waar krijg je het beste voer?

Gestart door bhupinder, maart 02, 2007, 18:46:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bhupinder

waar kun je het beste voer halen?

-bij de dierenwinkel(in verpakking)
-bij de dierenwinkel(uit de schepbakjes)
-bij de supermarkt
-bij de vogelarts(heel soms)

ik persoonlijk haal het bij de supermarkt.
maar ik heb verschillende meningen gehoord over dit.wat vinden jullie?


Trippy

hoi,

Wij halen het bij de dierenwinkel...

De ''kant en klare'' XtraVital doet het goed  :P

Over het scheppen zijn de meningen verdeeld.
Er is namenlijk kans op virusen in het eten.

Maar ook het voer is je eigen keus,je bepaald zelf wat (je denkt) dat het beste is voor je parkietje.
Ik neem in ieder geval aan dat je niet voer gaat geven waarvan je weet dat het niet goed is voor je parkietje.

Bij ons in de AH en Edah hebben ze geen parkietenvoer dus kan ik het daar niet halen... maar toch weet ik niet of ik het wel zou doen... Ik vertrouw de dierenwinkel meer, ze zijn gespeciliceert in vogels er is zelfs een dierenkliniek.

Groetjes,Ursula

Josephine

Ik koop het parkietenvoer altijd bij een dierenwinkel, ik vind het een goede dierenwinkel en ik koop daar altijd Xtravital. Zelf zou ik mijn voer nooit kopen bij een supermarkt om deze redenen:
-Een supermarkt heeft er geen verstand van, er kan wel op een verpakking staan: ''dit is het beste voer'' maar een supermarkt heeft geen verstand van vogel(neem ik aan)
-Ze verkopen er geen Xtravital, dit is natuurlijk persoonlijk of je hier een probleem van gaat maken maar ik wil altijd Xtravital ;)

En over het scheppen uit bakken... Ik heb wel eens gekort dat er rare virussen inzitten enzo, dus dit doe ik ook nooit(ook geen trosgierst).

En over de dierenarts: Hier heb ik  geen ervaring mee maar ik kan me niet voorstellen dat het voer wat een dierenarts verkoopt slecht is :-\

Groetjes Josephine

Marieke-Tommy

Hoi :),
Ik koop mijn voer bij de dierenwinkel. Dat doe ik omdat ze daar veel meer keus hebben. En meer ervaring natuurlijk!!! 8)
Bij de supermarkt bij mij in de buurt verkopen ze alleen maar gewoon parkieten zaad. En dan maar 1 soort. Erg weinig keus dus. Bij de dierenwinkel koop ik altijd Xtra Vital Premium zaad voor grasparkieten. Mijn parkietje is er dol op. :-* (sinds vandaag is hij ook dol op trosgierst :P). Maar ik dwaal af...
Veel liefs Marieke :P :D

Sonline

Bij het scheppen uit de bak heb ik al een paar x gehad dat er een beestje in zat. Wormpjes. En ik hoor hier meer mensen over. Voor mijn vogeltje alleen nog maar xtravital.

lidy64


DarkWolf

Mijn zaden heb ik in de dierenwinkel gekocht..Maar als die zaden op zijn ga ik overstappen op XtraVital en dan moet ik naar een andere winkel want in de dierenwinkel verkopen ze dat niet meer ::)
Mijn eivoer heb ik uit de supermarkt, kwam ik eigenlijk toevallig tegen toen ik even een boodschap voor mijn moeder moest gaan doen.
Maar allebei is het in verpakking, ik zou nooit los voer kopen..

DarkWolf

Citaat van: Josephine op maart 02, 2007, 19:26:25
-Een supermarkt heeft er geen verstand van, er kan wel op een verpakking staan: ''dit is het beste voer'' maar een supermarkt heeft geen verstand van vogel(neem ik aan)
Als er staat "dit is het beste voer" dan staat dat waarschijnlijk (denk ik) op de verpakking gedrukt. Niet??
Dan heeft de supermarkt daar niks mee te maken, ze kopen gewoon enkele pakken voedsel aan maar ze maken die verpakking niet zelf.
En als je voer koopt moet je gewoon zelf even logisch nadenken wat jou het beste lijkt.
Ik denk dat IK meer de supermarkt vertrouw dan die dierenwinkel hier...Die verkopen pas om te verkopen, kan het hun schelen wat je koopt..Zolang ze maar geld krijgen!

Jetske

Het voer in de supermarkt zal best veilig zijn. Het enige probleem is dat dit voer vaak niet veelzijdig genoeg is. Daarom koop ik altijd xtra vital. Dit voer is volgens de meeste mensen op dit forum het beste voer en ook ik deel deze mening.

