Ik heb een acht-voudig probleem :(

Gestart door Nachtspicht, februari 26, 2007, 01:21:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtspicht

Hallo,

Sorry dat ik hier bij jullie zo maar je forum binnen kom stormen en mijn probleem op jullie bord stort, maar ik lees regelmatig met jullie mee and ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben, net als jullie een parkietenliefhebber en ben de gelukkige bezitster van wel liefst acht stuks. Echter, wegens een overplaasting van mijn man hebben wij moeten verhuizen van een éénsgezinswoning naar een drie-kamer flat en nu hebben wij, je ziet hem al aankomen, geen ruimte meer om acht parkieten de omgeving te bieden die ze verdienen.
Mijn vraag dus, weten jullie iemand, of willen jullie zelf misschien, mijn 8 grasparkietjes overnemen? Ze komen compleet met kooi en ik hoef er geen geld voor. Ik wil alleen maar verschrikkelijk graag dat ze een goed tehuis krijgen. Het meest ideale zou zijn als iemand misschien een buitenvoliere heeft waar ze deel uit kunnen maken van een grotere zwerm, maar gewoon bij iemand in huis die er goed voor zorgt zou ik ook al dolgelukkig mee zijn. Ik wil ze liever niet zomaar aanbieden op marktplaats ofzo, ik doe het liever hier via het forum, waar ik tenminste nog de geruststelling heb dat de mensen weten hoe ze met parkieten om moeten gaan.

Hier zitten er een aantal op de zitstok boven hun kooi, ik zal morgen meer foto's van de kooi en de vogels zelf plaatsen, want die heb ik nu niet in de buurt.


Mijn naam is Simone en ik woon nu dus in Rotterdam, maar het is geen probleem als ze naar de andere kant van het land moeten want dan komen we ze gewoon brengen. Ik hoop zo dat jullie mij en mijn birdies kunnen helpen...

Caradow

Jammer hoor, dat je je parkieten weg meot doen, maar dat je het via hier probeert is een goed idee :)

Ik hoop dat iemand snel je parkieten over kan nemen. Het is alleen niet verstandig om ze nu naar ene buitenvoliere te verplaatsen, daarvoor is het nog te koud, daar kan je beter over 2 maandjes pas mee beginnen.

Misschien kan je vermelden wanneer je gaat verhuizen?

Sanne

Hoi Simone,

Ik vroeg mij af of die op de foto die donkerblauwe met grijs/witte vleugels of dat een mannetje is?
En hoe oud is die? En zijn ze allemaal tam?

Groetjes Sanne

lidy64

Hoi Simone,
Jammer dat je ze weg moet doen.
Ik heb wel een paar vraagjes over je vogels. Mijn man roept al tijden dat hij 8 vogeltjes zou willen. We hebben er nu 2 (2 blauwe), over een week of 3 kunnen we een jonkie halen bij de kweker (wordt ook weer grotendeels blauw) en er is er eentje gereserveerd uit een volgend nest (kleur mogen we dan zelf kiezen). Dus t.z.t. zitten we dan op 4. We hebben al een prachtige mooie kamervoliere. Mijn vraag is: Wil je ze alle 8 bij elkaar houden, of mag het ook bv per 4? Dan hebben wij ipc belangstelling voor 4. Maar....liever geen blauwe meer, want we hebben er dan al 3. Mijn man is helemaal weg van de witte en mijn dochter van de gele. Ook wil ik graag weten of/hoe tam ze zijn, hoe oud ze ongeveer zijn en misschien het geslacht?
Ander aspect is, dat we NU op het punt staan om weg te gaan voor een midweekje brabant. Dus tot vrijdagmiddag a.s. kan ik niet meer op dit forum kijken en dus even niet direkt reageren. Hopelijk tot vrijdag!

