verstandig om parkiet geluiden te laten horen?

Gestart door wouter, maart 01, 2007, 23:29:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wouter

Hallo, Is het wel zo slim (als een parkietje alleen is) om die parkiet geluiden te laten horen? krijgt hij dan geen heimwee naar zijn soort genootjes? groeten wouter.. :-X

Sonja

Hoi Wouter,

Veel alleen levende parkietjes leven op als ze geluiden horen van hun soortgenootjes.
Als jij je parkietje heel veel aandacht blijft geven, denk ik niet dat hij door het horen van deze geluiden zijn soortgenootjes erg gaat missen.

Je kunt je dan ook afvragen hoe een parkietje zich voelt als hij uit de dierenwinkel komt, (tussen allerlei soortgenootjes vandaan), om alleen te gaan wonen met zijn mensenvrienden.....

Maar......het allerleukste blijft natuurlijk een echt parkietenvriendje!

Groetjes, Sonja.


Mars

Ik vond het met Jim altijd een zielig gezicht. Als de mussen hier buiten wat druk worden dan gaat/ging ze heel hard roepen. OOk haar reactie op parkietengeluidjes: geen gezellig gebabbel terug maar geschreeuw (zo'n harde piep) 'hier ben ik!' 'hier!'. Ik vind het zelf niet iets toevoegen behalve een parkietje dat helemaal op zoek gaat naar zijn soortgenootjes.

Groteen Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

maartje

mijn parkieten kijken er ook raar van op als ze zichzelf horen of een ander en gaan ook vaak terug roepen, zoals Mars zegt.
Nu weet ik niet of dat dit een verschil maakt omdat ze al met z'n tweeen zijn. Toen ik isodorus in het begin alleen had, hielp het wel om haar aan het babbelen te krijgen, maar dat ging ook over in geroep.
maartje