Sara

Ik koop meestal verpakt voer in de dierenwinkel en ik ben er heel tevreden over.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

ibi

hallo

ik zal ook mijn mening zeggen.
supercoop
wij hebben hier gewoon een diernewinkel die voer verkoopt.
bij de supermarkt(supercoop) hebben ze alleen trosgierst en schelpenzand en snoepstokjes.
de rest is bijna alleeen voor papagaaien.
en daar heb ik niks aan.
dierenwinkel
het schepvoer vertrouw ik niet helemaal.
staan niet bedekt en kan van alles in vallen.
dus de engiste wat ik koop is het ingepakte voer.


groetjes

*Z*

Nou heb ik ook een vraagje tussendoor, Ik haal ook parkietenvoer uit de dierenwinkel, het is een verpakking alleen het is niet van Xtra vital merk, zo'n xtra vital verpakking is toch geel gekleurd enz,??

zal deze voer dat ik nu gebruik niet zo goed zijn als Xtra vital?

Scotty - Keecko

Hoi *Z*,

XtraVital heeft verschillende kleuren, maar de rode is voor grasparkieten ;)
Ik weet niet wat voor voer je gebruikt, wat staat er op de verpakking?

XtraVital vind ik persoonlijk stukken beter dan het voer wat ik eerst had. Alles zit erin wat ze nodig hebben (met uitzondering van verse groentjes en fruit). XtraVital staat ook goed aangeschreven als één van de betere voeding voor grasparkieten.

Groetjes, Ilse

kekavo

Ik haal in de dierenwinkel voer. Dit is door de winkel verpakt in kilozakjes, en is van Puik. Het is dus geen schepvoer, want het wordt regelrecht vanuit de grootverpakking in kleine zakjes geschept. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, en ze eten alles goed op.

Kleintjes

Hoihoi,

laat ik me ook eens mengen in dit topic.

Voorheen haalde ik ook 't voer gewoon in de winkel maar na 'n tijdje begonnen ze sechter te eten en ben ik toch weer overgestapt op VitaKraft Premium ( of zoiets, de zak is al leeg hihi) VitaKraft koop ik bij de Real,-, die ligt net over de grens hier waar ik woon en daar kost de grote 3 kilo zak maar 'n euro of 6, terwijl de normale pakken hier omgerekend naar 3 kilo veel duurder zijn. Normaal haalde ik VitaKraft bij de dierenwinkel, maar omdat die duurder is haal ik van tijd tot tijd als de zak is leeg 't bij de Real,-. Dit is overigens voor Silly en Tweety, Kruumel en Mini krijgen XtraVital, wat ik in grote pakken bij de dierenspeciaalzaak koop.
Waarom 2 verschillende soorten voer? Omdat Kruumel en Mini nog in de groei zijn en alles hard nodig hebben. Silly en Tweety krijgen ook 'n schepje Xtravital door hun eigen voer, voor net dat beetje extra vitamientjes en de hele mikmak hihi. Ik overweeg wel om als 't VitaKraft helemaal op is om ook Sil en Tweet Xtravital te gaan geven, blijkbaar is de jonge dame iets van plan hihi.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

bhupinder


hallo,

ik haal de mijne altijd bij de supermarkt het merk heet"best for your friends" daar zit heel veel in en mijn vogeltje die smult ervan want er zitten omdat het zo voedzaam is ook snoepjes bij.

groetjes bhupinder

Caradow

De zaadmengsels van de diverse "supermarktmerken" (vitami, best4yourfriends etc) dus de merken die hoofdzakelijk bij de supermarkten verkrijgbaar zijn, zijn vrij beperkt qua inhoud. Er zitten vrij weinig verschillende soorten zaden in en bieden een vrij eenzijdige voeding, wat dan opgelost word door er van die vitaminebrokken bij in te gooien.

De dierenspeciaalzaak doet het al een stuk beter, gevarieerder aanbod, zaadmengsels met meer kwaliteit (lees variatie en voedingswaade) Alleen het zelfschepsysteem is een groot risico, maar ja, daar heeft de consument nu eenmaal zelf om gevraagd. Helaas bied de dierenspeciaalzaak over het algemeen naast de kwalitatief zeer goede zaadmengsels, ook de mindere, maar dat heeft ook alles met commercie te maken. Er zijn nu eenmaal nog heel veel mensen die de kwaliteit van de voeding niet zo belangrijk vinden voor hun huisdier... Daarnaast beiden dierenspeciaalzaken wel steeds vaker wel weer een goede pelletvoeding aan, wat ik persoonlijk een goede ontwikkeling vind. Nu de kennis van kromsnavels en voeding en huisvesting nog flink opvijzelen en dan word het nog wel eens wat...

