Grote reis van Mini naar Kleintjes

Gestart door keobnepo, februari 25, 2007, 18:07:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

keobnepo

Mini is verhuisd van Alkmaar naar Echt:

Vanochtend, na het ontbijt, hebben we Mini met zijn kooi en al (omdat dit ons het minst stressvol voor hem leek) in de auto gedaan en zijn we gaan rijden. Hij was in het begin erg stil en gestressd. Na ongeveer een half uur begon hij al te roepen naar ons, dus gaven wij antwoord, praatten met hem en vertelden hem dat hij onderweg was naar zijn nieuwe maatjes bij Kleintjes.

Ik moest mijn vriendin eerst in Hilversum afzetten voor haar werk, en reed daarna door naar CS Utrecht, want daar hadden we afgesproken met Kleintjes. Geen files, dus ik was er al heel snel en toevallig belde Kleintjes net toen ik daar mijn auto stil zette. Na wat gebeld te hebben met elkaar, zagen we elkaar en toen toen ging alles heeeeel snel:

Mini maakte kennis met Kleintjes en haar vriend. Hij stapte al gelijk op bij Kleintjes, maar had wel wat aanmoediging nodig om in zijn reismandje te gaan...Maar dit lukte en daar zat Mini, klaar voor de treinreis naar het zuiden. Na een autotrip van één uur zou Mini nog een treinreis af gaan leggen van ongeveer één uur en drie kwartier...Maar Kleintjes had een goede, warme onderkomen voor hem meegenomen voor onderweg, dus dat zat wel goed.

Het moment van afscheid was moeilijker dan ik dacht dat het zou zijn. Een laatste blik, een paar laatste liefdesuitingen van mij richting Mini....moest erg mijn best doen om geen glazige ogen te krijgen...volgens mij had ik die wel. Mini ging....laatste zwaai naar Kleintjes en haar vriend, een laatste blik nog op het rugtasje waar Mini in zit...terug in de auto richting het Noorden dan maar...stiekem een traantje wegpikken...

IK was ontzettend blij toen Kleintjes belde dat ze aangekomen waren. Ik hoorde Mini namelijk op de achtergrond fluiten en dat deed me heel erg goed. Hij was al gelijk aan het babbelen met zijn nieuwe vriendjes. Ik denk dat hij heel snel zal wennen bij Kleintjes en dat hij het heel erg naar zijn zin zal hebben, ik ben ervan overtuigd.

Kleintjes wil ik heel erg bedanken dat zij voor Mini wilt zorgen en hem een goed huis heeft gegeven en voor alle moeite die ze heeft gedaan, afstand afgelegd voor Mini. Kleintjes, je bent geweldig!


Mars

Want een ontzettend leuk verhaal! Wat zal het moeilijk zijn geweest om afscheid te nemen. ik hoop snel van Kleintjes te horen hoe de kennismaking ging vandaag met de andere parkietjes. Hier gaat het wat moeizaam met Jim en zijn twee nieuwe maatjes. Maar het zal vast goed gaan met Mini.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sam

kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om afscheid te moeten nemen van Mini.
Maar ze zal zich zeker gaan vermaken bij kleintjes.

Scotty - Keecko

Wat fijn dat Mini goed is aangekomen bij Kleintjes :)
Het afscheid is zeker zwaar, maar ze komt in een goed thuis te wonen.

Ze zal het daar vast en zeker goed hebben.

ibi

heey keobnepo

jammer dat je mini weg moest doen.
afscheid is altijd zwaar.
maar mini heeft nu een beter leven.
weet je wat helpt.
om er een gedcicht over te schrijven.
bij mij helpt het wel ;)


groetjes

Josephine

Wat fijn dat Mini veilig is aangekomen bij kleintjes!!! Het afscheid is altijd moeilijk...

Groetjes Josephine

Parkieten-Freak

Fijn dat Mini goed aangekomen is! Het zal zeker moeilijk geweest zijn om afscheid te nemen van je parkietenvriend.
Wel is het goed om te weten dat Mini nu goed verzorgd wordt bij Kleintjes, en niets tekort komt! ;)


lidy64

Ik vind het prachtig om te lezen hoeveel mensen moeite doen om een diertje te helpen.
Natuurlijk is het naar om afscheid te nemen van je vogelvriendje....maar ook dat werd gedaan in het belang van Mini!! En Kleintjes die weer moeite deed om Mini in huis te krijgen over zo'n afstand.

