Zie Net Dat Mijn Nieuwe Vogeltje Poepjes Aan Zijn

Gestart door compu_girl, juli 06, 2005, 19:46:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

compu_girl

"hij heeft poepjes aan zijn "gat" hangen. Weet iemand hoe dit kan komen en wat ik eraan kan doen?

Jorijn

Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Safrena

Hey compu-girl

Hoe oud is je parkietje?

Als het nog jong is zou dit door de stress kunnen komen door de verandering van de nieuwe woning ;)

Heeft je parkietje veel vers fruit of groente gegeten want ook daar kan dit van komen.

Je kan de veertjes met wat in lauw water gedrenkt doekje of watte reinigen.

Hou het echter wel goed in het oog als je parkiejte nog andere ziekte symptomen geeft zoals bol zitten weinig of niet meer eten, niet meer actief zijn dan kun je het beste even zo snel mogelijk mee naar de dierenarts gaan.

vele groetjes

compu_girl

ziet er echt raar uit lijkt net een lang draad heb er een foto van gemaakt het dradige diung heeft losgelaten en hangt nu aan de vleugel. Mag ik de foto hier op zetten misschien kan iemand zien wat het is anders ga ik morgen even naar dierenarts. Weet iemand de gemiddelde prijs van het onderzoeken van vogeltjes  dan kan ik daar rekening mee houden.

Jorijn

Een dierenarts vraagd al gou 15 tot 20 euro vor een consult voor kleine dieren, en in dit geval mag je een foto plaatsen :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

compu_girl

hoop dat jullie het een beetje kunnen zien. Lijkt net of ie een draad heeft ingeslikt en dat daar poepjes aan vast zijn gaan kleven gister had ie nog normale poepjes vanmorgen zelfs nog ik let daar namelijk altijd op. Hij is hier sinds vorige week vrijdagavond. Mijn andere pietje heeft nergens last van. Ze zijn ook gewoon allebei levendig enzow foto is beetje onduidelijk hoop dat je het beetje kunt zien

[verwijderd door de beheerder]

Safrena

Hey compu_girl

daar kun je beste zo snel mogelijk mee naar de dierenarts gaan hoor

vele groetjes

Jorijn

#7
Ik raad het je aan om even naar de dierearts te gaan. Ik dacht aan wormen, maar eerlij kgezegd heb ik dit nog nooit gezien bij een parkiet. toch even naar de dierenarts, mischien heeft je parkiet aan een stukje stof zitten kanbbelen en een draadje ingeslikt ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

compu_girl

#8
owke dan ga ik morgenvroeg even want nu kan het niet meer. neem ik gelijk ricky mee want het zal dan wel besmettelijk zijn denk ik dank jullie wel voor het advies


Edit: nou heb gebeld. Dierenarts radde me aan het eerst te proberen weg te halen met sukje wc papier en als het weer kwam morgen even langs te komen. Hij was de vriendelijkheid zelve niet dus bah

compu_girl

#9
het stuk lag in de kooi. Heb het even van dichtbij bekeken zag dr vreemd uit net of hij allemaal stukjes touw had ingelikt. Nu heb ik wel een touw in de kooi hangen mijn andere vogel klimt daar op enzo maar eet het niet op deze nieuwe zit er wel aan te plukken misschien ligt het daaraan??

Parkietjes kunnen dingen van elkaar afkijken.
GR J.

compu_girl

hoi,

ik heb het er meteen even afgehaald. Zie nu geen poepje meer zitten maar ga morgen voor de zekerheid even naar de dierenarts vertrouw het toch niet helemaal ga alleen wel naar een ander dan ik gebeld heb. Kan iemand me zeggen of ik ze allebei mee moet nemen of alleen sjakie (vogel met poepjes). Ooh ik hoop zo dat het goed gaat met dit vogeltje moest er net gewoon om huilen ricky kwam me meteen troosten dat was wel erg lief

Safrena

Hey Compu_girl

Je kan alleen sjakie meenemen maar vertel wel even tegen de dierenarts dat je twee parkietjes hebt ;)

veel succes morgen bij de dierenarts

vele groetjes

compu_girl

nou mik kan vanmiddag om kwart over twee terecht zijn poepjes zijn weer normaler maar hij is een beetje lusteloos ben benieuwd wat de dierenarts er van zegt. Hopen dat het niet teveel stress met zich meebrengt. Vraagje jullie zeiden dat het ongeveer 20 euro kost dat is verder geen probleem maar misschien stomme vraag hoor moet je dat vaak gelijk betalen of kun je daar ook pinnen of krijg je een rekening. Hopen dat hij weet wat het is

Sonja

#13
Hoi Compu_girl,

Goed dat je vanmiddag naar de dierenarts gaat!
Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen met je parkietje....

Veel sterkte, en laat je nog even weten hoe het was?

(bij de meeste dierenartsen kun je zowel pinnen als kontant betalen, bij onze dierenarts is dat in ieder geval zo, maar neem voor de zekerheid En geld mee En je pinpas. ;) )

Groetjes, Sonja.

compu_girl

heee hallo,

ben net geweest zij zag niets vreemds meer aan de poepjes nu maar vond dat hij inderdaad beetje lusteloos was. Aangezien ze morgen op vakantie gingen heb ik toch medicijnen mee gekregen als het morgen niet beter gaat mag ik daar mee beginnen. Was inderdaad wel duur grapje maar ik hoop dat het beter gaat zo en ben blij dat ik nu gerust gesteld ben

Sonja

Hoi Compu_girl,

Goed dat je naar de dierenarts bent geweest. :)
Ik hoop dat je parkietje weer snel helemaal de oude zal zijn!
Wel zou ik hem goed in de gaten blijven houden, en bij de minste twijfel over zijn gezondheid weer naar de dierenarts gaan.

