Parkietje martkplaats

Gestart door Sanne, februari 19, 2007, 11:44:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.


Caradow

Het lijkt mij een ernstig geval van schurftmijt, maar dat zul je zelf ook wel herkent hebben? ;)

het is inderdaad geen echt duidelijke foto, maar toch...

Sanne

#2
Hey Caradow,

Ja dat was ook mijn gedachte... maar wou even afwachten of andere mensen dit er ook in zouden zien...

Groetjes Sanne

Josephine

Ja, het is geen duidelijke foto maar het is wél duidelijk wat er aan de hand is! Zoals Caradow al zei zal het een ernstig geval van schurftmijt zijn!

Zielig....

Sanne

#4
Ik heb deze mensen even een mailtje gestuurd met of ze me een wat betere foto kunnen sturen en of die parkiet tam is...

*vind 't parkietje toch wel zielig*  :o Maarja als ik 'm beter ga maken dan doe ik 'm toch niet meer weg... en 't is hier geen asiel voor zielige parkietjes  :P

Maarja zo te zien is 't een vrouwtje...
Ik snap 't niet... alleen schurft is zoooo gemakkelijk te behandelen... (mits ze niet ook nog eens ziek en gehandicapt zijn dan he ;) )elke twee weken een druppeltje speciaal spul in de nek, en eventueel nog snavel insmeren met vaseline.... en toch hebben zoveel beestjes last van ernstige schurft... (althans ik denk dat 't schurft is... zeker weten doe ik 't nog niet)

Om even op de zaken vooruit te lopen... mocht 't beestje blijken schurft te hebben... en d'r is iemand die 'm wel beter wil maken, maar niet in de buurt van zwolle woont, dan wil ik wel kijken of ik 'm eventueel kan brengen... heb toch OV (bijvoorkeur wel iemand die niet in groningen ofzo woont ;) ... zeeland is trouwens ook een beetje uit de richting...)

Groetjes Sanne

Monique8736

Volgens mij het is inderdaad een zeer uit de hand gelopen schurftmijt,dat die mensen dat nooit is opgevallen dat dat er niet goed uitzag.Of ze doen hem/haar weg omdat ze geen zin hebben om naar een dierenarts te gaan.

Het valt me toch wel op dat het op marktplaats een hoop 'verwaarloosde' parkieten staan.Ik zag laatst een advertentie waar er een kooi op stond met twee parkieten,en die kooi had niet eens zitstokken.De kooi liep van onder naar boven recht,en dan ging ie een beetje bol naar boven,en daar zaten de parkieten op,op het stuk van het rechte,naar het bolle gedeelte.En zo zie je nog tal van advertenties,hele kleine kooitjes,kooien met verticale tralies,vieze badjes,niks aan speelgoed,vuil drinkwater.Ik kijk er ook uit 'tijdverdrijf' naar,maar je hart breekt als je zulke advertenties ziet.Je kan moeilijk alle parkieten in huis nemen die weg moeten,maar met zulke advertenties is het moeilijk te weerstaan.

@Sanne: Ik denk dat een mailtje naar de adverteerder geen kwaad zou kunnen Sanne,al is het alleen maar om duidelijk te maken dat deze parkiet met vaseline al een heel stuk geholpen zou zijn! (En dat een bezoekje aan de dierenarts ook niet zou mistaan.. :-\)

Groetjes Monique

We waren tegelijk Sanne,ben benieuwd naar de reactie van de eigenaresse!

Ingrid

Wat zielig :(. Het lijkt mij ook overduidelijk schurftmijt!
Ben benieuwd òf en wat voor reactie je terugkrijgt, Sanne.

Sanne

Citaat van: Ingrid op februari 19, 2007, 13:02:47
Wat zielig :(. Het lijkt mij ook overduidelijk schurftmijt!
Ben benieuwd òf en wat voor reactie je terugkrijgt, Sanne.

'k heb een heel net berichtje gestuurd (nog niks gemeld over de schurft), dus ik ga d'r vanuit dat ik wel een reactie terug krijg... al weet je dat nooit zeker op marktplaats...

Caradow

Dat is het grote nadeel van Marktplaats en dat soort sites... er staan zoveel verwaarloosde beestjes op...

