hout voor parkietenboom

Gestart door keobnepo, februari 10, 2007, 09:48:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keobnepo

Weet iemand waar ik het hout kan halen, om een parkietenboom van te maken???

Ik dacht zelf aan een bouwmarkt?

Parkieten-Freak

Strak plan, maar neem wel ongeverfd hout.  ;)
Je kunt ook creatief zijn met fruitbomenhout: een paar leuke takken van een appelboom voldoen prima!
Succes, en ik ben benieuwd naar het resultaat.  :)


keobnepo

#2
Ja, precies, onbewerkt hout, zonder chemisch spul...maar hebben ze bij de bouwmarkt dan ook van die ronde houten spijlen vraag ik me dus af......

Ik ga straks na het sporten wel even kijken....

Heb er zin in, vraag me af of het me zal lukken om iets leuks in elkaar te zetten voor Mini...

Ik heb inmiddels een parkietenboom in elkaar gezet, naar mijn idee is het erg goed gelukt..alleen:

Zielige Mini heeft er niet zoveel aan heb ik gezien, want hij kan niet van de ene zitstok op een hogere zitstok komen....moet nog maar even wachten totdat hij kan vliegen ben ik bang..hoop dat dat snel gebeurt.

Mars

Met een trappetje of een stuk dik touw is dat probleem zo opgelost hoor! Misschien moet hij nog wat meer lef krijgen? Hier heeft Jim nooit een probleem gemaakt van het feit dat hij nog niet zo goed kon vliegen. Met wat extra stokjes, een trappetje en een dik touw is dat zo opgelost.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Josephine

Citaat van: KeobNepo op februari 12, 2007, 09:00:17
Ik heb inmiddels een parkietenboom in elkaar gezet, naar mijn idee is het erg goed gelukt..alleen:

Zielige Mini heeft er niet zoveel aan heb ik gezien, want hij kan niet van de ene zitstok op een hogere zitstok komen....moet nog maar even wachten totdat hij kan vliegen ben ik bang..hoop dat dat snel gebeurt.

Het kan ook zijn dat je parkietje hier nog even aan moet wennen, in het begin is alles eng, als ze wat meer gewent raakt aan de speeltuin gaat ze vanzelf meer ontdekken!

karin v h

Hoe oud is Mini eigenlijk?
Citaat:
Zielige Mini heeft er niet zoveel aan heb ik gezien, want hij kan niet van de ene zitstok op een hogere zitstok komen....moet nog maar even wachten totdat hij kan vliegen ben ik bang..hoop dat dat snel gebeurt.
Heb je de boom al aangekleed met trapjes, touw en een spiegeltje(s)?
Groetjes karin

keobnepo

Hoi,

Mini is nu een maand of drie en ik heb de boom versierd met een trappetje, twee speelgoedjes, spiegeltje en natuurlijk wat trosgierst...

Ik denk dat het misschien inderdaad een kwestie is van wennen, hij moet nog ontdekken dat het leuk is.