eenzame parkiet. 2de erbij nemen?

Gestart door tweetie, maart 25, 2007, 17:49:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tweetie

ik heb mijn parkiet nu 1.5 jaar en hij is mega tam, hij is nergens bang voor. ik merk dat als hij in zijn kooi zit dat hij zijn staart eraf plukt. als ik thuis ben dan is hij de meeste tijd dus ook los maar als ik werk kan dit dus niet. is het verstandig om een 2de parkiet erbij te zetten ja of nee.
ik heb nu een man moet ok dan een vrouw erbij nemen?

Sara

Hoi tweetie,
Als je parkietje een vriendje mist(ik denk dat dat wel zo is omdat ie veren plukt uit zijn staart) en als je kooi ruim genoeg is zou ik inderdaad een vriendje erbij nemen. Het maakt niet uit of je een vrouwtje of een mannetje neemt, maar het is wel best dat je het nieuwe grasparkietje eerst laat wennen in een apparte kooi, en zo ook de vogels aan elkaar laat wennen.
Als je de zoekfunctie gebruikt vind je veel informatie over de aanschaf van een vriendje voor je parkiet zoals bijvoorbeeld hier : http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11321.0

Veel succes ermee, en vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Josephine

Je parkietje gaat aan staart plukken waarschijnlijk omdat ie zich verveelt. Heb je genoeg speeltje, en genoeg knaag materiaal??? Als dat zo is ligt het daar iniedergeval niet aan. Dus dan zou het verstandig zijn om een tweede parkietje erbij te nemen. Of je een mannetje of popje erbij neemt maakt niet uit.

Groetjes Josephine

kekavo

Het klink inderdaad alsof hij zich verveelt. Ik zou er zeker eentje bij nemen, dan heeft hij een vriendje en zal het plukken aan de staart snel over zijn.

ibi

je kunt er inderdaad beter een parkietje nemen.
dat staartplukken kan omdat hij zich verveelt omdat hij misshcien geen speeltjes heeft.
een 2e parkiet is beter  ;)

groeten

DarkWolf

Een vriendje/vriendinnetje is misschien wel aangewezen als je parkiet zichzelf kaal plukt, maar zorgt ook voor genoeg speeltjes!

tweetie

hij heeft in zijn kooitje genoeg speeltjes dus daar kan het niet aan liggen. hij is ook gewoon vrolijk en babbelt de hele dag door hele verhalen. hij doet het alleen in zijn kooi maar niet als hij eruit is. ook heeft hij een poppetje waar hij verliefd op is e mee vrijt en daarom dacht ik misschien mist hij wel de liefde van een soortgenoot. Hij is verder super tam en rent gewoon over de grond achter de hond aan. hij krijgt aandacht genoeg alleen als zijn staart begint te groeien dan moet ie dat er gelijk af plukken dus hij heeft geen staart meer.

Mars

Zo te horen is een vriendje een heel goed idee. Het plukken van veren is een teken van verveling.

Aaangezien hij ook graag vrijt met het poppetje mist hij misschien wel een soortgenootje. Je zult zien dat hij daar heel erg blij mee zal zijn!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

Citaat van: tweetie op maart 25, 2007, 22:46:37
... en rent gewoon over de grond achter de hond aan ...

Pas je wel op dat je parkietje de hond niet boos maakt? Het kan goed lijken te klikken tussen hond en parkiet, maar hou ze liever uit elkaar. In ieder geval onder toezicht. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Verder ben ik het met de rest eens, een vriendje voor je parkietje lijkt mij ook een heel goed idee.