Nieuw op forum

Gestart door Poekie2, februari 15, 2007, 19:29:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Poekie2

Hoi parkietengekken :)

Ik ben Jeroen, nieuw op het forum. Wij hebben een parkiet, hij heet Poekie en we hebben hem nu vier weken. Hij is vijf weken oud.

Officieel heet hij Poekie 2. Want de eerste Poekie is een paar weken geleden het raam uitgevlogen (niet bij ons thuis, maar bij een familielid waar hij verbleef). Dat was heel erg stom, die Poekie was superlief en tam.

Deze is veel wilder. Hij vliegt alleen maar wild rond en gaat nooit zitten, laat staan op iemands hand.

Maar positieve ontwikkelingen; gister heeft 'ie voor het eerst op iemands hand stilgezeten.


judithdejong

Dag Jeroen,

Welkom op het forum.
Ja het kost heel wat moeite om een parkietje tam te krijgen maar als dat lukt dan krijg je er ook zeker iets voor terug. Zoveel liefde en grappige momenten.
Wat jammer dat je vorige Poekie weg gevlogen is, deze blijft vast wel bij je.
Goed opletten dus en als ie uit logeren gaat instructies mee geven.
Veel plezier met Poekie en op het forum.

Groetjes,
Judith

roha

Hallo Jeroen,

Je zegt dat je parkietje 5 weken oud is en dat je hem met 4 weken al hebt. Eet je parkietje wel zelfstandig? Want parkieten kunnen pas vanaf 6 weken bij hun ouders weg, omdat ze dan nog worden gevoed door de vader.

Poekie2

Misschien is hij dan wel ouder hoor... Hij eet wel goed, dus dat is geen probleem. Alleen fruit wil hij niet.

Hij komt bij de dierenwinkel vandaag, maar ik heb hem niet gekocht.

Hij is van mijn kleinste broertje. Maarja, ik vind hem ook wel grappig :)

Mars

Hallo Jeroen,

Vliegt Poekie ook alleen maar wild rond als jullie niet in de buurt zijn? Want als dat zo is, kunnen jullie hem misschien beter eerst even rustig laten wennen aan zijn kooi. Ik kan ook nietuit je verhaal opmaken of hij wild rondvliegt in de kooi of buiten de kooi.

Probeer hem gewoon met heel veel liefde en geduld tam te maken, bijvoorbeeld met een stukje trosgierst als hij dat al kent. Het ene parkietje heeft wat meer tijd nodig dan het andere. Maar zoals Judith al schrijft, is alle moeite het zeker waard. Of eigenlijk geniet je er dan nog meer van als hij wel op je vinger blijft zitten.

Lees vooral ook even de tips voor tam maken:
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php

Dus heel veel liefde en geduld en gun hem ook rust (zeker ook een tip voor je kleine broertje?)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Josephine

hoi Jeroen,
Wat ik uit jou berichte begrijp is dat je parkiet wél vrij rond vliegt, maar nog niet tam is! Klopt dit? lees de pagina die Marcia je gaf eens GOED door. Dan zal je tegenkomen dat je parkietje eerst vrijwillig op je hand wil komen zitten voordat hij uit de kooi mag en kna vliegen!

Groetjes Josephine

Cutie_lover

Een parkiet kan als hij nog niet tam is eruit. Alleen het erin gaan is een probleem.. Mijn Moppie is niet 100 % tam, maar wil er wel heel graag uit, maar niet erin. Geen probleem, gewoon tijd ervoor vrij maken.

Trippy

Wizzy en Woppy zijn ook niet tam maar gaan er gewoon zelf weer in.
En Trippy ik heb hem nu net anderhalve dag en hij (lijkt '??) Vreselijk tam.
Springt direct op mijn hand hoef hem niet het zetje te geven mag hem overal aaien en hij geeft kusjes  :-*
Maar ik laat hem pas over ongeveer een week losvliegen om te voorkomen dat het schijn bedrieg is