parkietjes kunnen niet in vliegtuig

Gestart door fatima, januari 09, 2007, 13:39:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fatima

Ik heb twee parkietjes, 1 heb ik al 1 1/2 jaar en 1 heb ik een weekje. In de vakantie ga ik op vakantie en kan ik mijn vogeltjes niet meenemen, daarom laat ik ze bij mijn 'vogeloppas'. Maar na een tijdje wil ik langer op vakantie en wil ik mijn vogeltjes meenemen. We hebben geen auto en daarom gaan we in het vliegtuig. Gisteren heb ik gebeld of ik 2 parkietjes kan meenemen. Ze zeiden dat het niet kan. Honden en katten kunnen wel mee. Ze zeiden dat het niet kan en dat het niet te maken had met vogelziekte. Nu had ik bedacht om te vragen of ze mee mogen als ze met een prikje mischien voor 4/5 uur in slaap zijn. Maar dat vinfd ik eigenlijk wel zielig, dus mischien kunnen ze nog op een andere manier mee.
ps: ze zeiden dat ze niet mee mochten omdat ze anders gaan fladderen

groetjes, Fatima

Sonja

Hoi Fatima,

Je vogeltjes in slaap maken met een prikje??? :o
Ik hoop dat je dit niet serieus meent.... :(

Mag ik vragen hoelang je weggaat? Het allerbeste is toch om je parkietjes naar een oppas te brengen.

Groetjes, Sonja.

fatima

hallo sonja

een prikje vond ik ook al niet zo'n goed idee. Maar ik zou daar een jaartje blijven.

Annika

ik vrees dat parkietjes veel te klein zijn om onder narcose te brengen. Het lijkt mij dat de kans groot is dat ze het niet overleven, ik zou er dan ook echt niet aan beginnen!
Ik vrees dat als je voor langere tijd naar het buitenland gaat je het beste een goed nieuw thuis voor je maatjes kan zoeken, hoe moeilijk dat ook is ...  :'(

boefje

hoi!

Ik zou mijn parkietje niet eens willen dat ze meegaan als die stress, als ze een spuitje moet krijgen dan wakker worden in een totaal nieuwe omgeving enz.. maar het idee alleen al , zou er niet aan moeten denken!

Voor de rest zou ik iemand ( misschien van deze chat ) vragen of ze jouw vogels kunnen opvangen!

Groetjes!!

Trippy

Hoi hoi ,
Het lijkt mij ook niet zo'n goed idee dat spijtje  ::)
Dus ook ik vrees dat je indd het best een neiuw huisje voor je maatjes kan zoeken,
Hoe moeilijk het ook is,

Groetjes,Ursula

Sara

Je parkietjes onder narcose brengen totdat de vlucht voorbij is lijkt me geen goed idee,verdoving houdt risico's in en volgens mij is vliegen ook niet echt fijn voor parkieten.Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat mensen hun parkieten meenamen op het vliegtuig.Er is een heel grote druk die mensen al niet zo gemakkelijk kunnen verdragen,er duikt ook misselijkheid op enz..Dus lijkt het mij dat het voor parkietens eens zo 'erg' is.Eigenlijk had ik geen parkietjes aangeschaft als ik veel en lang ging reizen.
Maar nu het toch zo is,lijkt het me ook het beste om je parkietjes ofwel zolang naar familie of vrienden die zo lang op je parkietjes willen letten te brengen(als je je parkietjes graag wilt houden voor als je terug komt)
of anders een nieuw baasje zoeken voor je parkietjes.

Vele groetjes en succes met je beslissing,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

fatima

hallo allemaal!
Ja, nu ik er zo over denk...  maar ik wilde even zeggen dat ik mijn parkietjes bij de oppaser blijven, ik vertrouw hem namelijk.. Ik dacht.. om ze niet te vergeten koop ik daar twee parkietjes, die bij mijn tante gaan 'logeren' als ik er niet ben, zij heeft er namelijk een stuk of 20/30 parkietjes die erg tam zijn...
maar bedankt allemaal!
groetjes, fatima

Sanne

Hallo,

Over het spuitje is iedereen 't wel eens... dus daar zal ik niks over zeggen ;)

Ik ben laatst naar Singapore gevlogen en wat mij op is gevallen is dat 't erg koud is in 't vliegtuig en de lucht ook veel rond circuleerd. Dit lijkt naar mijn mening op tocht. Ik zou het dus ook niet aandurven om Simba in 't vervoersbakje mee te nemen omdat de lucht in een vliegtuig heel anders is (o.a. kouder en droger) dan de lucht in de meeste huizen.

Dit wilde ik even kwijt voor iedereen die misschien een parkietje met 't vliegtuig mee wil nemen.

Groetjes Sanne

Sara

Ja,ik sluit me aan bij Sanne. Heb ook al een paar keer met het vliegtuig gevlogen, en het is er héél erg koud op,en bovendien ook nog een soort van frisse airco(of ander luchtcirculatiesysteem). Lijkt me dus ook erg ongezond voor parkietjes.
Leuk dat je parkietjes bij je tante kunnen logeren Fatima,veel plezier op reis

en vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes