muesli

Gestart door ibi, februari 26, 2007, 09:20:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

hallo parkietenfreaks

zou een parkiet ook muesli mogen.
en dan welke soort.
ik weet wel zeker dat ze geen chocolade muesli mogen.
mogen ze wel natuurlijke muesli ????
of is er nog een andere ???


groetjes ibi

Josephine

Volgends mij mogen ze wel muesli hoor, ik heb het nog nooit gegeven, maar muesli is gewoon iets natuurlijks volgends mij... Als er maar geen suiker of zo iets bij zit. Wacht voor de zekerheid maar even op andere reacties.

Groetjes Josephine

Mars

In het boekje van Hooimeyer staat dat het mag... volgens mij. Zal het straks even voor je nazoeken om het zeker te weten. De soorten staan er niet bij, overigens.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Josephine

Citaat van: Mars op februari 26, 2007, 17:20:14
De soorten staan er niet bij, overigens.
Als dat niet zo is kan je denk ik zelf ook wel bedenken dat een parkiet geen chocolade en suiker mag dus kan je ook bedenken dat je gewoon natuurlijke mueslie moet hebben ;)

ibi

heey

we hebben ook muesli appel .
die zou toch ook mogen ????

groetjes

Mars

Volgens mij is muesli ook ongezoet (en zonder smaak varianten op een rozijn na) en cruesli daarentegen niet. Dus dat is in ieder geval een belangrijk verschil.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

huh ???

maar cruesli is dat geen muesli.
ik dacht gewoon dat cruesli het merk was van muesli vergis  ik mij toch eeen beejte   ???

Mars

Cruesli zijn van die aan elkaar gekleefde stukken muesli. Muesli zijn meer alleen de zaden (wat is het eigenlijk) met rozijnen en Cruesli is wat krokanter waarschijnlijk door toevoeging van suiker ed.

Dus Cruesli zou ik niet geven, Muesli kan volgens mij wel, maar kijk ik nog even na.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

ow gellukig dat ik het weet!!!!!
wou het bijna geven omdat ik dacht dat het muesli was.

het forum heeft me weer gered

groetjes

pascalparkiet

hoi,

Een parkietje mag in principe wel gewoon haver of meusli, haal dit voor de zekerheid bij een natuur winkel, zoals De Tuinen ofzo. Meusli is inderdaad niet goed, dat is met gesmolten suiken aan elkaar gesmolten, het is geen merk het merk dat het patent op de naam meusli heeft gekocht is quaker vandaar dat de andere merken het krokante meuslie noemen ;)
sorry voor offtopic :(:)


Mars

Alleen heeft pascalparkiet nu overal muesli staan. Maar de strekking is duidelijk: van die brokken die aan elkaar zitten, zitten met suiker aan elkaar en dat mogen ze niet hebben.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

heey

dus dat weet ik.

mars heb je het al gevonden over muesli.
wat staat er eigenlijk precies ???
groetjes

Mars

Hmm...hier heb je niet veel aan, er staat:

'... ontbijtvoeding als cornflakes kan als extraatje gegeven worden.'

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

#13
aha
maar muesli dat is toch zoet.
komt dat niet door suikers???

groetjes

Dit gaat op chatten lijken en daarvoor hebben we de chatroom ;). Gr. Ingrid

pascalparkiet

De pakken bij de supermarkt meestal wel, ik heb ze ongezoet bij de gezondheids winkel gekocht, zit niks in geen fruit en geen rozijnen.

succes

Caradow

Citaat van: Mars op februari 26, 2007, 20:10:59
'... ontbijtvoeding als cornflakes kan als extraatje gegeven worden.'

Cornflakes is iets anders dan muesli!

Monique8736

Ik weet dat je bij Lidl natuurmuesli kan kopen in een doorzichtige/blauwe zak.Dit zijn havervlokken en stukjes gedroogd fruit.Het is ook tevens suikervrij.Let wel,je hebt van dezelfde muesli ook ook doorzichtige met oranje baal,hier zit wel suiker in.

Ik gaf de suikervrije versie weleens aan mijn dwerghamstertje,als 'bijvoeding'.Aan mijn parkietjes geef ik het nooit,want de rozijnen (die er over het algemeen inzitten in de muesli) eten ze uit de X-travital ook nooit op.

Hopelijk heb je er iets aan,

Gr. Monique

Tanja

hee ik hoor ook iets over cornflakes, maar dat is toch echt een suikerhoudend iets!

Maar uh... Waarom zou je aan de mueslie beginnen, als je weet ik veel hoeveel lekkers in de dierenwinkel kan vinden????

Scotty - Keecko

Hoi Tanja,

Dat lekkers in de dierenwinkel bevat erg veel suiker. Nu hadden ze het hier over cruesli en muesli. In cruesli (aangeplakte brokken) zit ook heel veel suiker, dus dat mag ook niet gegeven worden. In muesli (naturel) zit geen suiker, en dat mogen parkietjes dus wel hebben als lekkernij. Ik weet niet of er in cornflakes suiker zit ???

Groetjes, Ilse

Audrey

Mijn parkietje Croky eet heel graag muesli en cornflakes, vooral als er stukjes fruit in zitten komt ze direct op de rand van mijn kom zitten om al de appel en banaan en zo eruit te pikken. Volgens kan het geen kwaad zolang je het als extraatje geeft en er geen dagelijkse gewoonte van maakt.

Caradow

@ Audrey: Maak jij je muesli en cornflakes ana met melk? Dan mag je parkiet zeker niet uit je bord eten. Parkieten mogen beslist geen melk!

Audrey

Nee, ik laat hem eerst wat eten en dan giet ik er melk bij. Het baasje van het broertje van Croky heeft ons gezegd dat hij geen melk mag eten, zij heeft al wat meer ervaring met parkietjes. Maar ik weet niet waarom, is dat giftig of zo ?

Caradow

ze kunnen melkprodukten niet afbreken (de lactose als ik me niet vergis)

Parkieten-Freak

Inderdaad, parkieten missen het enzym dat nodig is om lactose om te zetten, met als gevolg: diarree.
Geef je vogeltje dus nooit melk! Een druppeltje biogarde yoghurt mag wel.