Groetjes,
Lidy



lief-hebber

Hoi Simone.
Ik woon in Anna Paulowna, en ben in bezit van een grote buitenvoliere.Ik heb hier nu al grasparkieten en valkparkieten in zitten dus zijn ze alle acht van harte welkom.
Maar ik heb liever wel dat je ze zo laat mogelijk brengt, want ik heb al parkieten in huis zitten.
En anders wordt het zo druk.
Laat het even horen.
                       Groetjes lief-hebber.

Nachtspicht

Hoi! Bedankt allemaal voor jullie reacties!  ;D

Ik zal wat meer informatie geven want ik heb mijn vorige bericht gisteravond laat getypt en had toen niet veel tijd om het uitgebreid te doen omdat we net uit ons nieuwe huis kwamen.

Als eerste, en ik hoop dat dat geen probleem is, géén van de vogels is handtam. Ze hebben bij ons altijd in een groep van 6 (later dus 8 ) bij elkaar gezeten en dat vonden wij en zij al zo gezellig dat we ze niet getraind hebben. De leeftijd van de vogels is allemaal gemiddeld drie, vier jaar oud, geen jonkies meer dus. En samen zijn ze goed voor een verschrikkelijk kabaal hahaha, ik heb er totaal geen last van maar als ik mensen aan de telefoon heb dan moet ik de kamer uit van ze  :P

Het zijn vier blauw-witte, in verschillende gradaties blauw. Eén witte, eén gele, één groene en een groen-gele die meer geel dan groen is.

Ok, per vogel: De witte is een popje, slank, druk en hyper-nieuwsgierig, gaat ook altijd als laatste en onder heftig protest terug de kooi in.
De gele van hetzelfde laken een pak, ook een popje en lekker actief.
De donkerblauwe met de donkere vleugels is een mannetje, de trots van onze verzameling, zit er altijd prachtig bij en is ook één van de actievere vogels.
De donker paars-blauwe met de licht-grijze vleugels is een popje, een wat rustiger diertje, kijkt eerst wat de rest doet en gaat dan pas meedoen.
De groene is een popje en tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ze behoorlijk zwaar is, en lui haha. Deze komt van een kweker die haar voor de fok heeft gebruikt en is dus geringd. Net als de paars-blauwe is dit de wat rustigere.
De groen-gele is ook een popje, komt eveneens als de groene van dezelfde kweker, maar is wat drukker, met name als het op de snavel aankomt want deze heeft het hoogste woord. Is ook geringd.
De licht-blauwe met de witte vleugels is een mannetje, maar deze heeft een probleem met vliegen. Als de rest boven de kooi op de tak zit dan zit hij op de kooi want hij komt niet meer omhoog. Ik ben met hem naar de dierenarts geweest en die kon niets vinden. Volgens haar is er niks gebroken en had hij op beide vleugels genoeg kracht. En op het moment dat ze hem losliet vloog hij dáár natuurlijk wel een keurig rondje. Maar in de kooi doet hij niets, alleen maar klimmen, ik heb toch de indruk toch dat vliegen hem pijn doet maar omdat hij goed eet en actief mee-lawaait met de rest heb ik het zo gelaten.
Als laatste ons licht-blauwe mannetje met de licht-grijze vleugels, mooi mannetje, zet altijd graag zijn kraag op voor de dames en en spendeert een aanzienlijk deel van de dag aan poetsen en mooi-maken.

Ikzelf heb met geen van deze vogels gefokt, zij hebben ook geen broedkasten en dergelijke gehad dus echte paartjes zijn er niet gevormd. Ze zijn wel alle acht gezond en kunnen goed met elkaar op schieten. Het spijt me als dit alles niet overeenkomt met wat jullie graag als aanvulling op jullie eigen collectie hadden gezien, bv jongere vogels, maar ik wil dit soort dingen ook niet gaan verbergen. Alle acht zijn mij lief en het was nooit de bedoeling dat ze weg zouden gaan, ik had graag gezien dat ze bij mij van hun oude dag konden genieten, in groepsverband, zoals ze in de natuur ook leven.

