Hoelang duurt het voor de langste vleugel veren weer op zijn langst zijn?

Gestart door FrankvdBee, februari 27, 2007, 19:41:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankvdBee

Hoelang duurt het bij een grasparkiet tot zijn langste vleugel veren weer op zijn langst zijn?


Frank

Mars

Dat ligt er aan: als ze gewisseld zijn of als ze geknipt zijn? Als ze er met de rui uit zijn gegaan duurt het volgens mij een week of twee (voor 1 veer), maar als ze geknipt zijn kan het wel wat langer duren: met ongeveer 4 maanden (leeftijd) worden de langste pennen meestal wel gewisseld in de rui, maar dat hangt van het parkietje af. De achtergrond van je vogeltje is niet helemaal duidelijk...

Edit: In je vorige topic hebben we nog niet de oorzaak van de missende veren achterhaald. Mischien kun je toch even een foto plaatsen? Als hij kruipersziekte heeft dan kan het zijn dat hij zijn veren nooit weer terug krijgt. Alleen met een foto kunnen we je meer vertellen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

FrankvdBee

ik heb die parkiet gehaald bij een handelaar maar niet goed opgelet of hij helemaal in orde was toen ik thuis kwam zag ik dat een vleugel niet in orde was ik heb hem 2 dagen in de voliere laten zitten en goed in de gaten gehouden en hem binnen gezet om hem te laten eten enzo maandag heb ik hem naar binnen gehaald en hem in een kooi gezet en nu is me al opgevallen dat de veren weer bijna lang zijn ze moeten nog zo'n 3 cm groeien en                                 waarschijnlijk is hij die veren kwijtgeraakt met vangen!!


frank                   

Mars

Dan heb je binnen een paar dagen lange veren: als je ze eenmaal kunt zien, groeien ze echt supersnel.
Fijn dat er nieuwe veren zijn!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

FrankvdBee

dan hoop ik dat ik hem van het weekend weer bij zijn vrienden kan zetten!!!! ;D

Mars

In principe kan dat, maar je hebt hem nu wel al binnen gehad. Hij is de kou misschien al wat ontwend. Houd hem dus in ieder geval goed in de gaten. Of misschien nog beter: bouw zijn verblijf in de voliere op.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe de rest hierover denkt...

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

FrankvdBee


Mars

Ik neem aan dat je begrijpt dat vogels vanuit de warmte moeilijk zo de kou in kunnen. Dat is erg riskant. ik vraag me af of jij je parkietje na hem een week binnen te hebben gehad wel naar buiten moet doen. Dus toen draagde ik een beetje door door na te denken over het laten wennen aan de kou buiten.
De achterliggende gedacht is als volgt: Stel dat je met je huisvogeltje buiten zou willen wandelen. dan kun je hem niet zomaar een uur mee naar buiten nemen midden in de winter. Dit is hij niet gewend en hij zal snel verkouden worden of andere ziekteverschijnselen krijgen. Wel kun je hem langzaam laten wennen door eerst een rondje om je huis heen te lopen en dit steeds een stukje verder te doen. Snap je? Dus ik zat te denken hoe je dat op zou kunnen lossen voor jouw vogel en of hij al te lang binnen heeft gezeten.

Daarom denk ik dat het goed is om even andere reacties te vragen. Ik heb geen ervaring met volieres. Over het algemeen zeggen we: inde winter naar binnen dan in het voorjaar pas weer naar buiten.


Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

FrankvdBee

en mijn tante heeft 2 kakariki's gekregen en meteen buiten in de voliere gezet terwijl die van binnen komen waar het altijd rond de 20 graden was                    en die doen het goed buiten

Cutie_lover

Grasparkietjes zijn heel teer, en kunnen hier vrijwel zeker niet tegen..