wanneeer 'vertrouwd' een parkiet je?

Gestart door judoka890, februari 23, 2007, 15:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

judoka890

Hallo allemaal
ik heb een vraagje wanneer kun je merken dat een parkiet je echt vertrouwd?
dinky is al redelijk tam hij komt op mijn schouder zitten en zegt hallo :-X

Sara

Volgens mij weet je dat gewoon, als je parkietje bij je durft komen en hij graag en regelmatig bij je zit,en durft eten uit je hand enz...
Dat is een teken dat hij je graag heeft, en je ook vertrouwt denk ik.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

*Z*

Mijn parkietje laat dat duidelijk zien,, als iemand anders aan hem zit wanneer hij dit niet wilt vliegt hij meteen naar me toe  :-*,,

En inderderdaad net zoals wat Sara zegt, wanneer je parkietje regelmatig bij je zit en speelt denk ik

Groetjes,,

Mars

Jim blijft netjes op mijn schouder zitten als ik de was op hang of onder mijn bureau kruip om de computer aan te zetten. Dat zijn voor mij wel tekens van vertrouwen. En vooral: als ik Jim probeer te aaien of iets anders doe wat ze niet leuk vind, spring ze even weg, maar gaat meteen weer op mijn vinger zitten. Toen ze me nog niet helemaal vertrouwde vloog ze dan weg en wilde niet meer: nu mag ik haar dus wel even pesten zonder dat het me kwalijk genomen wordt.

Het vertrouwen komt heel langzaam (tenminste bij Jim). Maar ook zonder dat je het door hebt...

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

hoi,

Volgens mij is het vertrouwen van een parkietje dat hij lekker met je speelt en lekker bij je zit.

Maar ik heb wel eens gelezen dat je je parkietje op z'n achterhoofdje mag aaien als hij je echt vertrouwd ( Ik mag dat  :) )

Ook is volgens mij vertrouwen dat je parkietje niet naar een foutje of als je iets doet wat hij niet leuk vindt dat hij dan gewoon bij je blijft zitten.

Dit is mijn idee van vertrouwen met en in je parkiet. 

Volgens mij vertrouwd Dinky je wel  :)

Groetjes,Ursula  :)

Mars

Het ene vogeltje laat aaien toe, het andere niet. Als ze het gewoon niet leuk vinden. Jimmy heeft er soms erg veel lol in en dan meteen daarna niet. Het duurt meestal niet langer dan een halve minuut, hoewel ze donderdag heerlijk bleef liggen met een ontspannen kopje.
Maar ik vind wel dat ze me vertrouwd, ook al mag ik haar niet aaien.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

judoka890

het probleem is dinky wil niet uit mijn hand eten maar komt wel op mijn vinger zitten ook speelt hij niet echt met zijn speeltjes

Sonja

Hoi Judoka,

Hoelang heb je je parkietje?

Het duurt een poosje voordat je parkietje zich thuis gaat voelen, en met zijn speeltjes gaat spelen, dus geef het maar wat tijd.

Over dit onderwerp is overigens al veel geschreven. Met de zoekfunctie kun je heel veel informatie hierover vinden:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Je parkietje vertrouwt je als hij zonder aarzelen bij je komt zitten. Dat kan bij het ene parkietje wat langer duren dan bij het andere.
Zoals al geschreven is, vinden niet alle parkietjes het fijn om geaaid te worden. Wil jouw parkietje dit niet, forceer het dan liever niet, want dan bereik je slechts het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken...

Geef je parkietje nog maar wat tijd. Praat op een geruststellende toon tegen hem, bied hem lekkere hapjes aan met de hand, etc. Kortom: zorg ervoor dat hij zoveel mogelijk leuke ervaringen heeft met je hand.
Een spiegeltje kan hierbij ook weleens van pas komen. ;)

Je kunt ook een mooie parkietenspeeltuin- of boom voor je kleine vriendje maken, voor ideetjes kun je hier eens kijken:
http://parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php

Veel succes!

Groetjes, Sonja.