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

compu_girl

#16
hee hallo
hij heeft nu geen rare poepjes meer maar zit nog steeds zo lusteloos op zijn kooi. Ik moet als dit morgen niet over beginnen met de medicijnen. Aangezien sjakie nog niet echt tam is moet ik het in zijn water doen en ricky mijn andere vogel in een andere kooi doen zodat hij niet van dat water drinkt. Nu heb ik alleen maar zo'n klein reiskooitje kan ricky of sjakie daar wel in voor een weekje als ik ricky daar in zet kan ik hem er wel heel vaak uitlaten een andere oplossing zie ik zo ook nie weet iemand anders iets?

Sonja

Hoi Compu_girl,

Je schrijft er niet bij hoe klein het reiskooitje is?
Als het heel klein is, lijkt het me niet zo fijn voor Ricky, om daar een week in te moeten zitten. Sjakie zou ik in ieder geval in zijn vertrouwde omgeving (kooi) laten, omdat hij al niet zo fit is, en de extra stress, die een andere omgeving toch met zich meebrengt, waarschijnlijk minder goed aankan op het moment.
Kun je niet tijdelijk een andere kooi lenen van iemand?
Ik zou toch eens overwegen om een extra kooi (tje) te kopen, zelf heb ik er ook altijd eentje achter de hand. Dat is altijd makkelijk, o.a. voor dit soort situaties.

Sterkte en succes.

Groetjes, Sonja.

compu_girl

euhm de kooi is iets groter dan een kanariekooi. Het is niet echt super klein hoor maar gewoon kleiner dan de andere kooi. Afwachten of het nog nodig is want sjakie begint te kltsen iets wat ie nog nie heeft gedaan sinds hij hier is.

Sonja

Hoi Compu_girl,

Kanariekooien heb je ook in allerlei maten, maar als hij maar iets kleiner is, dan de kooi waar ze nu samen in zitten, kan het denk ik wel.
Wat leuk, dat Sjakie lekker aan het kletsen is!  :)
Maar hou hem evengoed in de gaten, het blijft een klein kwetsbaar vogeltje.... ;)

Groetjes, Sonja.

compu_girl

wat te doen??? ik heb antibiotica meegekregen maar moest zelf kijken of het nodig was ik vind dat hij nog steeds lusteloos is hij heeft ook steeds poepje aan zijn gat maar dat haalt hij er wel telkens af. Ik moet het in zijn drinken doen maar krijgt hij dan wel genoeg van dat spul binnen??

Sonja

Hoi Compu_girl,

Als je het niet vertrouwt, zou ik weer contact opnemen met de dierenarts (of zijn vervanger, omdat deze, zoals je schreef, op vakantie ging).
Tot die tijd zou ik hem wel de medicijnen geven, die je meegekregen hebt gisteren. Hij is nog steeds niet in orde, dus heeft hij zijn medicijnen hard nodig. Parkietjes drinken wel niet veel, maar ze doen het wel.
Hij zal het water met medicijnen vast niet lekker vinden, daarom zou ik hem, zolang hij de medicijnen krijgt, geen groenvoer geven, omdat hij daar ook vocht uithaalt. Op deze manier zal hij eerder geneigd zijn uit zijn drinkbakje te drinken.  Daarna uiteraard weer wel groenvoer geven, omdat er vitaminen inzitten, die goed voor hem zijn.
Zo deed ik het, als ik vroeger weleens een vogeltje had, wat medicijnen in zijn drinkwater moest hebben, en dat ging altijd heel goed.

Sterkte.

Laat je nog weten hoe het verder gaat?

Groetjes, Sonja.

compu_girl

ok dank je wel voor je snelle advies dan ga ik nu snel Zijn medicijnen klaar maken en rick in de andere kooi doen

compu_girl

hij is al een stuk beter te pas hij fluit al een beetje hij heeft voor het eerst met de speeltjes in zijn kooi gespeeld en het belangrijkste de poepjes zijn verdwenen de poepjes in de kooi zien er ook normaal uit daarbij komt hij eet weer gewoon :) heb hem net nieuw water met antibiotica gegeven nog paar daagjes volhouden en dan is hij denk ik weer beter

Sonja

Hoi Compu_girl,

Wat fijn, dat het weer wat beter gaat met je parkiet!
Hopelijk is hij binnenkort weer helemaal beter, en kan hij weer samen met zijn maatje spelen. ;)
Leuk, dat je dit even hebt laten weten. :)

Groetjes, Sonja.

Jorijn

fijn om te horen dat het goed gaat met je parkietje :D
Nog eventjes en hij is weer zo vrolijk en speels als normaal ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Safrena

Hey compu_girl

Leuk te horen dat het al beter gaat met je parkietje :P

Binnen een paar dagen is ie weer helemaal hersteld en speelt ie weer honderuit alsof er nooit iets geweest is ;)

vele groetjes