Extra licht?

Gestart door Peter62, februari 25, 2007, 15:41:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter62

Dag forumleden,
In deze donkere dagen vraag ik mij af of mijn parkiet behoefte heeft aan extra licht. Ik heb een extra lamp boven de kooi gezet en dat scheelt enorm in licht. Ik vraag mij af of dit een gunstige werking heeft. Joepie schijnt er in ieder geval geen last van te hebben.

Peter

Safrena

Hey Peter

In de donkere dagen hoeft je parkietje geen extra licht, behalve dan het licht dat je ook voor je zelf vroeger en normaal laat branden ;)

Een lamp boven de kooi, doe je trouwens beter alleen als je parkietje ziek is.
Lampen geven warmte af en een gezond parkietje heeft die extra warmte niet nodig ;)

Vele groetjes

simpy

Uw parkiet went langzaam aan de 'donkerheid'

dus het lijkt me erg overbodig om een lamp boven de kooi te hangen. wel lief bedoelt......!!

Mars

Overigens zijn hier verschillende meningen over. Er zijn speciale lampen verkrijgbaar voor vogels, volgens mij zijn het UV lampen. Deze lampen geven licht dat vogels in de natuur buiten zouden kunnen krijgen. Een aantal vogelartsen raad dit soort lampen aan (een uurtje per dag), ze zijn wel verkrijgbaar in de dierenwinkel, kosten ongeveer 30 euro (alleen een lampenpit).
Maar een gewone lamp aanzetten helpt niet, voor de gezondheid van je parkietjes, ze passen zich gewoon netjes aan aan zomer en winter.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Hallo Peter,
Hier heeft Liesbeth ooit een heel forum-punt van gemaakt het gaat over de volgende lampen.
http://www.geonschrijver.nl/index.html
Speciaal voor parkieten voor in de donkere maanden.
Groetjes karin

roha

hoi,

Wij hebben wel een lampje aan bij de kooi, als het begint te schemeren. Wij doen dit om de reden dat onze binnenvoliere een schuin dakje heeft, waardoor het al snel erg donker wordt in hun kooi.

Marieke-Tommy

Hallo,

volgens mij is een extra lamp ook niet echt nodig. Als het goed is staat je parkietje al in een lichte kamer :P en dan gaat hij gewoon mee met de dag. Je parkietje past zich wel aan. :D ;)
Maar, zoals ook al eerder gezegd is, het is wel heel lief bedoeld. ;D

Groetjes Marieke  :)

Peter62

@karin: Bedankt voor je tip. Ik ben benieuwd wat het effect is van zo'n lamp. Ik vind het gewoon zielig als mijn Joepie in het donker zit.


karin v h

Hallo Peter,
Dit is al eerder in het forum besproken. Ik heb het toen gekopieerd om te bewaren omdat ik het wel een interessant stuk vond. Helaas heb ik zelf nog steeds geen lamp en nu de dagen langer gaan worden zie ik er even vanaf, heb mij wel voor genomen om er in het najaar eentje te nemen. Ik merk altijd dat mijn parkietjes in de winter wat sukkelen ondanks extra fruit en groente, eikrachtvoer - kortom gezonde voeding.
In het najaar ga ik het zeker proberen.
Lees onderstaand topic maar eens.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=9688.0
Groetjes karin