Ik vind dat jullie beide een pluim verdienen!!! Allebei gehandeld in het belang van Mini..toppie ;D

Ik wens Mini alle gelukvan de wereld en hoop gauw van Kleintjes te lezen hoe het met hem gaat.

Groetjes,
Lidy

Kleintjes

Hoihoi,

was inderdaad timing :)

Ze slapen nu allemaal lekker, Mini sliep al wat eerder; kleine dotje heeft ook 'n drukke dag gehad. Heeft goed gegeten, lag al 'n laag schilletjes in z'n bakje.

Echt schattig als je hem ziet zitten slapen, zo klein en zo pluizig  ::). Om helemaal verliefd(er) op te worden hihi. Hij is 'n hartendiefje, onze vriendin had ons vanmiddag opgehaald op 't station hier in Echt omdat 't regende en ze is net zolang bij ons gebleven tot Mini in z'n appartementje zat. Zij, haar dochter en diens vriendin waren op slag verliefd op hem  :-*.

Ik ga er ook van uit dat alles goed komt met 't dotje, hij heeft al op de bank gespeeld met Mano en rond gehuppeld vanmiddag alsof ie al jaren hier is. Hij heeft bijna de hele avond met de andere batjes gebabbeld. Hij heeft ook zo veel te vertellen. Die hele reis van de ene kant van 't land naar de andere, dat is nog eens 'n belevenis!!

Ik houd jullie op de hoogte van de kleine boef en natuurlijk ook van de anderen hihi.

Groetjes en liefs van ons aan jullie

ps. Knuffeltjes en pootjes van Mini aan Has :-* en z'n vriendin natuurlijk ook :D
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

karin v h

Leuk dat alles zo goed is verlopen.
Afscheid nemen is altijd moeilijk (zelfs al, als je op vakantie gaat!).
Nu heeft hij een fijne omgeving met veel liefde.
Succes.
Groetjes karin

Kleintjes

Citaat van: lidy64 op februari 25, 2007, 22:18:48
Ik vind het prachtig om te lezen hoeveel mensen moeite doen om een diertje te helpen.
Natuurlijk is het naar om afscheid te nemen van je vogelvriendje....maar ook dat werd gedaan in het belang van Mini!! En Kleintjes die weer moeite deed om Mini in huis te krijgen over zo'n afstand.

Ik vind dat jullie beide een pluim verdienen!!! Allebei gehandeld in het belang van Mini..toppie ;D

Ik wens Mini alle gelukvan de wereld en hoop gauw van Kleintjes te lezen hoe het met hem gaat.

Groetjes,
Lidy

Was ik even vergeten hihi, ik begon wel 'n beetje te blozen Lidy  ::) Ben vereerd dat je deze mening hebt.
Ik vond 't niet meer dan gepast, ik had nog plaats voor 'n parkietje omdat Pino in oktober was overleden en ik er dus 3 had ipv 4. Nu is de club weer compleet en heeft Kruumel iemand die 'n beetje van z'n eigen leeftijd is  :D

Nogmaals, heel erg bedankt voor dit compliment hoor  :D :-X

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hallo allemaal,

jaja, de nachtuil is weer actief hahahaha.

Mini zit al bij Kruumel in huis  ;D. Ze verstaan zich prima, er was net nog 'n beetje gekibbel wie waar mag slapen maar verder gaat alles goed. Mini heeft 't voerbakje al geplunderd en kennis gemaakt met 't drinkbakje hihihi. Duiken gaat niet in zo'n klein bakje  ::) Ik heb overigens al 'n tweede voerbakje opgehangen, die had ik nog van Pino. Ook die heeft hij al gevonden en zaten ze zij aan zij lekker te smullen.

