Schimmel in drinkfontijn?

Gestart door snowwhite, februari 17, 2007, 17:47:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snowwhite

Hallo iedereen!Ik heb een belangrijke vraag.

Ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel met drinkfontijntje.Klik op de link voor het plaatje.

http://dierenwarenhuis.nl/warenhuis/images/shop_image/product/be9dfb5cf70626b759f2bf83c882aa54.jpg

Nou dat heb ik dus en elke dag doe ik er nieuw water in en ik spel hem even om met gewoon koud water.Maar elke keer komen er viese bruine en gele plekjes om de randen en het sprijd zich uit.Na een tijdje zat het zelfs in het doorzichtige fontijntje in plaats van de witte bodem.Omdat ik het er niet uit kreeg heb ik een nieuwe gekocht maar hier gebeurd het ook mee,weten jullie wat het is????????????????????????? >:(

Scotty - Keecko

Hoi snowwhite,

Zelf heb ik ook zo'n soort drinkfonteintje, maar ik heb nog nooit bruine of gele plekken om de randen gehad ???
Je spoelt hem om met koud water, dat doe ik met warm water. Vogeltjes drinken niet zoveel, dus het water blijft er lang in stilstaan, waardoor als je het drinkfonteintje te lang niet schoonmaakt het glibberig kan worden van binnen (beginnende algen).

Misschien moet je voortaan het drinkflesje met warm water schoonmaken en eventueel een flessenborstel gebruiken.

Groetjes, Ilse

snowwhite

Ja bedankt!
Het zullen wel algen zijn want het voelt ook erg glibberig aan.
Ikl zal hem ook wel beter schoonmaken.Elke dag met warm water en gewoon 1 keer per week met dettol ofzo.Ja ik dacht dat het schimmel was :-[

Scotty - Keecko

Hoi snowwhite,

Als je hem gewoon elke dag goed schoonmaakt, blijven de algen weg :)
Met Dettol zou ik wat oppassen, het is een goed ontsmettingsmiddel, maar ik weet niet of het wel zo goed is om het drinkflesje daar mee schoon te maken. Ik denk dat als je het bakje elke week in een bakje met warm (heet) water legt, dat dat ook voldoende is.

Groetjes, Ilse

Safrena

Hey Snowwhite

Wat dacht je ervan om iedere dag  het bakje te ontsmetten met azijn (en een keer per week met een beetje bleekwater of detoll, daarna grondig en goed spoelen), en regelmatig een nieuw bakje te kopen

Doe ook een paar keer per week appelazijn in het water ;)

vele groetjes

Mars

En misschien een handige tip omdat je 's ochtends niet altijd tijd hebt: een tweede fonteintje kopen en deze twee afwisselen. Dan kunnen ze na het schoonmaken ook even drogen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

deconinck

hallo,

ivm met dettol ik gebruik dat ook maar heb daarin wel mijn twijfels!
ik spoel het ook zeer goed uit maar soms blijft die geur daar in en kan dit dan weer geen kwaad voor de parkietjes, zelf als je je huis poetst met dit product? want hiermee doe ik de vloeren 1x per week en dit ruikt echt heel sterk!
En met die appelazijn mag dit in het drinkbakje blijven als de parkietjes ervan drinken? kan dit geen kwaad!

Caradow

Appelazijn kan geen kwaad, velen gebruiken dit om het water ook mee aan te zuren ter voorkoming van ziekten en opbouw van weerstand.
Wanneer je dettol gebruikt om te ontsmetten, heel erg grondig naspoelen. de lucht blijft wel even hangen, maar is niet schadelijk