Helaas kan je ze nu eenmaal niet allemaal redden en hoe verdrietig het ook is, soms kun je beter je ogen sluiten...

esther

Wat vervelend voor dat parkietje zeg, dat is niet zomaar van vandaag of gister.
Vind het maar raar dat iemand zo'n parkiet te koop aanbied, diegene ziet toch ook wel dat er iets met het parkietje aan de hand is!
Goed dat je een mail hebt gestuurd, ben benieuwd

roha

Jeetje, wat ik ook direct zei, het lijkt wel schurftmijt!!!!
Sanne, heb je een "link" ofzo naar alle parkietjes met schurftmijt.....?
Wel zielig, maar goed te behandelen, ik hoop dat de verkopers mensen zijn met een goed hart.....Of is dit weer een naieve gedachte van mij?
Ben ook erg benieuwd naar hun reactie

Hanneke

Sanne

Hey Roha,

Ja dat gevoel dat ik zo'n link had kreeg ik zelf ook al... eerlijk gezegt had ik 'm vorige week al zien staan...  :-[ maar ik had gehoopt dat iemand anders 't zou zien en op 't forum zou posten... 
'k was een beetje bang dat jullie zouden denken: "heb je haar weer met d'r schurftmijt parkiet..." maarja 'k zoek d'r niet naar ofzo.. 'k mag gewoon graag parkietjes kijken ;)

Groetjes Sanne

karin v h

Je ziet ook duidelijk dat het vogeltje niet gelukkig is. Triest gewoon.
Dat de mensen er nog geld voor durven te vragen, ze zouden eerst de dierenarts-kosten moeten betalen voordat iemand dat vogeltje gaat ophalen.
@ Off-topic - Sanne ik wil je wel een paar foto's sturen van mijn parkietjes - als je graag parkietjes wil kijken. ;)

Mars

En aangezien ik nu wel wat 'schurftmijt kenners' bij elkaar heb (hoop er niet een te worden  ;) )..

De volgende vraag: bij een van de dierenwinkels in Leeuwarden zit al zeker 4 maanden een parkiet die een sterk verdikte/maar ook uitgedroogd uitziende neusdop heeft: ik zat zelf aan een vergroeiing (vitaminegebrek) te denken, maar kan dat ook schurftmijt zijn? Ik bedoel dus eigenlijk te vragen: wat zijn de kenmerken van schurftmijt? Is de snavel ook altijd aangetast of is dat alleen bij parkieten zo waarbij het al vergevordert is. Ik had de link op de site van parkietenfreak ook al eens bekeken... maar kreeg er nog geen duidelijk beeld van.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sanne

Hey Marcia,

Mijn Simba heeft ook wel een beetje een verdikte en rimpelige dop. Bij vogels met schurft zie je echt duidelijk een gaatjes "patroon" in de neusdop als 't al wat verder gevorderd is. Meestal begint 't met een beetje een rafelig randje ... De snavel wordt pas aangetast wanneer 't erg ver gevorderd is... Ook zou je eens naar de pootjes van de parkiet kunnen kijken... zie je daar rare dingen aan zoals verkleuringen of rare structuur (plaatselijk)? Schurft bereid zich namelijk (soms) uit naar de pootjes omdat de vogel daarmee aan z'n neus krabt.

Simba's neusdop ziet d'r nu zo uit... 'k weet niet of dit d'r een beetje op lijkt?


En als je 't niet vertrouwd kan je misschien een keer een foto maken en posten? Dan kan ik d'r wat meer over zeggen...

Groetjes Sanne

Mars

Zo uit mijn hoofd... de neusdop is echt helemaal vervormd. Op gaatjes heb ik niet gelet. Ik zal kijken of ik binnenkort een foto kan maken: het is zo'n hele grote winkel, dus dat zal vast wel even stiekem kunnen...

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lidy64

Ik zag dat de genoemde advertentie inmiddels is verwijderd van MP. Hopelijk omdat de vogel is verkocht aan aan onwetende koper :(

DarkWolf

Nah, het is gewoon erg wat sommige mensen hun dieren aandoen!
Vandaag bv was ik nog eens in de dierenwinkel, na lange tijd. En omdat ik eigenlijk op zoek ben naar een vakantiejob met dieren, wou ik het misschien wel eens vragen. Maar eerst wou ik nog eens kijkn naar de dieren, en daar zag ik 10 kanaries in zo'n kweekooi zitten..En opeens zag ik een geel parkietje met bloed op vleugels en staart..Ik denk een fout bij het kortwieken. De kooi ernaast zat er zelfs een kanarie zonder staat. Nuja, hij had nog een staart maar er hingen geen haartjes meer aan. En ook die had een beetje bloed aan zijn vleugels hangen. Ik ben de winkel meteen uitgelopen, daar doe ik geen vakantiejob!

Sanne

#18
Ik heb ook geen reactie meer gehad op mijn mail.... :(

Slotje a.u.b.

Wat jammer Sanne, dat er helemaal niet is gereageerd op je mail. :(
Maar je weet nooit, misschien komt het nog...

Op verzoek een slotje. ;)

Groetjes, Sonja.