Wel paren maar geen eitje

Gestart door haseena, februari 25, 2007, 19:22:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

haseena

Beste mensen

mijn parkietjes zijn meestal vaak los Ik heb 3 parkietjes 1 popje yasmina en 2 mannen Yoshua en bo. Nu is het zo dat Yoshua heel vaak al paart met Yasmina op de kooi ik heb ook gewoon in de kooi een broed nestje hangen!. Ik heb ook gemerkt dat ze wat dikker is geworden.Yasmina krijgt wel genoeg gezond voer en alles en ze ziet er voorderes gezond uit. Ze heeft ook een bruin neusje en ziet er goed uit dus dat ze niet te jong is. En bij Yoshua is ook alles goed blauw neusje en ja volgens mij is hij 2 of Ja. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat zei een eitje gaat laten.?Ik hou het wel constant in de gaten of ze dus legnood heeft maar ik merk nog helemaal niks.Ze vrijen bijna elke dag en ze doen dit dan op de kooi maar niet in de kastje. Ze heeft dan ook geen behoefte om in het kastje te gaan en de man ook niet.
Nou ik heb al op de parkieten site gelezen over broeden Maar het is nog niet duidelijk hoeveel dagen het ongeveer duurt voordat ze een eitje legt?De tempratuur is goed ze is gezond krijgt goed te eten en is niet te jong dus hmm,,,
:) En ze is al wat dikker geworden maar niet dat ik zie dat ze van plan is om een eitje te laten
Ik ben erg zenuwachtig want ik hoop dat je natuurlijk snel eentje legt:)

nou dit is trouwens nog een hele leuke site
Groetjes\

haseena :P

Safrena

Hey haseena

Na een paring duurt het ongeveer een 10 dagen voor ze een eerste eitje leggen
Natuurlijk kan dit wel een beetje verschillen van parkietje tot parkietje, en hoe vaak ze in het broedblok gaan enz...
Zou dus zeggen, heb een beetje geduld, hou het voorzichtig (zonder dat de parkietjes gestoord worden) in het oog  en laat de natuur zijn gang gaan  ;)

Op onderstaande link kun je meer lezen over broeden ook daar staat legnood beschreven

http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Vele groetjes

Caradow

ik las in een ander berichtje van jou dat jou popje niet kan vliegen. Waarom kan ze dat niet? Is ze geknipt? Of is er iets anders aan de hand. Als ze niet geknipt is maar bijvoorbeeld kruipersziekte heeft, is het niet aan te raden haar te laten broeden... Ze zal de kruiperstziekte dan doorgeven aan de kleintjes die een grote kans hebben om hieraan te sterven...


haseena

#3
haai bedankt voor je antwoord ik zal gewoon wachten
Maar ik vind het toch erg spannend ik hoop echt dat het goed komt
Maar ze kan niet vliegen omdat de mensen inde winkel haar hebben geknipt ze is verder echt gezond!! zo ver ik weet:)

groetjes haseena Hmm nog een klein vraagje
al ze paren gaat het mannentje boven op en het vrouwtje beneden
maar het is heel even dat staan ze ecth 4 seconden te paren :P is het te kort ofzo ?ik weet het niet? Kan het ook daar door komen

Caradow

Een echte paring duurd volgens mij toch echt wel iets langer als 4 seconden...

Ik lees jou berichten terug, je hebt de parkieten nog niet zo lang. Je hebt het eerst over dat ze allemaal rondvliegen, en nu zeg je dat het popje niet kan vliegen...Hoe oud zijn jou parkietjes eigenlijk, wanneer je ze nog maar zo kort hebt, zijn ze waarschijnlijk nog veel te jong?

In hoeverre heb je er over nagedacht, of je wel een nestje wilt. Weet je al waar de jonge parkieten naartoe moeten als ze volgroeid zijn? Weet je wat er allemaal bij kweken komt kijken? wat er allemaal mis kan gaan en hoe je dan moet handelen?

Het lijkt mij veel verstandiger wanneer je eerst eens ervaring gaat kweken, ervaring van jezelf, over het houden van parkieten. Na 2 maanden parkietenervaring valt er nog steeds een heleboel te leren over de zorg voor parkieten...

Parkieten zijn geen speelgoed en met deze kwetsbare diertjes moet je verstandig omgaan. Wanneer je pas een week of 8 ervaring hebt met grasparkietjes, is dat in mijn ogen ruim ONVOLDOENDE om al te gaan kweken.. je weet tenslotte niet eens  wat de leeftijden van je parkietjes zijn...

Mars

Je schrijft dat je popje in de winkel geknipt is, dat betekent dat je haar nog niet zo lang hebt, anders had ze haar veren al weer terug. Parkietjes die in de winkel verkocht worden zijn meestal nog lang geen jaar oud. Het zijn vaak parkietjes van het afgelopen jaar. Dus doe je parkietje het broeden liever niet aan, want daar zul je spijt van krijgen, je popje is waarschijnlijk nog niet sterk genoeg.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

haseena

Hoi Mars.
Je hebt gelijk

Ik heb het broedhokje al weg gedaan maar zo als ik al heb vermeld ze paren gewoon door in de kooi om het zo te zeggen de man geeft niet op en yasmina laat het gewoon toe moet ik ze nou ook van elkaar scheiden :(

Caradow

Nee hoor, zo lang je geen broedhok plaatst, zal ze in principe gene eieren leggen. Het gebeurt maar zelden dat een parkiet gaat broeden zonder broedhok.