snavel open

Gestart door scorpion, februari 25, 2007, 18:11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

scorpion

hoi als ik in de buurt van mijn parkiet kom doet die zijn snavel open maar hij bijt niet ik kan gewoon onder zijn buikje aaien en hij komt op mijn vinger zitten maar zijn snavel houd die open weet iemand hoe ik hem dit af kan leren

Mars

Het is een dreigende beweging neem ik aan uit jouw verhaal (het kan ook angstig happen naar adem zijn). Als het dit dreigen is dan houdt het vanzelf op: ik neem aan dat je je parkietje nog niet zo lang hebt? Ze probeert je waarschijjnlijk uit. Je zou er voor kunnen kiezen het net zo te benaderen als bijten, want het is een eerste aanzet er toe: dan kun je negeren of afstraffen door te ladderen (op je vinger overzetten een aantal keren als een trappetje), terugzetten in de kooi (tenzij dat leuk gevonden wordt), blazen, foei roepen (al dan niet met vingertje/pas op dat ze niet bang wordt van je vinger) enz.

Maar ga er maar vanuit dat het een angstbeweging is en als je parkietje meer vertrouwen in je krijgt het vanzefl ophoudt, tenzij jullie er op reageren (door vinger terug te trekken bijv.).

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..