vermageren

Gestart door Tanja, februari 10, 2007, 10:28:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja

Zoals in een andere topic te lezen valt ben ik met Bertus naar de DA geweest, omdat hij zo zielig bol zat in zijn kooi, en eigenlijk niets meer deed.
Ik ben dapper elke dag de medicijnen (tegen darmproblemen) erin aan het doen, Bertus is gewoon weer een levendige vogel aan het worden en wordt het dus elke dag moeilijker om de medicijnen in zijn bekje te spuiten...

De DA zei wel, dat ze vond dat'ie er niet zo goed doorvoed uitzag. Ik heb Bertus voederbak eens extra in de gaten gehouden, maar niets raars gemerkt. Bertus eet gewoon goed.

Heeft iemand enig idee waarom een vogeltje vermagert? (de DA kon mij daar geen concreet antwoord op geven)
En wat is eigenlijk een redelijke hoeveelheid poepjes voor een parkietje. Wanneer poept een vogel te veel? (ofwel, gaat zijn spijsvertering te snel???)

Nu heb ik wel eens gemerkt dat wanneer ik thuiskom van werken (o.i.d.) Bertus direct begint te eten. Zou het kunnen zijn dat Bertus alleen maar eet als ik aanwezig ben??? (er liggen wel altijd lege hulsjes in zijn voerbakje, dus het is niet zo dat hij helemaal niets eet...)


Iemand enige ervaring hiermee?

Groetjes Tanja

Safrena

Hey Tanja

Een veogel vermagerd omdat hij ziek is en te weinig eet :-\
Als Bertus weer beter word moet hij normaal ook weer op gewicht komen.

Het is best mogelijk dat Bertus op jou wacht om te eten. Maar toch zal hij niet met honger zitten, heel stiekem zal hij wel een beetje gegeten hebben. ;)

Een parkietje laat om het kwartier tot half uurtje een poepje vallen ;)

Vele groetjes