Ik ga in principe volgende week verhuizen, maar het is geen probleem als de vogels wat langer bij mij blijven, ik woon momenteel doordeweeks bij mijn vader in Schiedam voor mijn studie en daar staan ook de vogels nu. Hier staan ze goed en worden ze vertroeteld en dat kan best nog even zo blijven totdat jullie ze kunnen overnemen.
Op zich hoeven ze wat mij betreft niet noodzakelijk allemaal bij elkaar te blijven, al zou vier om vier natuurlijk wel leuker zijn voor ze. Bv vier naar Lidy64 en 4 naar lief-hebber. Rest mij alleen nog het antwoord van Sanne, Sanne ben je nog steeds geinteresseerd in dat donker-blauwe mannetje nu je wat meer over hem weet? En dat geld eigenlijk voor jullie allemaal, misschien willen jullie ze wel helemaal niet meer hebben nu je er wat meer over weet?

Hoe dan ook, ik hoop dat deze informatie jullie wat verder helpt en als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag :)

Hier nog wat meer foto's, die ik vanmorgen gemaakt heb:

Dit zijn ze allemaal bij elkaar in de kooi:


Dit is hoe ze nu zitten op mijn kamer bij mijn vader:


Dit is een groepje blauwe, die ene met de pijnlijke vleugel in het midden:


De groene (Dikkie) en de gele:


Het groen-gele popje, het witte popje en het donker-blauwe mannetje (In het echt is hij donkerder als op de foto)


De drie groene gele bij elkaar met daarvoor het mooie mannetje en daarachter de witte met daaronder het mannetje met de pijnlijke vleugel.


Het paars-blauwe popje met de lichte vleugels boven in het midden en het licht-blauwe mannetje met de lichte vleugels daaronder. Links het mooie mannetje en rechts het mannetje met de pijnlijke vleugel.


Normaal gesproken zitten ze er wat minder stijf en angstig bij, maar de camera was eng. :D Ik heb geprobeerd om ze er allemaal nog een beetje fatsoenlijk op te krijgen, als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag :)

lief-hebber

Hoi Simone.
Het zijn mooie vogel en daarbij hou ik mij aanbevolen, we zullen even kijken hoe vleugeltje herstelt,en als het dan warm genoeg is kunnen ze wat mij betreft de buitenvoliere in.
Ik hoor het nog wel.
             Groetjes lief-hebber.

lief-hebber

#7
Ik moet eerlijk zeggen dat net iets over dat vleugeltje lees, en dat het waarschijnlijk niet meer goed komt.
Maar dat geeft helemaal niks want ik heb een parkietje dat hier geboren is met een onvolgroeid pootje en dat krijgt gewoon de luxe dat ik haar elke avond met de hand binnen zet.
En Mien is het daar wel niet altijd mee eens, maar dat is haar probleem.
Want voor haar kost het heel veel moeite, en lukt het soms ook niet vandaar.
Dus vleugeltje kan hier eventueel ook prima terecht met de andere.
        Groetjes lief-hebber.

Nachtspicht

Ahh gelukkig, daar ben ik blij om.
Vind je het erg als ik nog heel even het antwoord van Lidy64 en Sanne afwacht? Want Lidy64 had mij ook al een PB gestuurd en ik zou graag zien wat zij zegt als ze terugkomt van haar vakantie :)

lief-hebber

Ik wacht het rustig af.     Groetjes lief-hebber.

starling

#10
ello,

wat ik nu ga posten heeft niet direkt met het onderwerp te maken maar ik ga het toch even proberen,..

ik las dat je toevallig uit rotterdam komt en ik ook. zoals je misschien al hebt gezien heb ik ook al een berichtje in prikbord achter gelaten dat ik een nieuw tehuis zoek voor mijn grasparkietje, en lief-hebber was daar ook in geinteresseerd,..

