Eitje is toch echt kleiner dan de andere...

Gestart door boefje, maart 05, 2007, 18:16:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boefje

Heeey ! Parkietenfreakiez!


Hierbij heb ik een paar (wel2 stuks ) vragen voor jullie, ik heb vollop eitjes wel 16 stuks verdeeld over 4 koppeltjes , maar nu kwam ik erachter dat een eitje echt kleiner is dan de andere ik heb er 2 foto's van gemaakt zodat jullie het verschil ook kunnen zien nu mijn vragen:

Is dit eitje/ kan dit eitje bevrucht zijn?
Als het bevrucht is is er dan kans op een mank/ziek parkietje?

Alvast bedankt voor jullie antwoord, heb al gekeken bij de zoekfunctie maar kan niet echt wat vinden!


Groetjes Boefje 8)

Ik geloof dat ik hier goed zit met de foto's. :D

- Jorijn


[verwijderd door de beheerder]

Corien

Ik denk inderdaad niet dat het eitje bevrucht is aan de grootte te xzien, maar je kan hem even voor een felle lamp houden en dan kan je zien of er wat in zit (moet je goed kijken en ik geloof dat het pas na een paar dagen/weekje? kan als het een beetje in het eitje is gegroeit).

Annika

als je hier geen ervaring mee hebt zou ik er niet aan beginnen. Of tenminste, je kunt wel kijken, bijv met speciaal te koop zijnde schouwlampjes, maar ik zou er niet vanuit gaan dat wat je ziet dan klopt.
Zelf heb ik het laatste nest geschouwd, daarvan zijn twee jongen uitgekomen en een jong dood in het ei, maar het was voor een leek bijna niet te zien wat bevrucht en onbevrucht was.

boefje

Bedankt voor reactie maar alleen heb ik nu nog geen antwoord op mijn vragen :  :-\ :-[

Is dit eitje/ kan dit eitje bevrucht zijn?
Als het bevrucht is is er dan kans op een mank/ziek parkietje?


Groetjes Boefje

lief-hebber

Hoi Boefje.
Ik heb een grote voliere in de achtertuin, en vorig jaar heel veel jongen.
Nu weet ik mij te herinderen dat ik ook van die kleine eitjes heb gehad.  ???
Bij mijn weten zijn deze ook gewoon uitgekomen, maar ik kan me vergissen.
Dus nee ik kan je geen concreet antwoord geven,maar je bent in elk geval niet de enige.    ;)
     Groetjes lief-hebber.  ;D

boefje

#5
 :( Helaas!
Het eitje was wel bevrucht maar het jong was al gestorven (misschien toch ruimte gebrek??) ik heb nu van dat nestje 5 eitjes gehad en heb er uit eindelijk 1 jonge aan over gehouden (p.s. de ouders zijn grijs en groen/geel en het jong is albino / lutino, ik dacht eerst dat ie geen oogjes had maar er zit toch echt wat wel raar maar toch lief dat er een albinootje / lutino uitkomt  :-*)

Bedankt voor de reactie's !

Groetjes Boefje 8)