Speeldingen voor op de kooi?

Gestart door Mars, februari 16, 2007, 12:22:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Beste mensen,

Jimmetje is niet zo'n vlieger, maar mag wel graag even boven op de kooi zitten spelen. Nu had ze altijd een sisaltouw met daaraan een (onbewerkte) wilgenbol: een bol die gemaakt was van gevlochten wilgentakken. Daar kon ze uren mee zitten spelen/aan knabbelen. Maar jullie raden het al: het knabbelen ging zo goed dat er inmiddels niets meer van de bol overgebleven was. Sinds drie weken zit ze dus zonder wilgenbol. Ze knabbelt eens per uur nog wel even een paar minuten aan het touw en ze houdt mij vijf minuten bezig met het gooien van een katten balletje van de kooi, maar dan is één van beiden het al snel weer zat. En zit Jim vervolgens een uur lang weer in de kooi te spelen. Ook mag ze graag knabbelen aan een leeg doosje (bijvoorbeeld van smarties) gevuld met zaadjes: maar de inkt die daar aan zit vind ik niet zo verstandig, ook het doosje oprapen begint te vervelen en al dat lekkere snoepgoed opeten omdat ze na twee dagen het doosje vermorzeld heeft is niet zo gezond voor mij ;)

Dus mijn vraag aan jullie: weten jullie nog leuke speeldingetjes voor op de kooi, die er niet bij het minste af vallen? Eigenlijk zou ze een parkietenboom moeten hebben, maar ik heb besloten dat ik daar nog even mee wacht totdat Timo weer (gezonder) thuis is. Dan kan het namelijk ook Timo's plekje worden... Als ik nu Jim (erg dominant en kan vliegen) al in de parkietenboom laat spelen, dan zal Timo (niet dominant, geblesseerd aan vleugel, kan niet vliegen) het daar al snel bij laten.

Dus iemand tips voor speelgoed dat lekker op de kooi speelt?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sam

je hebt van die leuke stokken die je in allerlei vormen kan buigen, dus ook steeds weer anders kan maken, is mischien ook wel leuk.

Parkieten-Freak

Houten wasknijpers kun je op een bepaalde manier vastklemmen op de kooi zodat de vogels ze heen en weer kunnen bewegen. Andere knijpers zet je vast op de zijkant van de kooi, daar kunnen ze dan weer mooi op zitten of trapsgewijs omhoogklauteren.
Kortom: Creatief met kurk houten wasknijpers!
Altijd leuk! :)


Mars

Ik vind knijpers altijd wat eng: ben veel te bang dat Jim er tussen komt, maar dat valt wel wat mee?

De stokken die je kunt buigen leveren in dit geval weinig op: Jim kan niet rustig ergens zitten, maar moet iets te slopen/bewegen hebben. Haar hobby is momenteel achter mijn wacom-pen aanjagen (vervanging van een muis) als ik achter de computer zit. Ik heb wel regelmatig een aantal stokken die ik aan elkaar heb gebonden boven op de kooi, die leveren dan wel een een kwartiertje knaagplezier door het sisaldraad waarmee ze vast zitten, maar dan zijn de speeltjes in de kooi toch weer interessanter...

Alle tips zijn welkom: net als ik zijn jullie vast ook wel creatief met speeltjes.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kekavo

Ik heb van de week voor op tafel een speeltuintje gekocht. Het is een bakje ter grote van een velletje A4, en er zitten van speeldingetjes en klimdingetjes aan. Een schommeltje, een laddertje en een kraal. Ik heb er zelf nog wat dingetjes aangehangen, en in het midden is er nog ruimte om iets neer te leggen. Omdat er een opstaande rand om het spelltuintje zit, kun je er iets inleggen zonder dat het er snel uitvalt.
Hier zijn ze helemaal gek op wilgetakjes, hoe verser hoe liever. Dus heb ik takjes van zo'n 10 cm lang in de diepvries. Iedere week krijgen ze er entje, die halen ze helemaal kaal. Misschien is dat iets voor Jim, om in een speeltuintje of in iets anders met een opstaande rand te leggen? Kan ze slopen en spelen wat ze maar wil.

Josephine

je kan gewoon dingetje kopen die ook in de kooi kunnen hangen alleen maak je ze dan bovenop de kooi vast! En als ze van zichzelf geen bevestigings haakje hebben kan je hem vast maken met sisal touw of een tai-rap.