Geslacht

Gestart door Gülay, februari 01, 2007, 11:41:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gülay

we twijfelen over het geslacht van onze parkietjes..weten jullie wat voor geslacht ze zijn?

De blauwe zou een vrouwtje zijn volgens de mensen in de winkel..
De gele zou een mannetje zijn..



[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Hoi Gulay,

Ik ben het eens met de mensen in de dierenwinkel, ook ik denk dat Boncuk een popje is (gezien de witte randjes om de neusgaatjes), en de gele lijkt me een wat meer roze/paarskleurige neusdop te hebben. Vandaar dat ik denk dat dat een mannetje is.

Groetjes, Sonja.

Annika

de blauwe denk ik ook wel zeker te weten : popje, zoals gezegd. Van de gele durf ik geen uitspraak te doen, daar heb ik nml geen verstand en ervaring van

Sara

Ik heb dezelfde mening als Sonja.
Het blauwe parkietje popje en het gele parkietje een kereltje.
Erg mooie parkietjes trouwens! :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

Ja hoor een echt popje met een ventje en dan natuurlijk in dezelfde volgorde als Sonja al vertelt!

Boncuk is het popje en Cito een mannetje..

groeten Marcia

En even off topic, betekenen de namen ook iets, of zijn het gewoon mooie namen...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Ik ben het ook eens met Sonja!

Boncuk een popje en de gele een mannetje

Scotty - Keecko

Ook ik sluit me aan bij de voorgangers.

De blauwe een popje en de gele een mannetje.

francien

een mannetje grasparkiet hebben een blauwe neus dopje
en een vrouwtje heb een bruine neus dopje  :)

Cropje

Citaat van: francien op maart 05, 2007, 23:52:06
een mannetje grasparkiet hebben een blauwe neus dopje
en een vrouwtje heb een bruine neus dopje  :)

Klopt, voor volwassen parkietjes, jonge vrouwtjes (popjes) hebben een lichtblauwe/roze neusdop met witte randjes rond de neusgaten. Jonge mannetjes hebben een blauwere/paarsere neusdop zonder de witte randjes.

Ik ben het met de voorgangers eens dat het blauwe parkietje een popje is. De gele heeft ietwat wit rond de neusgaatjes, maar veel minder dan de blauwe en de neusdop is ook blauwer bij het gele parkietje. Ook ik denk dus dat dit een mannetje is (hoewel ik stiekem ietwat twijfel... is een scherpere foto van de neusdop mogelijk?).

Kleintjes

Hoihoi,

ook ik ben 't eens met de rest die me voorging. Lijkt me zeer waarschijnlijk 'n mooie pop en 'n knappe man er bij.

Ben benieuwd wat gaat blijken als ze iets ouder zijn hihihi.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses