wc-rolletje

Gestart door Sanne, juni 20, 2005, 11:19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Ik heb op een paar plaatsen gelezen dat parkieten graag met een wc-rolletje spelen. Nou vroeg ik me af of ze daar dan niet inkruipen en vast komen te zitten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Sanne

mirjam125

Hallo,

Mijn parkietjes spelen ook met een wc rol en zijn er nog nooit ingekropen. Ze duwen hem alleen weg en knabbelen eraan. Ik heb alleen 2 mannetjes en die hebben geen broed-drang. Sommige popjes willen soms graag ergens in kruipen. Dus ik weet niet of het handig is vor popjes.

Maar er zijn op deze site genoeg mensen met popjes dus die kunnen die vraag wel beantwoorden denk ik. :D

Groetjes Mirjam, Punkie en Valentijn

Parkieten-Freak

Ik denk dat het wel meevalt, maar voor alle zekerheid zou je hem alleen met WC rolletjes kunnen laten spelen als je in de buurt bent, zodat je een en ander in de gaten kunt houden.


Sanne

zijn er misschien nog meer mensen die ervaring hebben met parkietjes (popjes in 't bijzonder) en spelen met een wc-rolletje?

Groetjes Sanne

Voorlopig laat ik haar d'r alleen mee spelen als ik erbij ben ;)

Safrena

Hey Sanne

Ik heb twee popjes en zij spelen ook heel graag met wc rolletjes.

Vaak hebben ze er al in gebeten en van tafel gegooid en de hele tafel mee rond gesleurd zal ik maar zeggen maar nog nooit zijn ze in het rolletjes gekropen hier  ;)

Op de site van parkietenfreak bij filmpjes kan je zien hoe een van mijn meisjes met een wc rolltje aan het spelen is

Je hoeft je dus niet echt zorgen te maken  ;)

vele groetjes

Anita & Marisa

Wij hebben een grotere, stevigere buis waarin onze parkiet kan gaan zitten, aan kan knagen, doorheen kan lopen en met zijn koppie erin kan kletsen (dit klink heel apart en vindt hij geweldig).
Een wc-rolletje is ook geweldig! Ze kunnen er lekker aan knagen en erin kletsen!  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Sanne

Simba is ook helemaal dol op een wc-rolletje. Ik heb haar er nu een paar keer mee laten spelen terwijl ik erbij was, en dat ging allemaal goed. Maar voorlopig blijf ik er toch nog maar even bij als ik haar ermee laat spelen. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn ;).

Groetjes Sanne en Simba :)

Tanja

Bertus is als de dood voor wc-rolletjes... ik heb de rol na 3 weken maar weer weg gehaald uit zijn speeltuintje, hij ging niet meer op de bovenste stok zitten...
Praten doet Bert overigens in z0'n glazen waxinehouder... gaat op de rand zitten, onderste boven en tokken maar... geen gehoor!

Dick uit Aruba

Citeer...Maar er zijn op deze site genoeg mensen met popjes dus die kunnen die vraag wel beantwoorden denk ik. :D ...
[snapback]5574[/snapback]

Ik had eens een wc rolletje om de poot van een schommeltje gedaan zodat het eigenlijk op z'n zijkant stond.
Er was een parkiet die haar best deed om erin te kruipen. Dit lukte gelukkig net niet.

Een groot uitgevallen of Engelse parkiet zou er zeker in klem kunnen geraken denk ik.
Ik zou het mezelf nooit vergeven om een parkiet op zo'n lullige manier te moeten verliezen.

Nu heb ik de rolletje gewoon los liggen en heb ze over de lengte doorgeknipt.
De rolletjes blijven, wand ze vinden het allen toch wel erg leuk.

Sanne

Simba vond 't eerst ook wel eng, maar toen werd ze toch wel nieuwschierig, en nu vind ze 't heel leuk. Ik denk dat ik haar toch maar alleen als ik erbij ben met zo'n wc-rolletje laat spelen, om zo zeker te weten dat het niet fout kan gaan.
In ieder geval bedankt voor de reacties

Groetjes Sanne en Simba