in dezelfde kamer? dus kunnen ze elkaar zien en/of horen?
Het kan zijn dat ze beiden onrustig worden van het feit dat ze elkaar zien/horen maar niet naar elkaar toe kunnen.
Maar hoe dan ook is het verstandig om gewoon te blijven proberen, met voer als dat werkt en als dat helemaal zonder problemen gaat zonder voer proberen.
Zoals mijn voorganger al zegt kan het ook zijn dat ie pas opstapt als je je vinger tegen zijn borstje drukt (zachtjes uiteraard)
Succes!

Groetjes Annika

kekavo

Je bent al aardig op weg, als hij wel al soms komt zonder voer. Gewoon doorzetten, dan gaat het steeds beter.
Bij sommige parkieten duurt het wat langer dan bij anderen, zo ben ik al vanaf november bezig met tammaken en komt de een zelfs met voer nog maar heel af en toe op mijn vinger. Ik merk wel af en toe iets vooruitgang, al gaat het niet snel. Maar het komt vanzelf.
Gewoon volhouden, want wat is 4 weken op een parkietenleven :)

Marieke-Tommy

Hoi allemaal,
bedankt voor jullie tips!!!
Ik had het inderdaad over Tommy Annika. ;D Ik dacht toen inderdaad dat Tommy wel tam was maar het gaat nu meer achteruit dan vooruit. Vandaag probeerde ik het weer met voer. Hij hipte even over mij vinger heen op weg naar de etensbak. Dus nu doet hij het ook al niet meer met voer. :( Is dat ook normaal?
Tommy en Bassie kunnen elkaar inderdaad horen en zien: ze staan naast elkaar. Volgens mij willen ze inderdaad wel naar elkaar toe. Zal dat de rede zijn? Maar voor Bassie er was deed hij het ook maar af en toe. Ow, ik weet het gewoon niet meer! :(

Annika

ik denk echt dat dat de reden is, dat ze naar elkaar toe willen en weinig aandacht voor jou hebben. Stug blijven proberen, de aanhouder wint!

Groetjes Annika

starling

ja echt blijven doorzetten en niet je geduld verliezen,..

ik heb mijn parkietje nu ruim een half jaar en die heeft nu nog steeds af en toe gewoon geen zin om op mijn vinger te zitten, misschien kan het ook wel aan het karakter van het beestje liggen,..

je kan naast voer hem ook proberen te 'lokken' met een spiegeltje. die van mij is dol op het spiegeltje namelijk, dus af en toe laat ik hem dan op mijn vinger zitten en zorg er voor dat hij extra goed naar zijn spiegelbeeld kan kijken en zo kan spelen, dan is mijn vinger voor hem een handige comfortabele zitstok en blijft hij daar op zitten. 't zelfde geld voor als ik hem er uit haal, dan houd ik het spiegeltje bij de hand zodat hij daar af en toe naar kan kijken of mee kan spelen ook buiten de kooi, en zo toch bij mij blijft.


Marieke-Tommy

Hallo allemaal,
nogmaals bedankt voor jullie tips!!! ;D
Ik ga inderdaad stug door. Vanochtend kwam Tommy alweer op mijn hand eten. :-* Ik zal het ook is met een spiegeltje proberen. ;D

Heel veel liefs Marieke, Tommy en Bassie :-*