Gillend en krijsend vliegen

Gestart door Tanja, februari 12, 2007, 15:32:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja

Wat Bertus nou toch weer heeft????  :o

Zittie rustig op zijn kooi, een beetje te dutten, en dan ineens, out of the blue, begint ie gillend en krijsend af en aan te vliegen door de kamer. Wild fladderend, en maar gillen. Heen en weer, tussen de kooi en alle plekken die je kan bedenken. Het gekrijs lijkt een beetje erop alsof ie wordt lastig gevallen. Maar door wat, of wie...
Zou ie soms spoken zien???  :P

Wie weet waar Bert last van heeft?

Mars

Nachtmerrie?
En er zijn verhalen dat parkietjes dingen zien die wij niet zien, maar daar zal ik maar niet verder op in gaan.
Houd het maar op een nachtmerrie, dat zal het wel zijn.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lidy64

Ja, misschien ziet hij echt wel dingen die wij niet zien :D Je weet het maar nooit!
Maar misschien is hij gewoon ergens van geschrokken. Je kan van een heel zacht tikje of zo al schrikken als je een beetje aan het indommelen bent. Wie weet was Bertus ook net aan het wegsoezen? Als het daarna niet meer gebeurde en hij is verder gezond, zou ik me er niet al te veel zorgen om maken.

Groetjes,
Lidy

kekavo

Ik denk ook dat hij gewoon ergens van geschrokken is. Misschien van een auto die toeterde, of een raar geluid op tv ofzo.

Meltjuh

Kennen jullie het gevoel dat je in slaap valt en dat het lijkt alsof je ergens van af valt? Misschien heeft Bertus hier wel last van :D.
Of wie weet zijn het toch dingen die wij (de meeste mensen) niet kunnen zien ;)

roha

of geschrokken van zijn eigen schaduw? :D

Monique8736

Vannacht maakte ik ook iets geks mee.Ik hoorde ineens een enorm gefladder vannacht,dus ik ging naar beneden,en Coco ging als een gék fladderend door de kooi.Dit is al de tweede keer deze maand,heel vreemd..
Er was niemand in huis,niks omgevallen..geen idee waar hij nou zo van was geschrokken  :-\ Zouden parkieten inderdaad nachtmerries kunnen hebben waar ze zo van schrikken? Of wat Mel beschrijft,zo'n droom dat je net slaapt en dan wakker schrikt omdat je ergens vanaf valt,of tegen iets aanklapt.

Groetjes Monique

Tanja

Hmm...

ik heb niet het idee dat Bertus ineens schrikt. Het is ook niet zo dat hij het doet wanneer hij in diepe rust is. Hij doet het ook wel als hij wat babbelend rustig op zijn stok zit... Maar als je schrikt, dan kijk je zo eens op.  Maar hij vliegt echt rustig 10 rondjes door de kamer, luid krijsend en gillend!
En dat doe ie niet een keer.... nee hoor.... dagelijkse kost begint het te worden...

Dan ga ik toch liever voor de spoken  ;)  (en dan binnenkort toegangsgeld vragen voor mijn gasten die dan in een echt spookhuis mogen kijken!!! ;D )

roha

Nou, dat is zeker raar als het dagelijkse kost is.
Hier heeft Moos er af en toe last van om de kooi uit te komen en als een speer door de woonkamer te vliegen en dat ook zo scheldend en mopperend.
Maar dat lijkt mij meer een uiting van energie te veel. Het is zeker niet zo dat hij dat elke dag doet en ook niet op dezelfde tijden.
Geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Groetjes Hanneke

Mars

#9
Ik zou het gewoon op energie uitbarstingen houden, voorlopig. Maar het lucratieve spokenidee kun je natuurlijk altijd voor de buitenwereld volhouden. Mocht je dat doen en wordt het succesvol, dan denk je ook even aan mij he? Aangezien ik de eerste was die je in die richting liet denken?  :)

Jim heeft wel eens van die energie-uitbarstingen: dan gaat ze als een gek over de kooi heen en weer rennen (ze is niet zo'n vlieger) en heel snel haar koppie op en neer bewegen. Ook als ze op mijn hand zit heeft ze dit wel eens: of heel snel bewegen of heel snel heen en weer bijten. Alsof ze even idioot worden...

groeten Marcia

Nog even een toevoeging: meestal als ze rustig zitten te babbelen op de stok is er ook sprake van een soort rust. Dus het kan wel degelijk een schrikreactie zijn en dan kunnen ze behoorlijk van slag zijn:
Vorige week was ik ziek en besloot ik 's nachts op de bank te gaan liggen. Ik schoof de bank voorzichtig wat bij de kooi vandaan, omdat ik niet wilde dat ik in mijn slaap de kooi per ongeluk zou raken. Alles bleef rustig in de kooi, totdat er een witte doek van het lampje dat vlak bij de kooi staat af viel. Waarschijnlijk heeft Jim dit in haar slaap/dommelen gezien: de doek over de kooi dekt de zijkanten niet helemaal af. Ze vloog vervolgens in paniek van voor naar achter door de kooi heen. Het licht aan doen hielp niet. Pas toen ik de doek van de kooi afhaalde, werd ze weer wat rustig. Ik voelde me dus vreselijk schuldig...
Wat ik bedoel te zeggen is dat ze wel degelijk erg overstuur kunnen raken van iets onverwachts.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..