Dotje...

Gestart door Dick uit Aruba, juli 08, 2005, 16:53:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carla

Goed om horen dat Dotje haar 'pootje ' thuis houdt  :D Best dat je nog niemand geschikts gevonden had voor deze parkiet.

angeliqe

He Dick,

Gelukkig heeft Dotje zich een beetje aangepast en mag ze in de voliere blijven
Daar word ik echt blij van!!!  :D
Mag ze bij haar vriendjes blijven.

Groetjes,

Angélique

Dick uit Aruba

Dotje is er sinds donderdagochtend toch weer mee begonnen met het leeghalen van de voerbakjes.  :angry2: Ik heb het voer overgeheveld in een grote platte schaal om te kijken of dit wat uit zou maken. Niets dus. Wat wil ze nu toch?!  :(

Het ging net zo goed! Nu zet ik er een definitieve streep onder. Dotje moet gaan. Ze staat nu wederom apart van de rest in wederom een veelte kleine kooi. Het weekend gaat ze zeker bij iemand de volière in. Ze is nu een mooie, bijna witte, sterke en gezonde pop en het roest waar ze mee kwam is er helemaal uitgeruit. Ik vind het wel zo jammer.  :(

Met slecht nieuws komt ook goed nieuws natuurlijk.  :D Het is voor 90% zeker dat ik morgen om 17:15 (voor jullie 23:15) een uit de kluiten gewassen kooi gaan ophalen met maar liefst 10 zebravinkjes.  :rolleyes: Deze minivolière komt naast mijn favoriete stoel te staan. Ik gaat het straks aan mijn vrouw vertellen, die weet nog van niets. (Zij is namelijk die missende 10%  :blush: )

Carla

Jammer toch dit te horen  :(. Ja een mens moet eenmaal een besluit nemen.
Ik hoop dat het Dotje goed gaat gaan op haar nieuwe plaats. En ik weet zeker dat jij ervoor zult zorgen dat ze in een goede thuis terecht zal komen.
Ah ja nu nog zebravinkjes ook ??? Laat eens weten wat jou tien %ervan vond . hihihihi

Ingrid

Ach ach, die Dotje toch, een temperamentvol vrouwtje (misschien familie van Blizzard??;)). Jammer dat deze beslissing toch door jou genomen moet worden maar het is niet anders.
Oef, het wordt aardig druk, nu zebravinkjes erbij, gezellig hoor, denk je dat je vrouw ovestag gaat? Ach je gooit vast al je charmes in de strijd en krijg je haar aan de kant van de 90% om er 100% van te kunnen maken.

We horen het wel  :) !

Groetjes, Ingrid

Sonja

Hoi Dick,

He wat jammer nou, dat Dotje haar oude gedrag weer opgepikt heeft. :(
Hopelijk krijgt ze het toch naar haar zin straks, op haar nieuwe plek.
Het kan niet op he, nu ook nog zebravinkjes! :blink:
Ik hoop voor jou, dat je vrouw het ook goed vindt! :D

Groetjes, Sonja.

Dick uit Aruba

Daar zat ik dan op de bank, fris gewassen, glad geschoren, me beste after shave en me meest onschuldige gezicht. Ik moest immers mijn "poepie" (mijn vrouw dus) ervan overtuigen dat 10 zebravinkjes een erg gezellige toevoeging zouden betekenen voor ons huishouden.
"Oh, vandaar dat je pas die nieuwe stofzuiger hebt gekocht!" Zei ze een beetje verwijtend. Ervaring leerde mij dat ik hier niet op in moest gaan.

Lang verhaal kort: er staat een kleine volière met tien mooie, lieve en o zo bewegelijke mannelijke zebravinkjes te pronken in mijn huiskamer. Hun vluchtruimte is zes maal groter dan die van de dierenwinkel en daar maken ze lekker misbruik van.  Ze "peppen" met z'n tienen gezellig op een absoluut fatsoenlijk geluidsniveau.

