Sweety overleden...

Gestart door Sanne, februari 24, 2007, 09:25:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Hoi Sanne,


Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van Sweety, schrok er echt van dat ik dit net las had het absoluut niet verwacht! :'(

Ik heb echt bewondering voor je wat je allemaal hebt gedaan voor Sweety!

Groetjes Idske.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Kleintjes

Heel veel sterkte ook namens ons 6jes hier. Was wel even schrikken inderdaad, toen ik dat berichtje las van jou van Sweety. :'(

Veel groetjes, sterkte en liefs van ons.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Karin

Citaat van: Sjuh op maart 01, 2007, 16:59:51
waar basseer je op dat ik naar de dierenarts ben geweest? :S

? Even zien...Omdat ik lees dat mensen schrijven dat je er zo voor gevochten hebt? En omdat ik lees dat ze al langere tijd zich niet goed voelde en zich anders gedroeg? Vandaar dat ik vroeg wat de diagnose van de dierenarts is geweest.  ??? 


Chantalleke

Sorry voor mijn late reactie Sanne, want ook ik leef natuurlijk met je mee!
(ik ben een beetje druk en daardoor chaotisch de laatste tijd, maar dat mag geen excuus zijn uiteraard!)

Wat een onverachte wending heeft jullie verhaal gekregen zeg!
Maar ik weet zeker dat de laatste periode van Sweeties leventje heel veel goed heeft gemaakt van de vervelende tijd die ze daarvoor heeft meegemaakt. Je hebt haar samen met Simba en Robin zo ontzettende veel liefde gegeven. Ze heeft vanuit een warm 'nestje' de aarde verlaten, en dat is dankzij jou.

Heel veel sterkte

Chantal

vlekje

Ik zie dit topic nu pas. Sorry voor de late reactie.
Alles is allemaal al gezegd. Sjuh, jij hebt haar toch nog een hele mooie tijd gegeven. Als jij er niet was geweest had ze het misschien al eerder moeten opgeven.
Ben heel druk geweest, maar las altijd wel even het topic over Sweety en vond het zo mooi om te zien hoe ze langzaam aan weer een heel mooi vogeltje werd. En daar heb jij voor gezorgd!

Veel sterkte.
Nicole

Hetty

Sanne, ik lees het nu pas! Wat afschuwelijk. ik weet dat je alles voor Sweety hebt gedaan. Misschien was het ook maar beter voor Sweety zo. Ik leef heel erg met je mee!

Karin

Citaat van: Cropje op maart 01, 2007, 23:30:15
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11189.0 hier staat het hele verhaal karin

Bedankt. Ik had dat nog niet gezien inderdaad, omdat ik niet vaak op het forum ben.

Maar nu ik dat verhaal heb gelezen. Hoewel ik het inderdaad prijzenswaardig vind dat iemand een ziek vogeltje in huis neemt, zou ik het nog beter hebben gevonden als dat zieke vogeltje zou zijn onderzocht door een arts, net zoals wij dat ook op prijs stellen als we ziek zijn.

Kom op zeg. Een vogeltje op de bodem van de kooi (ALARM!!signaal nr 1) en geen van de forumleden adviseert in dat topic om naar de dierenarts te gaan? In plaats van een dierenarts wordt een kuurtje bij de dierenwinkel gehaald voor een vogel die op de bodem van de kooi ligt. En niemand die daar wat over zegt. Wat weet een dierenwinkel eigenlijk over dieren?? Net zoveel als iemand die bij de Blokker of Hema werkt. 

Waarom ik dat vroeg over die dierenarts komt omdat Sweety op de foto eruit ziet alsof ze een dik buikje heeft. Ik had graag gezien dat hier een dierenarts aan te pas was gekomen om daarvan de oorzaak te zoeken.

Omdat het een vrouwtje was, mijn eerste gedachte is legnood, vanwege de symptomen die beschreven worden: dat ze daarom een dik buikje had, dat ze daarom op de bodem van de kooi ging liggen en dat haar pootjes daarom in een vreemde vorm stonden en dat daarom haar ontlasting afwijkend was. Die symptomen komen voor bij legnood. Of het echt legnood was, weet ik natuurlijk niet, daarvoor had ze onderzocht moeten worden door een dierenarts. 