alleen ik heb de middelen niet om mijn parkietje helemaal in anna paulowna te krijgen, ik denk namelijk niet dat het erg goed is als ik met mijn parkietje zo'n lange treinreis ga maken..

nu is mijn vraag dus of er misschien het een en ander geregeld kan worden waardoor mijn parkietje misschien met jullie mee kan rijden en veilig aankomt bij lief-hebber,..

als jullie het te veel gedoe vinden dan snap ik dat ook wel.. dan blijf ik gewoon nog even verder zoeken naar een nieuw baasje, maar ik kan momenteel maar geen geinteresseerde vinden, dus ik dacht ik probeer het in ieder geval even.  :)

Vragen als deze kun je stellen via een pb
aan de desbetreffende persoon. ;)
Groetjes, Sonja.

Kleintjes

Hoihoi,

@ Starling: de lengte van de treinreis valt best mee, wij hebben afgelopen zondag met Mini 'n langere reis gemaakt en dat ging helemaal toppie  ;D. Zolang je maar 'n goed stevig transportmandje hebt en evt. iets om hem/haar warm te houden. Wij hadden voor zondag van die warmtepacks meegenomen die na 't klikken van 't metalen plaatje warm worden, uiteraard wel in 'n theedoek gedraaid zodat 't niet te warm werd voor hem.

@ all: Ben benieuwd waar de vogeltjes heen gaan verhuizen, ik volg dit topic al 'n tijdje. Ben altijd blij als de diertjes 'n nieuw thuis vinden, om welke reden dan ook.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lief-hebber

#12
Hoi iedereen.
Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind hoe dit allemaal geregeld wordt. ;D
Ik ben ook erg beniewd hoe het allemaal afloopt.
Ik kijk ook inmiddels elke dag even of er al nieuwe berichten zijn.
En ik wacht het allemaal rustig af, in de hoop van een goed besluit.
Maar bedenk wel dat de parkieten die hier komen wonen een goed leven krijgen en veel vlieg uren mogen gaan maken, als ze eenmaal in de voliere zitten.
       Groetjes lief-hebber  ::)

Hey Mensen
om te zorgen dat het prikbord overzichtelijk blijft
kijk maar even op onderstaande link
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10223.0
gr Safrena

lidy64

Hoi, we zijn weer terug van een mini vakantie.
We hebben net alles over de vogeltjes gelezen en overlegd. Ik vind ze super mooi maar.........het feit dat ze niet handtam zijn vinden we wat minder maar niet onoverkomelijk. Geen idee hoe je die vogels dan in de kooi krijgt. Daar komt bij dat we in afwachting zijn van 2 jonge parkieten direkt bij de kweker vandaan. Zoals gezegd, onze voorkeur ging naar de gele, witte, en nu ook de lichtblauwe met witte vleugels en de geel/groene( dit omdat we al 2 blauwe hebben en het jonkie wat er aan komt ook blauw schijnt te worden).  Dit blijken dus 3 popjes te zijn en een mannetje. We hebben nu 2 mannetjes en van de jonkies weten we het natuurlijk nog niet. Ik ben bang dat we misschien een overschot aan popjes zullen krijgen. Ik heb begrepen op dit forum dat je altijd meer mannetjes dan vrouwtjes moet hebben ivm vechten. Ik weet ook niet hoe, straks, 4 tamme parkieten op niet tamme parkieten zullen reageren. Worden ze dan juist tammer of worden de tamme juist minder tam? Na je info, we overwegen nog steeds, gaat onze voorkeur in iedergeval niet meer uit naar 4, maar bijvoorbeeld 2 vogeltjes. Dat verminderd het risico op te veel popjes en misschien heeft het invloed op het tam zijn?  Is het overigens niet beter, nu die optie er is, om de groep bijelkaar te houden? Ik begrijp dat ze het goed kunnen vinden samen, dus vind ik het ook wat sneu uit ze elkaar te halen. Aan de andere kant komen ze weer met andere vogeltjes, dus zo'n probleem lijkt het me ook weer niet.
Kan er iemand advies geven over het e.e.a.? Ik hoop het!!
Terwijl ik dit schrijf, zijn we nog druk in overleg, hi,hi,hi....en steeds de foto's er weer  bijhalen...
In i.p.c. gaan we voor de lichtblauwe met witte vleugels (is wel blauw, maar totaal anders blauw dan we hebben en erg mooi en een mannetje) en de andere zou dan de toch de donkerblauwe met de licht grijze vleugels worden......he,he......wat een gedub zeg! ;)
Dus mijn hele verhaal in het begin klopt van geen kant meer, ha,ha,ha, het worden toch blauwe, maar wel hele mooi blauwe!!!
Tenminste als je dat goed vindt natuurlijk. Hopen maar.
We zouden het super leuk vinden als ze bij ons komen wonen...en wat dat niet tam zijn.....we gaan ons best doen en anders is het geen probleem hoor.