Bij de dierenarts zijn dan de dieetvoeders verkrijgbaar... Voor de kromsnavels zijn dit dan de duurdere merkpellets die ik zelf gebruik. Ik zit voor de voeding van mijn vogels vast aan de DA of ik moet een eind rijden(3 kwartier), naar een grote speciaalzaak die dan wel "mijn" pellets verkoopt. Dus voor mij mijn DA.

Wanneer ik niet voor pellets zou hebben gekozen, zou ik XtraVital zaadmengsels voeren. Puur omdat hier ook alles in zit wat ze nodig hebben en een goed compleet zaadmengsel is. Daarnaast natuurlijk altijd vers groente en fruit aanbieden (dus we gaan ook naar de groenteboer!) De goedkopere zaadmengsels voldoen voor mij niet. Ja, ze kunnen voldoen, maar dan moet je dus heel goed gaan kijken naar wat je zelf toevoegd om de voeding aan te vullen. Er zijn nog meer dan genoeg kwekers die hun vogels op die manier voeden, maar die mixen dus eigenlijk zelf met verschillende componenten een goede voeding in elkaar. Dat dan dus ook niet te vergelijken is met welk zaadmengsel uit de winkel dan ook...

bhupinder

hallo,

nou ik koop het in de supermarkt want mijn vogel eet helemaal geen voer uit de dierenwinkel want een keer had ik ook xtravital gekocht maar wat er toen gbeurde was dat ze al de tijd dat ik het voer in haar bakje had gezet niet meer at en verzwakte toen deed ik er weer de best4yourfriends in en dat at ze toen wel.erg raar maar waar dus ik moet wel die van de supermarkt kopen maar omdat ze die xtravital niet eet doe ik in een ander bakje een soort van snoep/krachtvoer bij en omdat in dat krachtvoer snoepjes zitten eet ze dat wel

groetjes,
bhupinder

Mars

Hoi, als je wilt dat je parkietje XtraVital gaat eten kun je dit opbouwen als ze het niet in 1 keer eet. Dus eerst een klein beetje door de andere zaadjes en dan steeds wat meer XtraVital en wat minder ander zaad. Het is belangrijk dat je parkietje goed eet.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Jippie

Hoi allemaal!

Ik zie dat ik één van de weinigen ben, maar ik koop mijn voer bij de dierenarts, net als Caradow. Dat is de enige plek waar ze de pellets van Harissons verkopen. De dierenarts is dan wel een stukje rijden en het voer is ook vrij prijzig, maar Toeter en Dafne eten er goed van. Dat is voor mij het voornaamst.

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Caradow

Citaat van: Jippie op maart 13, 2007, 19:46:35
Hoi allemaal!

Ik zie dat ik één van de weinigen ben, maar ik koop mijn voer bij de dierenarts, net als Caradow. Dat is de enige plek waar ze de pellets van Harissons verkopen. De dierenarts is dan wel een stukje rijden en het voer is ook vrij prijzig, maar Toeter en Dafne eten er goed van. Dat is voor mij het voornaamst.

Groetjes, Ilse

offtopic: Ilse, je kunt harrisons ook bij de Vogelkelde in Den Haag online bestellen, ik weet niet wat de verzendkosten zijn, maar mogelijk dat je dan mischien nog goedkoper uit bent? er zit nogal prijsverschil per DA

Jippie

Dan stiekem toch even off-topic terug! De verzendkosten bij de Vogelkelder zijn €3,95 en de zak Harrison's (ik koop altijd de grote zak van 5 (Amerikaanse) pond) is ook bijna €5,- duurder... Bovendien heeft mijn vriend een rijschool en kan zijn route zo aanpassen dat hij langs de dierenarts komt! In ieder geval bedankt voor het meedenken, Caradow!
Toeter en Dafne!

Maanu_

Ik koop het in de dierenwinkel (in verpakking) daar heb je heeeel veel keus.
Ik heb wel een keer uit zo een schepbakje voer gehaald, maar toen ik thuiskwam zag ik dat er ook kattenbrokjes en dergelijke tussen zaten. dat heb ik dus nooit meer gedaan

ashley

hallo,

ik koop het ook bij de dierenwinkel en dan verpakt want ik koop namelijk altijd XtraVital omdat daar niet alleen zaadjes door zitten maar ook eiervoer bijvoorbeeld.
vroeger kocht ik het wel eens uit van die schepbakken, maar dat doe ik nu nooit maar ook omdat ik nu XtraVital zo goed vind maar ook omdat er dus blijkbaar larveneitjes tussen voer zat ??? dus toen ik de vogels na 3 dagen dat ik het in huis had eten gingen geven zag ik larven :o ik dacht ojee mijn vogels hebben daar al 2 dagen van gegeten maarja ze zijn gelukkig niet ziek geworden.
dus ik raad iedereen aan om het best geen schepvoer te nemen ook omdat veel kinderen er met hun handen in gaan en zo komen er allemaal bacterieen en bij mij dus ook larven!!

groetjes ashley

roha

Wij kopen ons voer bij de Vogelkelder en als het daar op is, dan fiets ik naar de dierenarts.
Onze parkieten eten hier de pellets van Harisson's.

