Bloedpen

Gestart door Meltjuh, juli 07, 2005, 18:08:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hallo allemaal

ik ben een tijdje weg geweest (druk met school stage en werk) maar als ik een vraag heb, zijn jullie de eerste die ik om advies vraag.

Ik ondekte vandaag dat Macho een bloedpen heeft.
Hij is even druk als normaal en zit er ook niet aan dus zo te zien heeft hij er geen last van.
Moet ik er iets aan doen of komt het vanzelf goed?

Sonja

#1
Hoi Meltjuh,

Als je de zoekfunctie eventjes gebruikt, en "bloedpen" intypt, kun je wat meer informatie hierover vinden.  ;)
Als hij er geen last van heeft, kun je wachten tot hij er vanzelf uitgaat, tijdens de rui. Maar als hij er pijn door heeft, moet je echt even naar de dierenarts gaan. Die kan de bloedpen, zo nodig, op een vakkundige manier verwijderen, doe dit echter NOOIT zelf, want je kunt zenuwen beschadigen, en dan ben je helemaal ver van huis.......

Groetjes, Sonja.

Robin

#2
hey

ik heb overlangs ook een vogeltje met bloed op een pen gehad die zat wel in de voliere
naarmate van tijd gaat het parkietje het afvegen met water


Ze bedoelen geen bloed op een pen
maar een bloedpen dan zit het bloed in de pen ;)
Toch moet je zelf als je ziet dat er bloed op de pen zit
het verzorgen en ontsmetten indien nodig
gr safrena

Meltjuh

Ik ben gelijk zo bezorgd  :blush:. gelukkig voor hem heeft hij heeft er totaal geen last van.
En als ik merk dat dat veranderd ga ik snel naar de dierenarts :)

Safrena

Hey Meltjuh

sluit me helemaal aan bij Sonja

kijk even op onderstaande link ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...307&hl=bloedpen

vele groetjes

Bodi

Wij haden met Bodi de volgende ervaring toen hij nog jong was:

We hadden niet gezien dat hij een bloedpen had. Op een gegeven moment stond ik onder de douche toen Karin ik paniek naar boven kwam met de mededeling Bodi bloedt....

Ik onmiddelijk naar beneden, en de hele kamer vol met bloedspatten. Hij bloedde nog steeds, blijkbaar had hij de bloedpen zelf uitgetrokken. Meteen aangekleed, de auto in en naar de dierenarts. In eerste instantie hadden we helemaal niet in de gaten wat er aan de hand was. We hadden nog nooit van een bloedpen gehoord. Gelukkig was het bloeden gestopt voor we bij de dierenarts waren. We hebben gewoon heel veel geluk gehad...