vraagje over speeltuin

Gestart door DarkWolf, februari 20, 2007, 15:29:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DarkWolf

Ik heb nu al veel foto's gezien van jullie speeltuintjes, en het valt me op dat iedereen ronde stokjes gebruikt.
Dat is inderdaad het meest logische, maar kan het kwaad als de speeltuin enkel uit rechthoekige stokken bestaat?? Of moeten het beslist ronde zijn (of toch een paar ronde).
Ik heb een paar maand geleden een speeltuin gemaakt met een vriendin, van een houten frame voor een dakraam...Dat waren dus allemaal rechthoekige baren, maar ik heb zo het gevoel dat het niet echt aangenaam is voor Falkor zijn voeten (en hij slibbert ook soms eens weg, hij kan zijn tenen er niet helemaal rond klemmen).
daarom wou ik even weten of het kwaad kan, anders maak ik een nieuwe speeltuin (ben toch niet echt tevreden van het model dat ik nu heb, het is een soort huis en hij kruipt er niet in - heeft ie teveel schrik voor)
Ik kan anders straks/vanavond ter verduidelijking een foto plaatsen...

Josephine

Als ik jou was zou ik gewoon een speeltuin maken met ronde stokken! Parkieten hebben daar meer grip op.

Groetjes Josephine

Mars

Ik zou ook voor ronde stokken gaan en liefst ook verschillende diktes.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kekavo

Ronde stokken zitten het lekkerst voor parkieten. Ze kunnen hun pootjes er beter omheen vouwen, ze hebben er meer grip op.
En als je de stokken inderdaad van verschillende diktes maakt, hebben ze gelijk ook wat training voor de pootspieren.

DarkWolf

Oke, bedankt voor de reacties.
Vind het wel wat moeilijk om die speeltuin af te breken, ben zeg maar heel onzeker en vind het nogal moeilijk om tegen die vriendin te zeggen dat ik hem zal moeten afbreken...Want ik ben er niks mee, dus is het ook dom om hem daar gewoon ergens te zetten! Hij is ook best groot, en mijn ouders waren al aan het zagen dat hij hier beneden in de weg stond (vandaar dat hij nu 2 weken ofzo op mijn kamer staat!)
Maar ik zal eens een ontwerpje tekenen en dan stokjes zoeken (eerst maar eens in de tuin kijkn :P Kost nx)

Trippy

Bij ons zijn ze ook gewoon bij de praxis te koop in verschillende maten en diktes..
Helemaal niet duur maar ik weet de prijs niet meer precies...
Zelf heb ik een kant en klare speeltuin gekregen en heb ik er stokjes bij gedaan en heb ik een parkietenboom gemaakt...
Succes !
Groetjes,Ursula