Ik heb een parkiet!

Gestart door Hanney, juli 09, 2005, 18:35:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanney

haaii eindelijk k heb een parkiet hij/zij heet Elmo en is geelmet groen achtig en zwart Maar omdat ik voor de eerste keer een parkietje heb enzo toch nog wat vraagjes
1. Ik wou eerst het normale voor wat hij at al geven want dan kan hij rustig wennen aan de omgeving maar wel zijn oude voer gebruiken niks mis mee maar ik kreeg dus eiwitten (klein doosje) en normaal parkieten voer (geen x-vital)  maar hoeveel eetlepels (zeg maar) mag hij hebben en vanhet eiwitten? ik heb nou gewoon wat er in gedaan met  eiwitten gemengt maar wou het toch weten...
2. en me moeder zei dat ze 1 keer per week eten hoeven ik zei dus zo van nee elke dag maar wat is het nou?  :glare:  klinkt waarschijnlijk dom majah

Verder ben ik er heel blij mee en Elmo zit al de knagen op wat trost(geval naam kwijt :S) enzat al aan het speeltje te knagen dat klinkt goed ja toch?
najah ben heel blij
doeii!

Jorijn

Je parkietje moet 1 keer per dag eten 1 keer in de week is echt veel te weinig.

een parkietje geef je normaal 2 maatschepjes (zit bij extra vital) voer. 1 maatschepje is dahct ik 5 gram. Dus zou het komen op 10 gram voer per parkiet per dag :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Hanney

#2
Citeerhaai eindelijk k heb een parkiet hij/zij heet Elmo en is geelmet groen achtig en zwart Maar omdat ik voor de eerste keer een parkietje heb enzo toch nog wat vraagjes
1. Ik wou eerst het normale voor wat hij at al geven want dan kan hij rustig wennen aan de omgeving maar wel zijn oude voer gebruiken niks mis mee maar ik kreeg dus eiwitten (klein doosje) en normaal parkieten voer (geen x-vital)  maar hoeveel eetlepels (zeg maar) mag hij hebben en vanhet eiwitten? ik heb nou gewoon wat er in gedaan met  eiwitten gemengt maar wou het toch weten...
2. en me moeder zei dat ze 1 keer per week eten hoeven ik zei dus zo van nee elke dag maar wat is het nou?  :glare:  klinkt waarschijnlijk dom majah

Verder ben ik er heel blij mee en Elmo zit al de knagen op wat trost(geval naam kwijt :S) enzat al aan het speeltje te knagen dat klinkt goed ja toch?
najah ben heel blij
doeii!

(woeps was nog een paar vragen vergeten..:P)
3. Elmo heeft roos achtige kleur neusdop word het een man of popje of kan jedat nu nog niet zien?
4. gaat zijn/haar kleur oook nog veranderen??
zo dat was het nu echt :P

Sonja

Hoi Hanney,

Wat leuk dat je een parkietje hebt! :P
Een jong mannetje heeft een roze/vleeskleurige neusdop, die later blauw wordt, een jong popje een licht/blauwachtige neusdop, met iets wit rond de neusgaatjes. Dit verkleurt later naar bruin. (als je parkiet zo'n 3 a 4 maanden oud is). Dan verdwijnt ook de streeptekening op het voorhoofd.
De kleur van het verenpakje verandert niet echt.
De kleuren worden wel iets intensiever (feller), als je parkiet volwassen wordt, en zijn staartje zal ietsje langer worden dan bij een heel jong diertje.

Veel plezier met Elmo! ;)

Groetjes, Sonja.

Dick uit Aruba

Hoi Hanney,

Als je maar 1 parkiet heb, zijn twee flinke eetlepels zaadjes voldoende met daar doorheen een niet overvolle theelepel eivoer gemengd. Dit natuurlijk iedere dag.

Een paar keer per week een stukje (geen bonk) groente of fruit (geen avocado).  Je parkiet het liefst nooit laten snoepen, zelfs geen klein stukje, van dingen die niet voor parkieten zijn bestemd. Denk ook chips, koekjes, gezoute crackers, limonade, cola en al dit soort falale zaken.

Als je parkiet niet voldoende heeft aan zijn voer, kan je er altijd nog een eetlepel bijdoen, vooral als je een erg actieve parkiet heb.

Vraag er gerust op los, maar maak jezelf ook vertrouwd met de zoekfunctie en de functie om je bericht te bewerken.

Veel plezier!

Carla

#5
Veel geluk met je parkietje !
Je parkietje mag ook af en toe een pinknageltje jonge kaas.
En natuurlijk ook groenvoer. Of zaadjes die je laat kiemen.
Mijn parkieten zijn er verzot op.

Wat zijn verenkleed betreft : Die verandert zoals je al hebt kunnen lezen niet meer alleen de streepjes op z'n kopie die zullen verdwijnen wanneer je parkietje de eerste keer in de rui gaat .
Nogmaals veel geluk en plezier met je kleine vriendje ;)

Anita & Marisa

Hallo Hanney!

Wat ontzettend leuk dat je een parkietenvriendje hebt! Mooie naam hoor  ;) .

Heel veel plezier met je parkietje en veel succes en plezier met tam maken!

Liefs,
Anita en Marisa.

Hanney