Na koppelen geen contact meer met het eerste parkietje

Gestart door Cocololo, februari 24, 2007, 11:22:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cocololo

Hallo allemaal,

een aantal maanden geleden hebben we een parkietje bij een kweker gekocht Coco genaamd, al snel was hij tam. Zodoende hebben we besloten na twee maanden een maatje bij de kweker te kopen, zodat ze samen gezellig hun dagen konden slijten. Dit tweede parkietje was al wel tam, maar nog wel wat schuchter. Op het moment dat Coco Lolo waarnam was het alsof er een wereld voor hem open ging. Hij werd plotsklap 'verliefd' op Lolo en liet haar geen moment meer uit het zicht, Lolo was daar niet altijd even van gecharmeerd en kreeg het soms behoorlijk op de heupen van Coco, maar na een tijdje kon ze zijn aanwezigheid goed verdragen.

Coco is sinds die tijd enorm dominant, aangezien al zijn aandacht naar Lolo uitgaat is ons parkietje zelfs niet meer tam en kijkt niet meer naar ons op of om. Hij gaat niet meer op de vinger zitten en haalt continu kattekwaad uit. Lolo daarentegen is nu tammer dan Coco, ze blijft wel netjes op de vinger zitten. Maar het grote-broer voorbeeld heeft jammergenoeg dus niet gewerkt en wanneer Coco wegvliegt, zijn we negen van de tien keer ook Lolo kwijt.

Wie o wie kan ons helpen met manieren om Coco weer tam te maken. Moeten we ze tijdelijk uit elkaar halen of zijn er nog andere manieren. Heel graag jullie reacties!

Alvast bedankt, Richard en Miranda

Scotty - Keecko

Hoi Richard en Miranda,

Welkom op het forum! :)

Hoe lang hebben jullie Lolo nu?
Het kan gebeuren dat een parkietje meer naar een ander parkietje toetrekt, nadat je de tweede later hebt gekocht. Dit kan een korte tijd duren, en trekt later langzaam bij. Maar het gebeurd soms ook dat ze heel erg aan elkaar gehecht zijn en zich niet meer met de baasjes bemoeien.

Door veel aandacht aan ze te geven, kan dit wel bij trekken. Ga dus gewoon veel met ze om, speel met ze, praat tegen ze, zo leren ze ook om te gaan met jullie. Als je nou eens begint met 'grote broer' Coco :) Probeer hem weer tam te krijgen en veel met hem te spelen. Als een parkietje over de sloot is volgen er meer ;) Dus als je Coco's vertrouwen krijgt, ziet Lolo dat en heb je meer kans dat zij ook tam blijft.

Succes! :)

Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt, zul je meer informatie vinden over hoe je ze beide weer tam kan krijgen en houden.

Groetjes, Ilse

Cocololo

We hebben Lolo nu ruim één maand, in het begin kwam Coco nog wel naar ons toe, maar langzaam lijkt hij weg te glijden en dat vinden we heel erg jammer. Is apart zetten volgens jullie een goede manier of niet?

Scotty - Keecko

Ik zou ze niet apart zetten. Ze zijn aan elkaar gehecht en als je ze dan nu uit elkaar haalt, gaan ze elkaar missen en daar schiet je ook niets mee op ;)

Gewoon door blijven oefenen. Je hebt nog steeds kans dat ze beide tam worden. Mijn parkietjes zaten ook vrij snel bij elkaar in de kooi en een daarvan moest ik ook nog 1 tam maken (dat lukte ook niet zo goed). Toch zijn ze nu beide tam, doordat het andere parkietje minder bang voor me was en me heeft geholpen om het andere parkietje ook tam te maken :)

Groetjes, Ilse

Mars

Uit elkaar halen is geen optie. Maar apart oefenen wel. Zo te horen gaan ze wel op je vinger zitten, dus ga desnoods in een andere kamer met een van beiden spelen. Zo leer je beide vogeltjes (weer) wennen aan jouw gezelschap. Sosm duurt het wat langer, maar houd het gewoon vol.

Met veel geduld kun je ze beiden behoorlijk tam krijgen. Geef ze wel even veel 'Quality Time' of ga samen met ieand anders met ze spelen en geef ze tegelijk aandacht.

Succes en groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..