wie heeft er een kuifgrasparkiet?

Gestart door judoka890, februari 24, 2007, 20:32:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

judoka890

halllo
wie heeft er weleens van de kuifgrasparkiet gehoord?
ze zijn echt leuk om te zien  ;D


[verwijderd door de beheerder]

judoka890

jier is nog een andere foto

[verwijderd door de beheerder]

Mars

#2
Het is van origine een genetische afwijking waarop doorgekweekt is. Als je een lokale vogeltentoonstelling bezoekt, zul je ze zeker tegenkomen. Ik vind ze helemaal niet mooi (aangezien jij ze leuk vindt, ook mijn mening hier even heel sterk).

Moet je voor de grap eens doen, zo'n vogeltentoonstelling. Hoewel... echt goed behandeld worden die beestjes ook niet echt: die zitten ook maar mooi te zijn in zo'n kweekkooitje. ik geloof ook dat ze wel met olieen ingesmeerd worden. Ooit nam mijn vader mij en mijn zus mee naar zo'n tentoonstelling, ik was een jaar of negen. We dachten dat het een leuk uitje was, maar dat viel best tegen, het is echt iets voor liefhebbers en dan andere als wij. Maar als je eens kuifparkietjes wilt bezichtigen, dan moet je een zo'n tentoonstelling bekijken.

Groeten Marcia

Oja...(sorry te laat om bij vorige reactie te plaatsen) op deze link kun je er meer over lezen/zien:
http://www.budgieplace.com/colors.html

Groeten Marcia

Berichtjes samengevoegd. ;)
Groetjes, Sonja.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Ik vind kuifparkieten net als de Engelse tentoonstellingsparkieten helemaaaal niet mooi... Ik heb pas geleden een uitgave van een maandblad van een grasparkietenvereniging gekregen en als ik dan naar al die foto's van kampioenen kijk, dan vraag ik mij wel eens af wat dar nou mooi aan is. Smaken verschillen, gelukkig maar, maar geef mij maar een gewone huis/tuin en keuken grasparkiet, vele malen mooier!

Sara

Ik vind ze eerlijk gezegd ook niet mooi. Het lijkt wel of er iets aan fout gelopen is, ze zien er 'onecht' of beter : onnatuurlijk uit.
maar inderdaad,smaken verschillen.
En ik denk eerder dat ze winnen omdat ze 'bijzonder' zijn omdat er niet zoveel van zijn, dan omdat ze mooi zijn.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

judoka890

ik zeg alleen dat ze grappi zijn maar dat die beestjes zo behandeld worden is echt afschuwlijk >:(
help de dieren tegen de beesten

Josephine

Ik vind kuifparkieten er inderdaad ook niet mooi uit zien. Netzoals raskatten, die vind ik ook niet mooi geef mij ook maar een huis-tuin-en-keuken-parkiet/poes. Ik vind ze alleen apart...

Trippy

Ook ik ben niet kapot van die kuifparkieten.
Maar ja... het gaat toch om het karakter.
Eigenlijk kunnen die beestjes er ook niks aan doen dat ze een ''kuif'' hebben.
maar de ''huis tuin en keukenparkieten'' zijn toch veel leuker.

Groetjes,Ursula