Mini heeft ook 't badhuisje ontdekt, dit was overigens droog omdat ik er nog geen nieuw water in gedaan had omdat ik eerst wilde weten hoe hij reageert. Hij vindt 't badje reuze interressant, zo heeft hij ook lekker uitzicht op dat lekkere stuk van ernaast (silly dus, mijn popje). Silly is overigens ook erg benieuwd naar hem, ze drukt zich helemaal plat tegen de tralies om hem te zien. Tweety is ook erg nieuwsgierig maar hij drukt zich niet zo plat als die gekke Silly  :P.

Ik heb de doek over de kooi gedaan zodat ze weten dat 't echt bedtijd is, maar de komende nacht(en) laat ik de schemerlamp nog lichtjes aan zodat Mini toch de weg kan vinden door z'n grote huis. Ik heb ook extra stokjes in de kooi gedaan zodat hij wat makkelijker kan rondreizen door de kooi, zodra de pennen weer aangegroeid zijn haal ik die eruit omdat hij dan veel mobieler is dan nu (is namelijk gewiekt, dat was al zo). Hij is echt heel nieuwsgierig naar alles, zelfs de staart van Kruumel was even 't slachtoffer van nieuwsgierigheid. Mini verweerd zich uitstekend hoor, Kruumel was 'n beetje opdringerig en dat heeft hij geweten ook, werd zonder pardon weggejaagd  8) Mini is overigens zo heel erg mini niet, dat valt reuze mee nu ik ze bij elkaar zie. Hij is weliswaar fijner en lichter van bouw, maar hij is dan ook nog 'n stuk jonger dan de oudjes hihi. Spelen doet ie ook trouwens, hij heeft 't metalen speigeltje al gevonden en 't belletje dat daar aan hangt ook. Hij zat lekker te pingelen er mee. Kruumel vindt 't touwtje-houtje speeltje van Mini leuk, kan ie lekker peuteren zonder dat ik boos wordt omdat ie weer eens wat sloopt dat niet mag  :P.

Vanmiddag heft Mini bij mijn vriend Mano op de bank gezeten. Op 'n gegeven moment hoor ik hem heel hard lachen en mij roepen, was Mini op z'n gezicht geklommen en op de neus blijven zitten  :D Echt 'n hartediefje dat kleine dotje  :-* Foto's lukken helaas nog niet, blijkt dat m'n digitale camera kapot is, krijg alleen nog rode foto's met 'n vleugje beeld helaas. Zal binnekort eens iemand vragen of ik diens camera mag lenen of dat hij/zij foto's wil maken voor ons.

Tot zover de update, wellicht morgen meer :D

Groetjes en liefs van ons aan jullie en extra pootjes voor Has en z'n vriendin.

ps sla is maar raar, maar wel makkelijk om je vleugels mee te poetsen, aldus Mini.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hallo folks!! Even 'n update-je uit Villa Vederhof  ;)

Mini en Kruumel zijn schijnbaar zogenaamde 'soulmates', ze doen bijna alles samen en ze poetsen elkaar zelfs al  :D Ook heb ik gemerkt dat Kruumel echt de grote broer speelt, hij heeft Mini stiekem 'n beetje 'bijgevoerd' hihihi. Ze poetsen elkaars gezichtje en nekje, de rest wil Mini nog niet echt, maar dat komt wel goed.

Ze hebben zo'n speeltje waar wat houtjes, 'n touwtje en 'n belletje aanzitten al aardig gesloopt, van 't houten sterretje is nog maar de helft over en samen touwtrekken is natuurlijk ook helemaal geweldig  :P

Kort samengevat; 't gaat geweldig hier met die 2 jonge jongens. Ze zijn net broertjes, zij 't met ruim half jaar verschil in leeftijd hihihi. Kruumel voelt zich de grote broer, en Mini maakt daar handig gebruik van want hij krijgt voorrang van Kruumel met eten, drinken en de rest.

Mini heeft de pubertijd-leeftijd, en dat laat hij merken ook!! Hij meent dat hij 't voor 't zeggen heeft. Of 't nu de radio is die iets 'zegt', de andere bandietjes of wij, hij meent 't laatste woord te moeten hebben. Hij is erg trots of zichzelf, hij maakt zich al helemaal groot als je zegt dat ie 'n mooie ring heeft (is geringd), net alsof hij dan wil zeggen: Ja zeker ben ik mooi en mijn ring, want die heb jij lekker niet :-X.

