parkietenboekje

Gestart door liesanne, februari 09, 2007, 15:39:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesanne

Wie weet er een leuk boekje over grasparkietjes? Een boekje wat ook voor mij te lezen is.
Ik wil namelijk meer weten over mijn parkietje.

Liesanne. ;D

Parkieten-Freak

Dit is een heel leuk boekje, goed leesbaar ook.
Er staan ook plaatjes in van parkietjes van enkele forumleden! :D


Trippy

Hoi liesanne,
Ik denk dat als je een paar weken tot een maand op dit forum rondt brengt je HEEEEEL veel leert over parkieten,
Ik zit nou ongeveer 5 a 6 maanden op het Forum en wist toen ik hier opkwam helemaal niks over parkieten,
Behalve dat z konden vliegen en dat ik er 1 wou
Dat boekje waar PF het over heeft is inderdaad erg duidelijk !
Ach ja... succes !

Idske

Hey Liesanne!

Hier is ook nog een titel: Leven met huisdieren - Grasparkieten.

Geschreven doorBradley Viner, met veel foto's en goede uitleg.

ISBN: 90-438-1095-9

Ikzelf heb het boekje gekocht bij de boekenvoordeel.

Groetjes Idske en Coco.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

kekavo

Het boekje dat ParkietenFreak noemt is een heel duidelijk boek, dat zou ik zeker lezen als ik jou was.
En verder gewoon hier lezen en vragen, dar leer je ook heel veel van zoals Trippy ook al zei ;D

Caradow

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest, alleen zou ik je wel als tip mee willen geven om geen boekjes te kopen die al van jaren geleden zijn, dus geen oudere boekjes of nieuwe druk van een ouder boekje, hierin staat toch vaak informatie die tegenwoordig in de praktijk niet meer op gaan.

Scotty - Keecko

Je kan ook (als je lid bent) naar de bibliotheek gaan. Daar hebben ze ook parkietenboekjes.

Het boekje dat Parkieten-Freak noemde, heb ik nu ook en het is echt goed en duidelijk uitgelegd :)
Ik herkende inderdaad een paar vogeltjes ;)

Verder is er nog een heel mooi boekje:
http://www.dierenboeken.nl/shop/product_info.php?products_id=982

Er staan ook hele mooie kleurrijke plaatjes bij :)

Groetjes, Ilse

liesanne

Dank je voor de tips. Ik ga met al deze tips op zoek in de boekwinkel.

Liesanne ;)

Moppers

Heb je wel eens van 'Over Dieren' gehoord? Ik weet niet of het nou een organisatie is of iets dergelijks, maar ze hebben onder andere een tijdschrift, een website, en ook heel veel informatieboekjes over heel veel diersoorten. In die informatieboekjes staat ongeveer alles wat je zou moeten weten, en nog wat interessante informatie. Er is er ook een over de grasparkiet:

http://www.overdieren.nl/Pages/Nederlands/Boeken/Vogels/grasparkiet.html

Sommige boekhandels hebben deze boekjes in hun assortiment, maar je kunt ze ook vinden in veel dierenwinkels, of online bestellen.