Toverbal

Gestart door kekavo, februari 14, 2007, 15:05:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kekavo

Happy is nu in zijn eerste rui. Hij was altijd mooi lichtbla\uw, met een gele kop en witlofkleurige staart- en slagpennen. Maar heel vreemd: het blauw begint groen te wordne. Ook lijkt de lichtgele plek zonder streepjes op zijn achterhoofd te verplaatsen. Komt dit vaker voor? Ik weet dat de kleur van en parkiet kan verdiepen tijdens de eerste rui, maar Happy lijkt wel een toverbal!

Ranni

Hoi!

Mijn parkietje Jop, was ook blauw met een geelkoppetje.
Na de eerste rui, werd zijn buik ook wat groener. Leek of er tussen de blauwe veren nu ook geel zat.

De streepjes voorp zijn koppetje verdwijnen naar wanneer hij ouder wordt.

Dus het komt vaker voor.

Groetjes! Ranni

Mars

Jim is inmiddels grasgroen geworden. Op mijn avatar zie je dat ze mooi blauw was.
Je parkietje (en ook mij Jim) heeft een geel maskertje factor II zoals het op sommige sites genoemd wordt: een masker dat in het lichaam en vleugels doorloopt. Na de eerste rui worden de kleuren intensiever: wat bij mij tot een groen parkietje heeft geleid.
Je hebt dus ook een geel masker dat niet in het lichaam overloopt dat is dan de factor I.

Het blauw mengt dus waarschijnlijk met het geel en zoals je met tekenen vast wel eens hebt geleerd: dat ziet er uit als groen!

Groeten Marcia

Ps: ik roep wel eens voor de grap dat ik een blauw vogeltje had gekocht en geen groene wil, dus of iemand anders haar wil hebben! Dat is uiteraard niet serieus bedoeld want ik ben helemaal gek op haar... maar ik vind het wel jammer dat haar blauwe kleur weg is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kekavo

Ja, ik zou het ook erg jammer vinden als hij grioen wordt. Hij was erg mooi van kleur, maar ik zag inderdaad vanaf het begin wel al wat groen onderaan op zijn buik. Maar bij Lucky zie ik onderaan op haar buik diezelfde kleur blauw van Happy, dat zal dan ook wel verdwijnen als ze in de rui gaat.  :(
Jammer, maar het is niet anders. Ze zullen er niet minder leuk om worden.

Danielle

Gijsje was in het begin ook echt blauw met een geel kopje. Nu zit ze een beetje tussen het groen en blauwe in, ik noem het maar mint.
Ik denk inderdaad dat door de geelmasker het gele toch iets meer gaat overheersen, als de kleuren na de eerste rui intensiever worden.

Mars

CiteerIk denk inderdaad dat door de geelmasker het gele toch iets meer gaat overheersen,

Dat ligt dus aan het soort geelmasker.

CiteerJa, ik zou het ook erg jammer vinden als hij groen wordt.

Hij hoeft niet helemaal groen te worden, het kan ook alleen een groen borstje zijn en dat is wel een mooi special effect: een verloop van groen naar blauw. Zo'n geel masker (type II) uit zich bij het ene parkietje wat meer dan bij het andere: het kan dus ook op maar delen van het lichaam aanwezig zijn.

En ach... mocht je parkietje er straks wel helemaal groen uitzien... troost je dan aan de gedachte dat hij stiekem nog steeds blauw is. Haha!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kekavo

Dat zou ook erg mooi zijn, een tweekleurig parkietje. En misschien houd hij de lichtgele plek op zijn achterhoofd en die op zijn borst wel.
En anders heb ik straks 2 groene parkieten.
Ik zie wel wat hij gaat worden.

Maar bedankt voor jullie antwoord. Ik had er echt nog nooit van gehoort.

Mars

Ga er maar vanuit dat hij die plek op zijn koppie wel behoudt, hooguit wordt het lichtgeel wat donkerder.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe het er straks na zijn rui uitziet.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Hoihoi,

zo'n 'toverballetje' heb ik hier ook zitten hihihi (leuk hoe je t omschreef). Kruumeltje was ook blauw met gele snoet toen we hem ophaalden, nu is hij nog steed blauw met gele snoet, alleen is z'n borstje wat groener geworden en tussen de beentjes is ie nog steeds fel blauw. Dat groen./blauw/geel heeft n mooi effect trouwens, net alsof er iets neon-achtigs tussen zit. Als t licht er op valt is t echt heel fel van kleur.

EN ja, voor mij is ie nog steeds blauw met als camouflage pakkie groen  ::)

Groetjes en veel plezier met je toverballetje!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Hoi Kleintjes,

Bij Jim is alleen nog maar weinig blauw te ontdekken, dus vandaar de opmerking dat ze stiekem wel blauw is. Ik zal wel even een foto proberen te maken, morgen... Je zult echt versteld staan.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..