Bertus is wéér ziek...

Gestart door Tanja, maart 01, 2007, 20:29:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Veel sterkte gewenst Tanja en Bertus!

Hopelijk word Bertus snel weer beter!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Kuifmees

Beste,

Spijtig dat je parkiet zo ziek is.

Eigenlijk komt dit probleem vaak voor. Om zeker geen dode vogels te hebben in de kweek worden er al te vaak antibiotica, ESB3, en andere middeltjes gegeven. Dit gebeurt ook vaak bij handelaars waar de vogels samenkomen van heel wat verschillende kwekers. De vogels krijgen dan dagelijks een kleine dosis toegediend zodat ze niet ziek worden. Koop of krijg je zo'n vogel, dan ben je verplicht verder te gaan met deze antibiotica gezien de vogels zelf geen eigen antistoffen aanmaken tegen bepaalde ziektes. Erger nog, de dosis die je moet gaan toedienen zal altijd groter of regelmatiger moeten gebeuren met toch het allerergste als gevolg.

Ik hoop dat jij niet zo'n vogel hebt en hoop ook dat als je een vogel koopt je hem in vertrouwen kan kopen. Ga daarom naar een kweker zodat je zeker bent dat de vogel die je koopt niet in contact kwam met vogels van God weet waar.

hannah

Heey Tanja
deze kenmerken lijken verdacht veel op wat mijn parkietje heeft (Quelian). ze was ook kortademig en ze heeft volgens de da astma gekregen. later ging het weer slechter en begon ze ook een beetje te spugen. ik ben naar een va geweest en nu is ze opgenomen. het is inderdaad lastig met die antibiotica.
sterkte ermee!

groetjes Hannah

ps. kuifmees, wil je niet vloeken. het is misschien geen forumregel, maar ik zou het toch op prijs stellen (sorry voor off-topic)