hoe zit het met het geluid??

Gestart door petra, februari 13, 2007, 12:10:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra

naar aanleiding van mijn vorige vraag; catharina met engelse grasparkiet, komt nu de volgende vraag om de hoek kijken...
Hoe zit het met de "herrie" van twee grasparkietjes bij elkaar?
Ik hoor namelijk van een hoop mensen om mij heen dat ze samen veel herrie kunnen maken....vandaar dat ik een catharina wil aanschaffen voor bij mijn engelse parkiet. Maar dat is ook niet de perfecte oplossing geloof ik??
Dus vandaar dat ik me verder wil verdiepen in de andere mogelijkheden.....
Graag jullie reactie / ervaring over deze vraag
groetjes Petra

maartje

over een engelse of een catharina weet ik niet veel.
Ik weet wel dat mijn grasparkieten inderdaad af en toe aan geven dat zij aanwezig zijn. Zelf vind ik het geen herrie, hoewel het wel eens lastig kan zijn, voornamelijk met telefoongesprekken, maar dan heeft de persoon aan de andere kant er meer last van. (dan wordt het geluid erg schel) Wat ze bij mij ook doen is als de tv wat harder gaat, zij er graag boven het geluid uit willen komen, maar ook dat komt niet veel voor.
Storend vind ik het allemaal niet, lastig soms. Ik ben erg blij met de geluiden die ze maken, dan is het kletsen tegen elkaar ennaar ons, dan is het mening geven naar elkaar en naar ons en dan is het aangeven met wat ze willen en ook dat naar elkaar of naar ons. Tja.. als ze een dagje stiller zijn ga ik me zorgen maken.
Het hoort erbij en daar ben ik blij om.
maartje

ibi

heey

dit vind ik niet zo'n herrie.
ze willen altijd overal boven uit komen met hun gekwetter en als het te hard is gaan ze schreeuwen.
bijvoorbeeld als de tv harder gaat of radio of je praat in de telefoon.
misschien moet je dan gewoon even stil roepen dat ze dan een beetje stil worden,
omdat ze dan een beetje schrikken.
mar 2 parkietje kunne prachtig zingen hoor   ;)


greotjes

Trippy

Hooooiii  ;)

Ook ik heb er 2,
Ze krijsen behoorlijk veel maar inderdaad als ik even STIL roep of KAN HET WAT ZACHTER dan doen ze wel ustig voor een paar seconden,ik heb er opzich niet zoveel last van maar inderdaad als je telefoon of visite hebt kan het wel eens irriteren,die 2 van mijn zijn tegen de avond het drukst,dan laat ik het maar even zo om 9 uur gaat de handoek erover, BEDTIJD WIZZY EN WOPPY  :P

ibi

heey

parkieten houden van belangstelling als het lekker druk is.....
tja waarom zou je zelf dan niet druk doen.
ze proberen het gezzelig mogelijk te maken en bedoelen het goed  :)
maar soms loopt het uit de hand.
als je stil roept zijn ze inderdaad maar even stil .
en als ieder stil is houden hun ook hun mond heb ik hier gemerkt.
als de mensen niet praten zgaan hun ook niet kwetteren.
als de mensen praat juist wel   :)
snapie


groetjes

Meltjuh

Heey Petra,

Ik vind dat mijn 2 parkieten niet vaker herrie maken dan toen ik er 1 had.
Wat wel zo is dat als er 1 begint de ander lekker mee doet en er overheen probeerd te komen.
Deze buitjes zijn beperkt tot ong 3 keer per dag 10 minuten.
En om dat te vergelijken met mensen die de hele dag door praten valt dat dus best mee ;)

Het kwetteren hoort gewoon bij parkietjes en is een teken dat ze het naar hun zin hebben.
Ik stoor me er in ieder geval niet aan :D!

Succes

kekavo

Hoi Petra,
Hoe groter de parkiet is, hoe meer "herrie" hij kan maken. Een Catharina prkiet zal dus veel harder kunnen schreeuwen dan een grasparkiet.

Ik heb 2 grasparkieten, en soms kunnen ze best hard schreeuwen. Maar ze zijn inmiddels vrij makkelijk te corrigeren, een boos "nee" is meestal al genoeg om ze te laten stoppen. En hier schreeuwen ze meestal niet samen, heel soms maar. Vaker is de een lekker aan het spelen en zit de ander te roepen. Ook bij mijn pubers worden de schreeuwbuien steeds minder vaak.
Ik heb niet het idee dat ze meer of harder schreeuwen dan wanneer ze alleen zouden zijn.
Wel heb ik het idee, dat ze meer gezellige geluidjes maken dan wanneer ze alleen zouden zijn. Ze zijn vaak samen lekker aan het kwetteren, vooral als ze spelen. en dat is geen herrie, dat is gewoon gezellig parkietengebabbel.

