Welke kleur heeft mijn Parkiet?

Gestart door Peter62, februari 18, 2007, 12:29:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter62

Hallo,
Ik vraag mij af welke kleurstelling mijn Parkiet heeft. Ik heb gekeken op de website http://www.grasparkiet.com/kleuren.asp maar ik zie geen overeenkomst. Misschien heeft iemand een idee?  zie foto

Trippy

#1
De foto doet het niet  :(
Maar als een een topic/berichtje typt of opent staat er onderaan extra optisch...
Klik daar maar op en dan zie je wel hoe je een foto toevoegd  ;)
Heb op de site even gekeken wat Trippy is en het is een Geelmasker-hemelsblauw  :-*

Peter62

Hierbij alsnog de foto:



[verwijderd door de beheerder]

Trippy

Ik denk een cinnamon hemelsblauw of een cinnamon kolbaatblauw  :-*
Mooi parkietje

Scotty - Keecko

#4
Hoi Peter62,

Jouw parkietje lijkt me hemelsblauw - grijsvleugel.
Hoewel het hemelsblauw ook nog wel eens kobaltblauw kan zijn.

Groetjes, Ilse

Parkieten-Freak



Kierewiet

Ik heb zo de indruk dat ons Yello er ook niet bij staat. Ik zou ze als Geelmasker-Cobaltblauw bestemmen.
Wat denken jullie??


[verwijderd door de beheerder]

Sanne

En mijn Robin dan? ik dacht zelf aan: Recessief - Bont - Kobalt (baby blauw staat d'r niet bij :P:-*



Simba is volgens mij: Opaline - Cinnamon - Hemelsblauw


Dit moeten wel genoeg plaatjes van Simba zijn om te kunnen oordelen ;)

Groetjes Sanne

Fenixjuh

Hoi,
even offtopic: Wat een ontzettend mooie foto!!! Geweldig simba zo vaak  ;)

Parkieten-Freak

#9
Citaat van: Sjuh op februari 18, 2007, 14:26:30
En mijn Robin dan? ik dacht zelf aan: Recessief - Bont - Kobalt (baby blauw staat d'r niet bij :P:-*
Simba is volgens mij: Opaline - Cinnamon - Hemelsblauw

Wat Robin betreft: dat denk ik ook.
Simba: ik denk dat ze opaline - hemelsblauw is, ik ben niet zeker van de cinnamon factor.
(Bij cinnamon is de kleur zwart vervangen door kaneelkleurig bruin).
Helemaal zeker ben ik niet, dus als de deskundigen op dit gebied even goed willen kijken, dan graag!


Peter62

@Parkieten-Freak: Gezoomd blauw? Ik denk dat je gelijk hebt.

Ziet een jonge parkiet (< 6 maanden) er anders uit dan een volwassen vogel? Ik heb deze vogel nl. nog niet zo lang.

Peter

Caradow

de kleuren kunnne na de jeugdrui wat intenser worden en bij bonte of regenboogjes zie je nog wel eens wat veranderingen. Maar in grote lijnen zal de kleur gelijk blijven.

Mars

Soms kan de kleur van het masker (geel) duidelijker gaan 'mengen' met de rest van de kleuren. Maar dat zou je nu al kunnen voorspellen: zie je nu al een gele of groenige waas op het borstje van je parkiet? Ga er dan maar van uit dat deze kleur intenser wordt. Als je nu nog geen kleurglans er door ziet komen, zal dat waarschijnlijk ook niet gebeuren.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Bij mijn parkietje zat ik op die site aan een geelmasker hemelsblauw te denken ?
Klopt dat een beetje

[verwijderd door de beheerder]

Scotty - Keecko

Daar lijkt het inderdaad wel op :)
Mooi vogeltje :-*