crempje

Gestart door ibi, januari 05, 2007, 12:35:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

hallo,

mijn moeder was eens naar de dierenwinkel geweest want ze dacht dat mijn vogeltje met vlooien had omdat hij altijd waste.
ik heb dat crmepje mee gekrgeen maar mijn parkietje was nog niet tam dus sprong ze steeds weg en ik moest het crempje ineenkeer in har nekje spuiten het is ook een beetje op haar rugje en hoofdje gekomen maar we wisten ook niet zeker of ze vlooien had maar omdat ze zich vaak wasten hadden we maar een crmepje opgehaald kan dit wat kwaad dat het op het hoofdje kwame n rugje en kan het ook kwaad dat als ze geen vlooien had dat ze alsnog het crmeje kreeg ben een beetje bezorgd :-[ bedankt alvast toppers ;D

Caradow

het is nooit goed om zomaar te gaan smeren met cremes zonder dat je weet wat er aan de hand is en zonder diagnose van een dierenarts. Daarbij komt dat wanneer een vogel beestjes zou hebben, dat het dan eerder om mijt of luis zou gaan en niet om vlooien. Ik weet niet wat voor creme jullie hebben gekocht en waarmee jullie de vogel hebben ingesmeerd. Verder kan ik er dus weinig over zeggen.

Mars

Ga gewoon even naar de dierenarts als je het niet vertrouwt. En stop in ieder geval met smeren met middeltjes waarvan je blijkbaar niet eens weet wat ze doen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Joske

Sluit me bij Caradow en Mars aan. En: vogeltjes horen zich juist vaak te wassen! Het zijn van nature hele schone beestjes, die zeer regelmatig hun vederkleed goed in orde maken.

ibi

het was maaar een vraagje :-[
en dat crmepje was speciaal voor parkieten en ik ging vandaag naar de dierenwinkel en de baas zij dat het geen kwaad kon

DarkWolf

We vallen je toch niet aan, we geven gewoon raad..

Sara

Er zijn ook verkopers die zeggen dat het geen kwaad kan,om te kunnen verkopen.
Er zijn zo niet veel verkopers,maar er zijn er wel.Ik heb ook al vaker te maken gehad met verkopers die verkeerd advies gaven.Zomaar zalfjes opsmeren of medicijnen geven is nooit goed,voordat je echt weet wat er met je parkietje aan de hand is.
Het is echt normaal dat je parkietje zichzelf meerdere keren per dag een grondige poetsbeurt geeft,en als je het echt niet vertrouwt raad ik ook aan om naar de dierenarts te gaan

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

ibi

dus ze wassen gewoon heel vaak?maar deze meneeer heft me al vaak raad gegeven en jullie zeggen precies ook hetzelfde wat hij zegt

bedankt dan maar ;D

*Z*

zo iets geks heb ik ook gedaan bij mijn vorige parkiet, toen ik het spul in zijn nekje druppelde flipte hij hem uit ik vond het wel heeeel erg, ik zag gewoon zijn huid rood worden :o Ik heb er in ieder geval van geleerd...

ibi

het heeft wel geholpen er stond ook op parkieten crempje enzo op ik vond het betrouwbaar en mijn parkietje vond het niet zo erg

Joske

Citaat van: ibi op januari 08, 2007, 18:31:48
het heeft wel geholpen

Waartegen? Poetst je parkiet zich nu niet meer / minder vaak? Want dat lijkt me toch niet de bedoeling...

ibi

ze was bijna alleen maar bezig maar nu speelt ze ook met het speelgoed en doet ze heel gezzelig

Joske

Nou, gelukkig maar :)

In het vervolg zou ik naar de vogelarts gaan als je vermoed dat je vogeltje een aandoening heeft, in plaats van zelf met medicijnen te gaan experimenteren. Veel dierenwinkelmedewerkers hebben best ervaring, maar deskundig zijn ze vaak niet. Vogelartsen wel! En je wilt toch het beste voor je diertje.

Groetjes Joske

ibi

heey joske natuurlijk wil ik dat.
maar je kon het niet echt een crmepje noemen maar een vloeistofje.
en als sweety niks had kon het geen kwaad :D

groetjes