Adviezen van anderen zijn natuurlijk welkom.

Groetjes,
Lidy

lief-hebber

Beste Lidy.
Ik weet van ellende niet meer welke vragen ik moet beantwoorden.   :'(
Maar het feit dat je meer mannen als poppen moet hebben moet je even omdraaien.
En de parkieten uit mekaar halen is ook niet zo erg, want ze komen weer bij soort genoten.
De echte vraag is of je ze genoeg ruimte kan bieden, want dan vliegen zo mekaar niet zomaar in de haren(veren).
En ja als je mannen en poppen bij mekaar gaat houden, kunnen er natuurlijk kleine babytjes ontstaan.   ???
Dit moet je natuurlijk ook bedenken.
Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik ze graag.
Groetjes lief-hebber.

lidy64

Hoi Lief-Hebber,

Hoezo " van ellende" ?? ;)  Zo erg waren mijn vragen toch niet? ;)
Op dit forum staat toch echt een aantal keren genoemd dat je een gelijk aantal of anders meer mannetjes dan popjes moet hebben. Kan nog wel even zoeken waar dat genoemd wordt indien nodig.
Bij mijn weten wordt er vrijwel nooit gebroed als je geen nestkastje neerhangt, maar misschien heb ik dat mis?
Onze kamervoliere is echt groot genoeg, dus dat is geen enkel probleem. Ik vind niks zieliger dan een vogel in een klein kooitje, hoe groter hoe beter!  Ook laten we onze vogels elke dag een tijdje los vliegen. Vinden we wel zo leuk en het is leuk en gezond voor de vogels zelf.

Ik begrijp dus, dat dat eventueel uit elkaar halen, als Nachtspicht daarmee akkoord gaat tenminste, geen probleem hoeft te zijn. Dat is alvast mooi.

Verder vroeg ik : of niet-tamme vogels tammer worden door tamme vogels erbij te doen. Of worden tamme vogels juist minder tam doordat er niet-tamme vogels bijkomen? Hopelijk is de vraag duidelijk met " al dat getam" :D


Groetjes,
Lidy

Trippy

Over dat tam...
De vogels worden de ene keer tammer bij het zien van andere tamme vogels, maar de andere keer minder
tam. Misschien is het een optie ze toch nog apart proberen tam te maken... als ze allemaal tam zijn loop je het risico van minder tam niet.