Meltjuh

Citaat van: kekavo op februari 13, 2007, 13:35:45

1. Hoe groter de parkiet is, hoe meer "herrie" hij kan maken. Een Catharina prkiet zal dus veel harder kunnen schreeuwen dan een grasparkiet.

2. Ik heb niet het idee dat ze meer of harder schreeuwen dan wanneer ze alleen zouden zijn.
.

1. Catharina's staan er om bekend dat het stille vogeltjes zijn. Als ze geluid maken is dat vaak niet hard. Mijn ervaring is dat ze echt een stuk rustiger zijn maar ook in het spelen. Ze zijn minder ondernemend dan een grasparkiet (wat natuurlijk echte drukte makertjes zijn)

2. Ik heb het idee dat een grasparkietje alleen (en vaak die wat minder tam is) meer "roept" naar een soort genoot. Ze roepen dus om een reactie te krijgen van een andere grasparkiet. Ik merkte het met Macho ook. Als toen een halsbandparkiet overvloog schoot hij helemaal uit zijn panty :D. Nu is dat een stuk minder omdat ze elkaar hebben ;)

petra

Echt top zoveel reacties ;D
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik in de toekomst ga doen.....
Uiteraard wat het beste is voor Koen, maar ook wat het beste in ons gezin past!!
Wel vind ik het een leuk idee om er 1 bij te doen....gezellig!!
Vandaag is Koen wel helemaal op en top vrolijk en gezellig.....dus alles behalve een zielig vogeltje die zich alleen voelt!!
Maar de beslissing die ik ga nemen hoeft natuurlijk ook niet vandaag al te gebeuren....Koen is van 17 november...dus nog heel jong!!
Alle reacties zijn nog steeds meer dan welkom!!
Groetjes Petra

Mars

Het ligt er dus erg aan hoe druk je parkietje nu is. Soms maken twee meer geluid, soms maakt eentje meer geluid. Als je parkietje nu al vrij luidruchtig is, dan kun je er op rekenen dat het geluid minder wordt: hij schreeuwt dan niet meer zo om aandacht. Als je nu een stil parkietje hebt, dan kan het geluid wel omhoog gaan, maar er is natuurlijk ook een verschil tussen kwebbelen en schreeuwen.

Als je wilt wat het beste voor Koen is, dan zou je er een parkietje bij moeten kopen. Ik geloof niet dat een parkietje in zijn eentje gelukkiger kan zijn dan met zijn tweeen. Natuurlijk kunnen parkietjes heel gelukkig zijn in hun eentje en met hun baasje. En natuurlijk klikt het soms niet tussen twee parkietjes (om het risico zo laag mogelijk te houden zou ik niet twee popjes bij elkaar zetten, man-man of man-pop kan wel). Maar over het algemeen zul je je parkietje alleen maar zien opbloeien.

Mijn Jim kan zich in haar eentje ook uitstekend vermaken, maar toen Timo bij haar in de kooi zat ging ze lekker met hem kwebbelen en zijn koppie kriebelen. Dus het is zeker aan te raden...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Het ligt er inderdaad aan hoe je parkietje zelf is.

Ikzelf heb momenteel 3 bengeltjes en meestal zijn ze gewoon vrolijk aan het babbelen. Later op de avond zoals nu (rond n uur of 10) neemt het volume wel wat toe, maar gelukkig weet ik wel waarom. Gaat richting etenstijd voor hun. Meestal geef ik ze tussen 10 en 11 'savonds voer, soms ook wel eens 'smorgens maar grotendeels in de avond. En ja, dat laten ze wel weten dat het bijna tijd is  :D.
Overdag zitten ze meestal vrolijk en kalmpjes te babbelen, soms als een van de bengels het op zijn of haar heupen heeft schreeuwt ie de hele tent bij elkaar. Dat wacht tit hij of zij stil is en ga dan even een praatje maken. Ik geef GEEN aandacht als ze schreeuwen, dan bevestig je het alleen. Net als een hond die bedelt, als je hem wat geeft gaat ie t vaker doen.
Voorheen had ik 4 bengeltjes, maar ook toen was alles vrij rustig, behalve als ze buiten zitten in de zomer, dan roepen ze naar alles en iedereen wat buiten is  ::). Is reuze gezellig dat gebabbel, hoewel ik weet dat het soms lastig kan met bv dus het nieuws.
Het ligt echt aan het karakter. Kruumel is hier eigenlijk de druktemaker van de club, Tweety en dame Silly zijn rustiger, Silly is eigenlijk stil behalve als ze denkt dat ze iets te melden heeft hahahahaha.

Over het algemeen zijn meerdere parkietjes bij elkaar wat drukker, maar ook zullen ze vaker gezellig rustig met elkaar babbelen. Ze babbelen dan op een toon die voor iedereen prettig is, soms luister ik uren naar ze en val zelfs in slaap omdat het heel melodieus klinkt en rustgevend werkt (bij mij tenminste, weet niet of iemand anders dit ook kent hihihi).

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses