'moeilijk ademen'

Gestart door amiga, februari 18, 2007, 20:32:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

amiga

hallo.. ik heb er sinds vandaag 2 parkietjes bij.. alleen lijkt het alsof er een van de twee moeilijk ademt... ook zit ze steeds met haar staart heen en weer te wippen. weet iemand of dat slecht is? of is dat misschien normaal??

Parkieten-Freak

Het is niet normaal als een parkiet met de staart wipt, het kan inderdaad een teken van benauwdheid/bemoeilijkte ademhaling zijn.
Vertoont de vogel nog meer tekenen van ziekte ? Bol zitten, veel slapen of weinig eetlust?
ik zou de vogels sowieso warm zetten, en zo snel mogelijk de dierenarts inschakelen.
http://www.parkietenfreak.nl/ziektenatmf.php


Danielle

Hoe gaat het nu met het parkietje?
Het kan misschien ook zijn dat het parkietje nog een beetje angstig was van het verhuizen. Het is natuurlijk een hele verandering voor zo'n beestje. Maar als dat de oorzaak is geweest, moet het nu natuurlijk al weer over zijn.

Groejtes Danielle

amiga

het gaat al weer beter.. het staartwippen is al weg.. ze eten normaal, en ik heb ze al trosgierst kunnen geven..alleen heb ik nog steeds het idee dat ze moeilijk ademen..

Caradow

Dan gaat het dus ook nog niet beter....?

amiga

niet echt :) maar het staartwippen is in ieder geval al weg

Caradow

 En wat zei de dierenarts?
Ook al lijkt het mischien iets beter te gaan, wanneer jij nog steeds het idee hebt dat de ademhaling inet in orde is, is het zaak om toch contact te zoeken met een vogelarts...

amiga

dat is her probleem, ik ben nu namelijk in Roemenie.. en mijn vogels zijn hier bij mijn neef...  hier in roemenie zijn geen goeie dierenartsen te vinden... en als je ze al vind hebben ze een smoes om niet te komen..(k spreek uit ervaring!)

Caradow

Ja dat is lastig dan, maar het was ook niet duidelijk omdat je 2 weken geleden nog vertelde over dat je je voer bij de welkoop haalt... Zit je voor vakantie in Roemenie? en is het dan de bedoeling dat na je vaakntie de parkieten mee naar Nederland komen?

Parkieten-Freak

Wellicht dat de dierenartsen in Roemenie toch een wat andere visie op hun vak hebben dan hier het geval is.
Laten we hopen dat je vogeltje toch weer snel helemaal opknapt.




amiga

ja, ik zit hier op vakantie in RoemeniĆ«.. want mijn famillie woont hier, maar mijn neefje wou dus parkietjes.. dus had ik voer in Nederland gehaald...en meegenomen.. daarna  parkietjes gekocht..en nu blijven de parkietjes hier bij mij thuis in roemenie.. zodat ik ze beter in de gaten kan houden, en goed verzorgen.. maar zaterdag gaan ze naar mijn neefje...