De jongens delen alles samen, Silly en Tweety zijn nog niet bij hun op bezoek geweest, maar Mini heeft wel bij hun over 't huis gerend. Silly vindt die nieuwe jongen toch erg spannend, Tweety is minder onder indruk van hem hahahaha; hij is ook de oudste van 't hele stel en daarom denk ik wat wijzer (kan dat dan?? lol). Ze verstaan zich prima met elkaar, en Mini heeft graag dat je met hem babbeld of 'n beetje stoeit (mee spelen met 'n houtje-touwtje dingetje).

Ik denk dat Kruumel en Mini net als Silly en Tweety 'n hechte vriendschap gaan hebben :-*. Friends for life  ;D

Tot zo ver de update van de bende van 4 uit Villa Vederhof.

Groetjes en liefs van ons aan jullie en van Mini ook nog eens pootjes aan Has en Naz  :D
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Fantastisch Kleintjes, dat het allemaal zo goed gaat!  :D
Echt fijn! ;D ;D


keobnepo

Kleintjes,

geweldig zeg dit! Mijn hele dag kan niet meer stuk nu ik dit lees. Wij zijn erg blij dat het goed gaat met Mini en Kruumel samen en dat het klikt. Wat ontzettend lief van Kruumel dat hij zo goed is voor Mini.

Ha, dat lijkt me echt leuk om te zien, hoe ze dan samen aan die touwtjes trekken van het speeltje en dat er dan steeds minder van overblijft kan ik me goed voorstellen. Bij ons thuis was dat speeltje ook heel vaak het slachtoffer van het vrolijke speelgedrag van Mini. Hij was erg creatief met de touwtjes en kon zich goed afreageren op de rest van het speeltje.

Ik ben erg blij dat Mini bij jullie is terechtgekomen, nou weet ik helemaal zeker dat hij het erg goed heeft.

Dank je wel voor de geweldige update, een maandagochtend is zo erg niet meer als je dit hebt gelezen! ;D

Groetjes aan jullie allen en extra kusjes voor Mini en zijn maatje! :D

lidy64

SUPER!!!!!!!!!! Wat gaaf om te lezen dat het allemaal zo goed gaat ;D ;D ;D

Kleintjes blij.....KeopNepo blij....en vooral.....de vogeltjes blij :D

Hartstikke fijn voor iedereen!

Groetjes,
Lidy

Trippy

GEWELDIG !!!

Erg fijn dat iedereen uiteindelijk (toch ??? ) Wel blij is met het resultaat.
Ik denk dat KeopNepo de juiste keuze gemaakt heeft !!

Heel veel plezier verder  ;D

Groetjes,Ursula

Kleintjes

Even 'n klein updateje  :D

Heb tegenwoordig eindelijk 'n digitale camera en jawel: 't eerste filmpje is er  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=iksZko_-JXs
Dat is de link die naar 't filmpje gaat (als 't goed is tenminste, ben nog niet zo begaafd met Youtube hihi).

Hier staan alle 4 de schatjes op. Mini samen met z'n grote 'broer' Kruumel, en de 2 watjes Silly en Tweety. Mini (lichtblauw wit hoofdje), Kruumel (Groenig met geel hoofdje), Silly (bont met allerlei kleuren) en Tweety (blauw met geel hoofdje) wensen iedereen veel plezier met 't kijken!!

Let niet oip 't achtergrond geluid, we waren 'n film aan 't kijken, dus vandaar sommige vreemde geluidjes ::)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Trippy

Wat een leuk filmpje,en wat fijn dat mini het zo naar d'r zin heeft.

Groetjes,Ursula


Josephine


Kleintjes

Tjonge jonge, dat is al tijden geleden dat ik hier gepost heb. Wordt tijd dat er weer eens wat bijkomt.

Nou... waar beginnen we?

Mini is inmiddels wat ouder maar niet groter, hij en Tweety zijn nu ongeveer even groot. Mini is behoorlijk snel van begrip, alleen snapt hij er geen snars van als Silly en Tweety gezellig bij hun IN de kooi komen zitten. Hij ziet dat 't deurtje open staat en dat die 2 er gewoon door naar binnenkomen. Kruumel is trouwens net zo handig, die gaat met z'n gat voor de deur hangen maar erdoorheen? nee hoor, dat doet ie niet.
Inmiddels zijn er meerdere filmpjes van de Kleintjes, je kan ze vinden als je bij zoeken op YouTube DutchyBudgie intypt, dat ben ik namelijk :D
Foto's staan in 't album van (logisch) Kleintjes.

