Plekjes naast snaveltje

Gestart door Casanova, februari 23, 2007, 13:36:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Casanova

Hallo allemaal,

Mijn parkietje Romy heeft sinds kort twee plekjes naast haar snaveltje. Zeg maar naast haar "mondhoeken".  :( 's Avonds zit ons andere parkietje haar wel op haar wangetjes te kroelen/ pikken. Zou het hiervan kunnen komen of kan het mijt zijn?.
Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar ze wilde niet stil zitten. De foto is daarom onscherp, maar misschien kan iemand er toch iets mee.
Alvast bedankt

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Hoi Casanova,

Het lijkt verdacht veel op schurftmijt.

Dit kun je behandelen met vaseline, kijk maar even bij deze link:
http://parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php

Behandel ook je andere parkietje mee, want schurftmijt is heel besmettelijk.

Groetjes, Sonja.

Casanova

Hey Sonja,

Bedankt voor je reactie. Maakt het nog uit of ik gewone of witte vasaline gebruik?

Groetjes Maris

Casanova

Hallo,

Na wat moeite heb ik nu een foto die misschien iets duidelijker is.

groetjes Maris

[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Inderdaad vreemde vlekjes. Hmmm.... Heb eigenlijk niet echt 'n idee wat 't zou kunnen zijn.

Vaseline is goed, maar ik raad je aan de ongeparfumeerde te gebruiken, en goed op te letten dat 't neusje open blijft; dus dat er geen vaseline in de gaatjes komt.

Ik ben benieuwd wat de andere er van denken. Ik wens je in elk geval veel succes.

Groetjes en liefs van ons aan jullie.

ps. behandel inderdaad ook je andere parkeitje, beter voorkomen dan genezen  ;)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

roha

Dat is inderdaad schurftmijt!
Gewone vaseline, maar ga ook even naar de dierenarts, want het moet wel behandeld worden.
Beter goed werk, dan half werk.
Succes!