Groetjes,Ursula

lief-hebber

Hoi Lidy.
Met ellende bedoelde ik de hoeveelheid.  :)
En als je het over die mannen en poppen even op wil zoeken graag, bij mijn weten is het namelijk anders om.
En als parkieten zin hebben in kleine babytjes, nou geloof me, ze vinden soms wel eens dat de grond goed genoeg is.  :D
Ik heb het zelf een keer ervaren met valkparkieten, en ik heb wel eens gezien dat grasparkieten dat ook kunnen als ze het goed naar hun zin hebben, en volgens mij is dat bij jou wel het geval.
En over het getam  ;D bij mijn weten komt het meer voor dat tamme grasparkieten minder tam worden als anders om, maar hier heb ik nog geen ervaring mee.
Goed dit was het antwoord op de overige vragen, waren er nog meer?  ::)
Groetjes lief-hebber.

lidy64

Ik snapte je wel hoor, lief-hebber ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12031.msg54857#msg54857

Dit is een link waar het bijvoorbeeld staat.


En, Ursula, ik dacht dacht er ook al aan ze eerst apart te houden, maar gaan we nu niet off-topic??

gr.
Lidy

Caradow

Het is belangrijk om in het geval van grasparkieten meer mannen dan poppen te hebben. Poppen willen nog wel eens flink om de mannen vechten, zeker tijdens het broedseizoen. Daar heeft Lidy helemaal gelijk in!

Bij vele diersoorten is het andersom, maar bij grasparkieten kunnen de dames beter NIET in de meerderheid zijn...

Mars

#20
En het broeden valt meestal wel mee, tenzij je echt broedgelegenheid geeft. Uitzonderingen uiteraard daar gelaten!

groeten Marcia

Hey Mensen
dit hier kan echt niet in het prikbord zoals ik al eerder vermeld heb hier
om te zorgen dat het prikbord overzichtelijk blijft
kijk maar even op onderstaande link
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10223.0
Indien dit zo verder blijft zal dit onderwerp moeten gesloten worden
gr Safrena
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lief-hebber

Hoe moet dit nu verder.  ???
Waar moeten we dan naartoe.
lief-hebber.

Parkieten-Freak

#22
Citaat van: lief-hebber op maart 02, 2007, 19:49:03
Hoe moet dit nu verder.  ???
Waar moeten we dan naartoe.
lief-hebber.

Het prikbord is eigenlijk voor "vraag en aanbod".
Er lopen in dit topic diverse onderwerpen door elkaar daarnaast lijkt Lidy het topic "overgenomen" te hebben, dit is niet de bedoeling.
Lidy moet zelf een topic aanmaken als ze een vraag heeft.
Nachtspicht stelt als topicstarter een duidelijke vraag, maar op enkele vage toezeggingen na, heeft ze geen concreet antwoord gekregen.
Graag dus weer ontopic: 8 vogeltjes zoeken een nieuw baasje. :)


lidy64

Excuus dat het uit de hand liep. Het was absoluut niet mijn bedoeling om dit topic " over te nemen". In mijn enthousiastme kwamen wat vragen boven, sorry nogmaals. Ben nog niet super thuis op dit forum en zal mijn vragen in een andere rubriek stellen.
Ik ben serieus geintresseerd en heb nachtspicht ook een paar keer gemaild. Het wachten is op een reactie van haar zijde. Ik wil wel even zeggen dat ik geen vage toezeggingen doe. Maar ik neem aan dat het ook niet persoonlijk bedoeld is, maar slechts om duidelijk te maken waar dit prikboord voor dient.

Mocht ik 2 vogeltjes van Nachtspicht mogen overnemen, dan laat ik dat nog wel weten. Hoop in iedergeval dat ze allemaal goed terecht komen, daar gaat het immers om!

Groetjes,
Lidy





lief-hebber

Zoals jullie zagen in mijn vorige mailtje ben ik mij van geen kwaad bewust.  :-[
Maar ondanks dat mijn oprechte exuuces, ik probeerde alleen wat vragen te beantwoorden vanuit mijn ervaring met deze grappige vliegers.
En ook ik wil laten zien dat mijn aanbod terecht is, en ik bereid ben ze een goed tehuis te bieden.
Nogmaals SORRY.
Groetjes lief-hebber.  ::)

Nachtspicht

Hoi allemaal weer :)

Wow veel gepost hier in mijn afwezigheid haha, opnieuw dank je wel allemaal voor jullie getoonde belangstelling!