Morgen (zaterdag) ga ik Dotje brengen naar een vrouw die haar graag wil hebben. Ze heeft na het overlijden van haar laatste parkiet enkele maanden geleden nog geen parkiet aangeschaft. Ze heeft een fatsoenlijke frisse kooi met een paar leuke speeltjes. Ik denk dat Dotje daar wel naar haar zin zal hebben. Eind goed, al goed.

Dick uit Aruba

Hier wat plaatjes van mijn vinkjes die allemaal Piet heten: Mijn andere vogeltjes

...en hier wat informatie voor de gemotiveerden: Zebravinkjes

Carla

Al je Pietjes zien er prachtig uit :D. Nog een ander soort voer in huis te halen.
Binnen twee weken gaan we een nieuwe voliere bouwen. Wie weet is er daar ook wel plaats voor wat zebravinkjes ?
Of raad je me dit af om bij 13 grasjes wat zebravinkjes te doen.
De voliere zal  ongeveer 4x2x2 meter zijn.

Jojo

Heb je die mevrouw die Dotje wil hebben wel verteld van de afwijking die ze heeft?
Kan ze er vast rekening mee houden en misschien zoals jij een nieuwe stofzuiger kopen!!! :P  :P  :P

Dick uit Aruba

Citeer...Of raad je me dit af om bij 13 grasjes wat zebravinkjes te doen.
De voliere zal  ongeveer 4x2x2 meter zijn.
[snapback]9530[/snapback]

Nou weet je, ik heb mijn vinkjes apart staan in een volière en dat gaat ook wel zo blijven. Het schijnt wel te kunnen als iedere soort voldoende ruimte heeft.
Nu zijn vinken nestslapers, dus kunnen de nestjes de parkieten het hele jaar door motiveren om te gaat broeden denk ik zo.
Ik kan er eigenlijk weinig over zeggen omdat ik niet de ervaring heb om ze samen in 1 volière te hebben.

Dick uit Aruba

CiteerHeb je die mevrouw die Dotje wil hebben wel verteld van de afwijking die ze heeft?
Kan ze er vast rekening mee houden en misschien zoals jij een nieuwe stofzuiger kopen!!! :P  :P  :P
[snapback]9564[/snapback]

Omdat Dotje, als ze bij haarzelf zat, het niet deed, wil ik natuurlijk niet die aardige mevrouw demotiveren om Dotje aan te nemen dus...heb ik die "afwijking" niet ter sprake gebracht.

Ze heeft helemaal kosteloos een mooie, sterke en gezonde parkiet gehad. Zelfs kreeg ze nog een halve kilo voer. Het is weer mooi geweest.

In vind het nog steeds heel erg jammer. Als je ze had gezien toen ik ze kreeg...helemaal verwaarloost en smerig onder de roest, nageltjes te lang, neus niet om aan te zien, conditie nul comma nul...
Nu is het een "looker"...jammer hoor.

Jojo

Je hebt in ieder geval je uiterste best gedaan om er wat moois van te maken!
En volgens mij is je dat ook aardig gelukt, op die malle afwijking na dan.
Ik hoop dat die mevrouw veel plezier van Dotje zal hebben.

Jorijn

#33
CiteerNou weet je, ik heb mijn vinkjes apart staan in een volière en dat gaat ook wel zo blijven. Het schijnt wel te kunnen als iedere soort voldoende ruimte heeft.
Nu zijn vinken nestslapers, dus kunnen de nestjes de parkieten het hele jaar door motiveren om te gaat broeden denk ik zo.
Ik kan er eigenlijk weinig over zeggen omdat ik niet de ervaring heb om ze samen in 1 volière te hebben.
[snapback]9623[/snapback]


Het is ongeloofelijk hoe jij je af en toe voor dieren inzet. Echt super werk! :D
Helaas zitten er soms ook minder leuke dingen aan, Maar wees blij dat je dotje in ieder geval nog een fijn leven hebt kunnen bezorgen! ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Dick uit Aruba

#34
Bedankt allemaal voor jullie passelijke reacties!

En een slotje erop ;)