Hanneke

liesanne

Ik ben ook net over op het voer van harrison's. Het s wel duur, maar als mijn parkietje er gezond van wordt en blijft is het het waard.
Het is wel lastig dat het alleen te verkrijgen is bij de dierenarts.

Daphne

Caradow

Enkele grote dierenspeciaalzaken verkopen het ook, maar dit zijn er niet veel.

Daarnaast wil ik nog wel even vermelden dat Harrisons geen garantie is dat parkieten niet ziek worden! Wel is het zo dat 90% van de ziekten bij grasparkieten in de praktijk te herleiden zijn naar de voeding. Dit kun je dus wel aanzienlijk terugdringen door veel aandacht te hebben voor een gezonde, goede voeding

liesanne

Ik ben nu over op Harrison's, maar dat is geen garantie. Net zoals gewoon parkietenzaad ook niet slecht hoeft te zijn.
Ik had hiervoor een turquasine parkiet en die kreeg gewoon zaad uit de dierenwinkel. Geen Xtra vital of zo en hij is gezond 14 jaar oud geworden.
Ik wil nu wel het beste voor onze parkiet, dus vandaar de overstap.

Daphne (moeder van Liesanne)

Nadine

Of ik haal het bij de C1000 .. "best for your friend" heet dat..
maar meestal haal ik het bij de dierenwinkel uit de schepbakken.. [ gisteren bijv. ]
Toen ik het ui de schepbak had meegenomen en het erbij wou gooiie..
zag ik dat gewoon exact gelijk voer is aan wat ik altijd haal bij de C1000!
Dus voor mij maakt het niks meer uit  :) en ze eten het allebij :)

Cheryl87

Normaal koop ik het altijd bij de dierenwinkel en dan koop ik ook XtraVital maar laatst was het voer op en daar kwam ik iets te laat achter, dus even snel naar de supermarkt en daar voer gehaald want de dierenwinkel was dicht.
Gelukkig had ik ook nog eivoer staan dus dat zit krijgen ze ook.

Groetje Cheryl

nick

Heey ik koop het altijd bij de dierenwinkel.
Xtra vital vinden ze allebij heel lekker.
Dus tja...

Gr nick

Theuno

Ik haal ook extravital, en snij de krentjes of rozijntjes klein. Ook maak ik die ander harde rode dingen klein.

Aan de krentjes is Pixel niet begonnen volgens mij, en ook die rode dingen blijven gewoon liggen. Hoeveel honger hij ook heeft, misschien gaat het beter als hij wat ouder word...

Monique8736

Ik gebruik zelf al anderhalf jaar nu X-travital maar wil binnenkort graag overstappen op pellets.Nu wil ik graag een beetje op dezelfde prijs blijven als X-travital en ik heb ontdekt dat Nutribird B14 daar aardig in de buurt komt.Ik kan alleen nog steeds niet ontdekken waar ik het voer kan kopen.Er zit een bedrijfje in R'dam 'Dedierenvriend.nl' maar daar betaal ik alleen al aan verzendkosten en rembours 16,50 en dat vind ik niet normaal.Weet iemand of je Nutribird ergens anders kan kopen,of bijv. via je dierenarts?

Groetjes Monique

Peter62

Mijn parkietjes laten vaak de gele stukjes liggen. Ze pikken eerst de lekkere zaadjes er tussenuit.

Mars

Nutribird:
Volgens mij verkopen heel veel dierenwinkels het wel: hier in Leeuwarden de Pet's place (hangt af van de eigenaar er is er eentje die Harrison verkoopt) en de Intratuin wel. Dus gewoon even rond kijken?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Monique8736

Hier bij Pets Place (R'dam Alexandrium superstore) hebben ze wel voer van Nutribird,maar dat is niet de B14 variant.Ik zal eens vragen of ze het eventueel kunnen bestellen voor me.Ze hebben wel een ander soort pellet,Caradow vermoedde toen nutribird,maar toen ik er van de week was heb ik even een kijkje genomen,het is het merk 'HappyBird'.Verpakking helemaal in het engels..

Ik ga Pets place weleens bellen  :)

Groetjes Monique