Dit heeft niets met vogels te maken maar ik hoop

Gestart door Maur@, februari 08, 2007, 21:49:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

zo dat jullie het niet erg vinden dat ik het hier vertel. Na alle narigheid die wij afgelopen tijd hebben meegemaakt en met name onze zoon 2 keer beroofd waarvan één keer door zeven man met een mes, klappen en al, de tweede beroving binnen twee maanden na de eerste gewelddadige en zijn scooter gestolen in december, Ivory nu dood konden we een opkikker gebruiken en die kwam met de post.

De dader van Edwin zijn tweede beroving is gepakt, verhoord en in afwachting van een eventuele strafzaak. De brief kwam gisteren, de dag na Ivory haar dood.

ibi

jeetje maura wat heb jij een pech   :(
eerst beroofd dan ivory
dit zijn echt sukkels die beroven en slechte dingen doen.
hoop dat hij word opgesloten.
   veel sterkte met wat je allemaal mee maakt    :( :(



groetjes

Jippie

Hoi Maur@,

Wat een verschrikkelijke tijd moet dit zijn! Gelukkig dat ze in ieder geval een verdachte hebben gepakt! O ja (mijn juristenbrein begint te werken...), wanneer je een schadevergoeding wil (bijvoorbeeld voor de gestolen spullen, lichamelijk letsel of iets anders), vraag dan even een voegingsformulier aan. Op deze manier hoef je niet zelf een rechtzaak te beginnen om de schade te verhalen.

Ik hoop maar dat het allemaal goed afloopt voor je!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Parkieten-Freak

Wat naar allemaal Maur@, laten we hopen dat de dader zijn straf niet ontloopt.
Het leed dat je zoon aangedaan is, is echter onomkeerbaar. Geen enkele straf doet aan deze voor hem zo traumatische ervaringen, iets af.

In dit land schijnt het tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld te zijn dat de dader in een soort slachtofferrol geduwd wordt. Het werkelijke slachtoffer krijgt naast alle ellende met dat onrecht ook nog eens te maken.
De knuffelcultuur waarmee men daders heden ten dage omringt, stemt mij niet vrolijk. Sterker nog: ik krijg er de kots van.
Ik hoop dat het recht zegeviert en dat de dader de straf krijgt die hij verdient. (Dus geen 20 uur schoffelen in een of ander half bakken halt project).


Parkieten-Freak

Citaat van: Jippie op februari 08, 2007, 22:12:58
Hoi Maur@,

Wat een verschrikkelijke tijd moet dit zijn! Gelukkig dat ze in ieder geval een verdachte hebben gepakt! O ja (mijn juristenbrein begint te werken...), wanneer je een schadevergoeding wil (bijvoorbeeld voor de gestolen spullen, lichamelijk letsel of iets anders), vraag dan even een voegingsformulier aan. Op deze manier hoef je niet zelf een rechtzaak te beginnen om de schade te verhalen.

Ik hoop maar dat het allemaal goed afloopt voor je!

Groetjes, Ilse

Geen juriste maar wel levenservaring: :P
Van een kale kip kun je niets plukken Ilse. Geloof me maar. ;)


Jippie

Sorry PF, maar daar moet ik toch even op reageren. Het is juist de tendens dat er steeds hogere straffen geëist en opgelegd worden. Feit blijft echter dat een gevangenisstraf totaal niet werkt (ter illustratie: het recidivepercentage van mensen die uit de gevangenis komen is 76%). Die werkt al niet vanaf het moment dat ie bestaat. Helaas is er geen alternatief... De taak- en leerstraffen werken daarentegen wél! En zoals je al zegt: voor het slachtoffer is geen enkele straf passend...

Enne, een jonge kip heeft altijd nog ouders ;)!
Toeter en Dafne!

Maur@

Citeervraag dan even een voegingsformulier aan.

Zat al bij de papieren van de officier. De materiële schade was al door de verzekering betaald. We gaan wel een schadeclaim voor de mentale schade indienen, in samenwerking met slachtofferhulp, wetende dat er waarschijnlijk geen geld komt maar ook wetende dat de rechter bij een eventuele strafzaak de mentale schade waarschijnlijk wel, omdat hij twee keer binnen twee maanden was beroofd, laat meetellen. We maken geen gebruik van het werkelijk spreekrecht, dit omdat dat soms je zaak geen goed doet, het is inmiddels bijna een jaar geleden, de beschrijving, omschrijving van de daders is niet meer zo duidelijk. Er zijn vastgestelde bedragen volgens de officier voor mentale schade.

Maar maakt niet uit allemaal. we zijn zo blij dat er een klein beetje geluk op ons pad komt..........nu de andere zeven daders nog en de dader van de diefstal van zijn scooter. We hebben werkelijk 4 keer aangifte moeten doen afgelopen jaar.

Als overigens die jonge kip meerderjarig is kun je het ook op je buik schrijven.

parkietenfan

Oh wat een ellende de laatste tijd Maur@. Hopelijk komen er nu betere tijden.
Dit is weer echt Nederland hé! Veel te mild zijn ze hier. Iedereen doet maar wat en inderdaad zoals PF al heeft gezegd, hier wordt de dader bijna gezien als het slachtoffer. Triest, triest en nog eens triest.
Hopelijk krijgen ze toch nog wat ze verdienen....

Idske

Hey Maur@!

Wat een rottijd en een pech voor jullie! :'( Ik hoop ook dat de dader zijn verdiende straf krijgt! Ik ook vind dat de straffen in NL veel te mild zijn, er moet strenger gestraft worden!

Heel veel sterkte gewenst!

Groetjes en een knuffel van Idske en Coco!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

esther

Jeetje, wat een rot tijd is dat geweest zeg.. en nog natuurlijk want dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik wens jullie veel sterkte en ik hoop dat die andere daders snel gepakt worden.
Groetjes Esther

kekavo

Wat naar dat jullie steeds zoveel pech hebben! Jullie krijgen wel alles achter elkaar voor jullie kiezen
Ik hoop dat ze die andere overvallers ook snel pakken, zodat die ook hun verdiende loon kunnen krijgen!