Rondvliegen heeft Mini nog niet gedaan omdat hij de deur niet uit komt, en hulp wil ie al helemaaaal niet hebben. De pennen zijn al voor de helft bijgegroeid, dus waarschijnlijk zal hij na de volgende rui weer helemaal vliegklaar zijn. Ja..de rui... We hebben gelachen met Mini hoor, echt waar. Hij snapte er niet echt veel van dat als hij zich poetste er veren uit vielen. Hij zat ze echt na te kijken als ze onlaag dwarrelden. Ik heb (van alle 4) veertjes opgepikt en uitgezocht, de mooiste bewaar ik allemaal bij elkaar. Ik heb ook enkele kopveertjes van hem, die lagen naast die van Kruumel; in verhouding zijn die van Mini ook kleiner hihihi.
Mini is nog steeds zo'n lekker dotje. Als ik voor hem sta en zachtjes hatsjoe zeg, dan komt ie naar je toe. Net alsof ie zeggen wil: gut wat zielig, gezondheid  ::)
Langzaam aan krijgen we echter 't vermoeden dat Mini geen jongeheer is maar 'n jonge dame. Gedraagt zich net als Silly toen ze haar pubertijd had. Bijterig, af en toe echt b*tchy en soms zelfs wat dominant. 't Neusje heeft nog geen echte kleur, is nog redelijk licht van kleur, veel wit met wat blauw aan de onderkant. Mijn maakt 't niet of Mini 'n hij of zij is, en Kruumel maakt 't ook niet uit, die sjanst toch met alles  :P
Kruumel en Mini spelen bijna de hele dag samen, is nu wat minder omdat Kruumel bijna uit de pubertijd is en Mini is ook wat handiger geworden in flirten met de buren, daar houdt ie zich best vaak mee bezig. Ook kan hij zich goed alleen bezighouden, hij speelt dan met 't houtje-touwtje geval. Gaat dan touwtrekken, ermee tegen de tralies rammen of kruipt onder 't gepluisde touw om met 't belletje te spelen.

Kortom, met Mini gaat nog steeds alles prima, vindt alles leuk wat ie hoort en ziet (vooral je haren, dus de kapper is niet meer nodig) en amuseert zich goed. Met mooi weer zitten ze alle 4 op 't balkonnetje en babbelen met de buitenvogels. Wij zijn erg blij met 't dotje en zouden hem voor geen goud meer willen missen, hoewel 'n standby knopje wel handig zou zijn met 't nieuws op tv hihihi. Maar ach, teletext doet 't ook wel  :D

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Josephine


Kleintjes

Hoihoi,

even 'n update voor degene die dit topic volgen/ volgden of hebben gevolgd hihi.

Mini kan na zijn of haar rui weer vliegen!!! We hebben Mini daarstraks uit de kooi gehaald (komt er zelf niet uit maar kijkt wel raar als Silly en Tweety bij hun binnen komen zitten) om te zien of de klein bengel kon vliegen. Jawel, MINI VLIEGT WEER!!!! Beetje onhandig, paar keer hebben we hem horen mopperen als ie z'n koppie stootte tegen 't plafond, maar hij (of zij dus, weten we nog steeds niet hahaha) vliegt best aardig.
Kruumel was er ook uit (na Mini) en hij bijt alleen maar als we willen helpen als ie is gecrashed. Mini stapt gewoon op je hand en blijft eens lekker chill zitten koekeloeren waar de reis nu weer heen gaat.

Prachtig om te zien hoe zo'n brokkenpilootje lekker vliegt, of in elk geval vliegtraining heeft hihihi.

Groetjes en liefs van ons aan jullie en hopelijk tot 't volgende nieuwtje!!!
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Nou, dat is nog eens goed nieuws! Een vliegende Mini!  :P  ;D


roha

Hoi,

Wat fijn dat Mini weer vliegt,  ;D ;D