verhuizing

Gestart door marianne, februari 25, 2007, 12:55:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marianne

Ik heb een tamme altijd vrije, losvliegende parkiet. Nu ga ik verhuizen en ben eigenlijk benieuwd of het bekend is hoe vogeltjes hiermee om gaan en of ze snel weer met hun nieuwe omgeving vertrouwd raken. En er is een grote kans dat gedurende vakanties Tico weer terug gaat naar zijn ''oude' huis; hoe verwarrend zou dit zijn? Alvast bedankt voor een reactie.
Marianne

Parkieten-Freak

Hallo Marianne, :)
Over het algemeen gaat dat eigenlijk heel goed, parkieten zijn snel gewend aan hun nieuwe omgeving.
Wel is het verstandig om in het begin de vitrage of gorijnen, dicht te doen als Tico los is. Hij zal de nieuwe ruimte moeten leren kennen, maar dat gaat snel.

Het is geen probleem als Tico weer in zijn "oude" huis is. Die ruimte kent hij en hij blijft die ruimte herkennen, ook al komt hij er maar 1 x per jaar. ;)
Vogels passen zich wat dat betreft gewoon aan.



smartie

Ook ik kan hierover zeggen: bij mij is de verhuizing heel vlot verlopen. Pino kende mijn oude huis als geen ander, een paar dagen voor de daadwerkelijke verhuizing heb ik haar bij mijn ouders gebracht. Eenmaal in het nieuwe huis moest ze wel even wennen maar dat ging razendsnel. En daarna is Lucky erbij gekomen en ook hij is snel gewend geraakt aan zijn nieuwe omgeving. Omdat ze ook weleens bij mijn ouders logeren kennen ze die ruimte nu ook goed. Dus ik ben het helemaal met ParkietenFreak eens: ze wennen vliegensvlug aan hun nieuwe omgeving en de 'oude' ruimte blijven ze ook kennen!

maartje

heel toevallig ben ik net een week verhuist en mijn parkieten zijn hier nu ook 4 dagen. De eerste 2 dagen heb ik ze s'avonds alleen los gelaten met de gordijnen dicht en een lamp bij hun kooi. Op die manier hebben ze geleerd waar de gordijnen hangen en op de 1 of andere manier vliegen ze dan niet tegen de ramen. Ook heb ik ze over dag op mijn vinger kennis laten maken met het glas door er op te tikken en ze er met de snaveltjes aan te laten voelen. Nu 4 dagen later vliegen ze los rond, nog welonwennig maar het gaat echt heel snel.

Jetske

Ook wij zijn een tijdje terug verhuisd. Cicero was snel gewend aan de nieuwe ruimte. Hij moest echter wel even bijkomen van de verhuizing. Hij was een paar dagen eventjes van slag (was wat rustiger en at minder dan normaal) maar daarna is het helemaal goed gekomen. Ook gat hij in de vakanties naar mijn ouders en daar kent hij de ruimte ook prima, weet precies weer waar hij naar toe moet vliegen als hij er weer is!

marianne

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie snelle en positieve reacties! Ik ben blij dat ik wat dat betreft mij geen zorgen hoef te maken.
Groetjes,
Marianne en Tico