Het is mooi een ziek vogeltje een thuis te geven, alle lof, maar dat dat vogeltje vervolgens geen medische hulp kreeg, maar dat er zelf werd gedokterd, en dat NIEMAND op dit forum aandrong op het met dat duidelijk doodzieke vogeltje gaan naar een arts, vind ik heel erg verontrustend.  :o   

Sanne

Ik vind jou toch wel zo'n @#&^!#*&@#$%*&^!! >:( >:( >:( Wat denk jij nou?! Dat je 't allemaal beter weet??
Wel 't hele topic lezen en dan niet inzien dat dat vogeltje ZWAAR GEHANDICAPT is? Hoe dom ben je dan?!
Jij snapt zeker niet dat iedereen (behalve jij) hier op 't forum WEL inziet dat dat vogeltje geen schijn van kans had? Wat moet je dan? Met een gehandicapt vogeltje wat niet eens fatsoenlijk bij haar voerbak kan komen elke 2 maanden naar de dierenarts en volproppen met medicijnen? Wat voor leven heeft zo'n beest dan?!

Ik ben heel erg verbaasd over je enorm domme en geheel niet gepaste reactie! (en met mij waarschijnlijk vele forumleden!) Ik verwacht op z'n minst excuses hiervoor....

Caradow

#49
Aan de een kant kan ik jou reactie heel goed begrijpen Karin, maar aan de andere kant is het ook duidelijk dat je een stuk van het verhaal mist.

(als ik iets verkeerds zeg, moet je me zeker corrigeren Sjuh!)

Sjuh heeft Sweety een kleine 4 maanden meegekregen uit een dierenwinkel, omdat ze onder de schurftmijt zat.Sweety was hiernaast ook nog eens veel te mager en ja, waarschijnlijk zal er nog meer aan gemankeerd hebben. Wanneer je zo een vogeltje belangeloos uit een dierenwinkel meeneemt, waar het ongetwijfeld binnen zeer korte tijd zou zijn overleden, moet je in je behandeling prioriteiten stellen. in dit geval was het eerst noodzaak de schurftmijt te behandelen en te zorgen voor een goede voedingstoestand van het diertje. Sweety is in overleg met de dierenarts behandeld! (en als je goed had gelezen, Sweety had spreipootjes, daarom hing ze op haar buikje...)

Sweety was de laatste weken schurftmijtvrij en goed gezond. Een leuke aktieve vogel met een handicap die al een zwaar leven achter de rug had, maar nu gelukkig was. Slechts de laatste dagen van haar leventje ging het weer wat minder. Ja, misschien had Sjuh nu weer een DA moeten inschakelen... Maar dat is achteraf gepraat en buiten dat, had de DA waarschijnlijk ook weinig voor Sweety kunnen doen. Sweety zou altijd een zwak zorgenkindje blijven, ook al ging het nog zo goed.

Het was een kleine wondertje dat Sweety zo ver was gekomen....

Ik vind het jammer dat je een verdrietig bericht met deze verwijtende post beantwoord. Hier heeft niemand wat aan, Sweety niet en Sjuh zeker niet. Sjuh heeft alles gedaan wat in haar vermogen lag om Sweety te helpen en daar is zij prima in geslaagd.

Wij op het forum zijn de eersten om zelfdokteren af te raden. Maar wij zijn ook reëel en proberen ons in de situatie van de leden in te denken. Wij weten dat Sjuh de middelen niet had om naar een dierenarts te gaan. Nu zijn wij ook de eersten om aan te geven dat wanneer je aan huisdieren begint dat je daar ook de onvoorziene medische kosten voor moet kunnen betalen, maar in een situatie als deze is dat dan toch wel even anders. Wij weten ook, dat wanneer 1 van Sjuh's "eigen" parkieten iets zou mankeren, zij haar beperkte middelen daar zeker voor zou gebruiken.

