Ze speelt! Wat moet ik kopen?

Gestart door Cropje, februari 28, 2007, 21:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cropje

#20
Ik wil nog even terugkomen op dat spelen.

Ik ben even met wat sieraden specifiek gaan uitzoeken wat Arie leuk vindt.
Even voor alle duidelijkheid:

Met alle sieraden heeft Arie maar even gespeeld, zodat ik kon zien wat ze wel en niet leuk vond! Ze krijgt ze hierna ook nooit meer, zodat ik zeker weet dat eventuele giftige stoffen haar niet ziek kunnen maken!

Ik liet haar eerst even haar 'lievelingsoorbellen zien'. Uiteraard dook ze meteen op ze af om die paar steentjes die er nog in zitten eruit te slopen, waar ze natuurlijk niet de kans voor kreeg! Ik heb de oorbellen meteen weggehaald, het is nu wel duidelijk dat ze dat leuk vindt!
Vervolgens heb ik haar een grote ketting met grote glinsterende kralen gegeven (deze: http://www.kralenenkralen.nl/glas_kralen/gfs_012.JPG , alleen dan groen en van plastic, groot dus en niet inslikbaar). De kralen vond ze erg interessant, maar omdat ze zo groot waren kon ze er niet aan knagen, ze heeft verder nog even op het touwtje tussen de kralen geknaagd (even kijken wat dit nou weer is...) en daarna vond ze het niet interessant meer. Later, nadat ik wat andere sieraden had laten zien, gaf ik haar deze ketting opnieuw en hetzelfde gebeurde. Ze probeerde de glinsterende kralen als eerste uit steeds.

Nu heb ik zo'n zelfde ketting, alleen dan met matte kralen (en hij is het roze en niet groen), deze vond Arie elke keer niet interessant. Er werd heel even op het touwtje geknaagd (wat is dit?) en dat was het dan.

Dan had ik nog een ketting een hangertje van van 6 glinstersteentjes, die samen een bolletje vormen. Dat vond ze HELEMAAL fantastisch! Deze glimmers hadden precies het formaat wat ze in haar bekkie kon steken, dus het sloopwerk kon beginnen, trekken en knagen aan dat bolletje! En binnen no-time had ze een van de glimmers eraf gesloopt! Voor mij een teken om het kettinkje EN losgemaakte steentje weer terug te stoppen in m'n sieradenkistje. Dit sieradenkistje is doorzichtig en toen Arie even later langs het kistje liep en DE ketting zag liggen, stoof ze erop af werkelijk! Ze had alleen het begrip "doorzichtig" niet echt begrepen dus ze bleef maar met haar snaveltje tegen het kistje aan tikken! Heel schattig om te zien en nog een bewijs dat Arie graag glimmertjes sloopt (diamonds are a girls best friend he!)!

Ik heb hierna nog een paar sieraden geprobeerd, meer als 'tussenpauzes' om de groene en roze ketting nog een keer uit te proberen. Ook hier, kleine sloopbare glimmende steentjes waren geliefd, matte steentjes totaal niet, touwtjes waren niet langer dan 2 seconden interessant en grote glimmers hielden het ook niet langer dan een paar seconden vol! Ook niet als voetbal helaas!

Ik ga van het weekend wel zo'n kattenballetje kopen voor m'n schatje, maar ik vraag me af of ze er wat mee doet, het valt immers onder de catagorie groot en niet glimmend. Geluiden interesseren haar niet zo veel.

Ik ben ondertussen wel echt elke website met parkietenspeeltjes langs geweest, maar ik vind nergens iets met kleine sloopbare glimmertjes! Nu snap ik dat op zich wel, als ze glimmertjes echt los kan krijgen kan ze er natuurlijk in stikken en dat zou niemand willen. Maar er is uberhaupt niets met glimmers! Alleen spiegeltjes, maar die vind ze ook niet interessant, er hangt er een in haar kooitje en ik heb een spiegelend fotolijstje staan onder andere, maar het doet haar niets!

Offtopic: Ik ga morgen een grote kooi ophalen, via internet bij een particulier, vind het wel een beetje eng! Ik ken diegene helemaal niet en er kan ook niemand met me mee! Maar goed, ik MOET die kooi hebben :D (http://zeberki.wer.pl/grafika/fotki/akcesoria/ferplast_nota_71x38x49.jpg)