De reden dat ik even twee dagen afwezig was is dat ik geen internet heb momenteel in mijn nieuwe huis en daardoor het forum niet in de gaten kon houden :(  Maar nu ben ik in mijn oude huis en daar kan ik nog wel op internet dus bij deze...

Als ik het geheel zo doorlees dan wil Lidy64 twee vogeltjes overnemen, en in principe kunnen de overige zes dan naar lief-hebber, iets waar ik heel blij mee ben, dat jullie beiden een plaats aan willen bieden!  ;D  Gezien het feit dat ik van Sanne niks meer heb gehoord over het blauwe mannetje sla ik dat verzoek dan vanaf nu maar even over, om de zaken overzichtelijk te houden.

Maar.. lidy64 schreef mij in haar PBtje dat zij niet langer geinteresseerd is in de witte/gele omdat ze rode ogen hebben, ik wil hier toch wel even kwijt dat dat alleen op de foto is, in het echt zijn de ogen dezelfde kleur als de andere parkieten hebben. Misschien wil je dan toch je keus her-overwegen? Om het nog maar weer even ingewikkeld te maken? hahaha

Mijn ervaring met tam maken is dat je ze dan even beter apart kunt houden in het begin, met name omdat deze al langere tijd met elkaar feest hebben gemaakt. Broeden hebben ze bij mij niet echt gedaan, alleen op het moment dat ik inderdaad nestkastjes ging aanbieden, maar dat is alweer lange tijd geleden en niet met deze parkieten geweest. En nu zitten de mannen en vrouwen ook door elkaar, zonder dat ze kleintjes kregen. *Ja ik weet het, even off-topic hehe*

Starling, als jij jouw parkietje ook aan lief-hebber over wilt doen dan willen wij hem/haar met alle liefde meenemen in de auto als wij naar lief-hebber toe gaan. Je moet er alleen wel even rekening mee houden dat ik mijn parkietjes pas naar lief-hebber toe breng op het moment dat zij zegt dat ze er weer ruimte voor heeft. Ik heb jouw topic ivm tijdgebrek niet gelezen en weet dus niet hoe snel je een ander huis nodig hebt voor je parkietje?

Dus ik denk dat de bal nu bij lidy64 ligt, zij kan aangeven welke ze wil en dan regelen we het vervoer. En daarna kan lief-hebber aangeven wanneer ze plaats heeft voor de rest?

Gr,
En nogmaals bedankt, allemaal.

Simone

Nachtspicht

Ja,

Ik heb net telefonisch contact gehad met Lidy, zij komt zondag 18 Maart bij mij thuis kijken omdat de keus maken als je de vogels in het echt ziet toch wel leuker is en dan zou de rest eventueel naar lief-hebber kunnen.

Lief-hebber, graag zou ik van jou willen weten of je hiermee akkoord gaat en of wij dan eventueel wat nader contact kunnen hebben over de overname? Misschien kun je mij je telefoonnummer geven in een PB? (Als je dat wilt natuurlijk)

Waarschijnlijk kan ik ivm met de verhuizing pas maandag weer terecht op het forum, maar ik zal proberen om morgen ook nog even ergens op internet te kunnen zodat ik kan antwoorden op jullie berichtje :) Als dat niet lukt, dan pas maandag weer, ik zeg het er expres even dubbel bij zodat jullie niet denken dat ik geen interesse meer heb.  :P

Ingrid

Hallo Nachtspicht,

Verdere gegevens en andere informatie kun je uitwisselingen per PB met Lidy en Lief-hebber.

Groetjes, Ingrid

P.S. Ik zet op dit topic een slotje, mocht e.e.a. niet doorgaan en je wederom een goed tehuis zoekt, dan kun je mij of één van de andere beheerders verzoeken het topic te heropenen ;).