Sjuh, nogmaals, ik vind dat je alles hebt gedaan wat je kon voor Sweety en dat je het super hebt gedaan... Sweetu heeft de laatste maanden van haar leven een goed leven gehad....

(ik zie dat je inmiddels zelf ook gereageerd hebt Sjuh...)

(misschien een slotje, om uit de hand lopende discussies te vermijden?)

Safrena

#50
Hey Karin

Een van de forum regels is blijf netjes voor elkaar. >:(
Maar goed, ook ik wil nog heel even reageren op jouw opmerking

Als je het hele verhaal inderdaad goed had gelezen is er wel geadviseerd om naar een dierenarts te gaan.
Sjuh heeft dan ook contact gehad met een dierenarts.

Dat Sweety nu overleden is, is gewoon heel erg en al helemaal voor Sjuh. Maar ik vind niet dat je Sjuh iets mag verwijten. Zij heeft sweety super goed verzorgd en een heel goede en liefdevolle thuis geven. sjuh heeft het leventje van Sweety (hoe kort ook) nog heel liefdevol en aangenaam gemaakt.

Moet je maar even heel eerlijk zijn tegen jezelf, wie zou er zo een ziek vogeltje mee willen doen uit de dierenwinkel. Heel weinig en dat alleen al vind ik ontzettend bewonderings waardig.

Voor je nog een keer zo een reactie geeft, kun je misschien beter eerst deze vraag bij je stellen: zou jij dat doen en kun je beter het hele verhaal eerst goed lezen. Dan zul je inzien dat Sjuh wel heel goed heeft gehandeld

@ Sjuh

Je hebt echt alles gedaan, en ondanks het korte leventje van Sweety, is zij toch nog heel gelukkig geweest en heeft ze nog mogen genieten en weten wat een super goed en liefdevolle thuis is.

Heel veel sterkte met het verlies.

Vele groetjes


Hetty

Ik ben het helemaal met Sanne eens, ze heeft het al zwaar genoeg gehad met Sweety en nu krijgt ze ook nog zo'n aanval van iemand die het niet helemaal begrepen heeft! Sanne nogmaals, veel sterkte en trek het je allemaal niet aan, dat is het niet waard! ;)

Trippy

Dit was wel het laatste antwoord dat ik had verwacht  :o

Iemand verteld hier heel erg verdrietig dat haar parkietje is overleden na een lang gevecht,komt er iemand die het verhaal al niet gevolgt had en het ook nog half na leest,die Sanne een beetje die grond in trapt ( ???>:(

@ Sjuh : Je hebt echt alles gedaan wat je kon doen en Sweety heeft een fantastisch leventje bij jou gehad!
Nu wens ik je nog meer sterkte toe !
Ene trek je zulke antwoorden niet aan,want het slaat nergens op.

Groetjes,Ursula

ibi

nah jah zeg!!!!   >:(

10 op de 100 zou een ziek parkietje kopen uit de dierenwinkel.
ze heeft er hard voor gevochten en sweety had toen een fijn leven.
ze was al verdrietig en met die reactie van jou slaat alles.
ze probeerde toch het vogeltje zo lang mogelijk in leven te houden.
maar op ten duur houd het op.

veel sterkte met het verlies van je vogeltje.


groetjes

Fenixjuh

#54
Hoi,
ik wilde even zeggen: ik denk niet dat veel mensen een ziek parkietje uit de winkel mee zouden nemen, Sjuh heeft dit wel gedaan. Daarvoor alleen respect. Dan heeft ze er ook nog voor gezorgd dat dit vogeltje een fijn leven kreeg, met het risico dat haar eigen vogeltjes ook besmet zouden kunnen worden. Ik wil eigenlijk aan de oparaters vragen dit topic te sluiten, voor er vervelende dingen worden gezegd.
groetjes!!

Lijkt me inderdaad een prima idee ;)
Bij deze een slotje, om verder  (eventueel uit de hand lopende)
discussie te vermijden
gr Safrena