Badje

Gestart door Tijnie, juli 06, 2005, 00:25:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tijnie

gedan allemaal,

ik had even een klein vraagje. Oscar (zusjes parkiet) is DOL op water. De plantenspuit vind ie echt helemaal geweldig. Ook vermaakt hij zich als een gek met de druppels die dan rondom de kooi blijven hangen. Het badje krijgt echter te weinig aandacht (of naja, hij gaat er absoluut niet in)

ik hang het nu twee weken zeeeeer regelmatig op maar hij schijnt het niet te snappen. heeft er iemand mss tips om hem erin te krijgen? Ook vraag ik me af hoe vol het badje moet. gewoon een klein laagje of mag het wat hoger?

groetjes, Tijnie

Sonja

Hoi Tijnie,

De ene parkiet baddert in een badje, de andere (zoals bij jou) vindt de plantenspuit helemaal het einde, en weer een andere gaat het liefst onder een zacht lopende kraan (lauw water). Het is voor iedere parkiet weer verschillend, en blijkbaar geeft jouw parkiet de voorkeur aan de plantenspuit. Ik zou daarom niet forceren om hem in zijn badje proberen te krijgen, denk ook niet dat dat gaat lukken. Hij heeft immers zijn favoriete manier van badderen al ontdekt! :P  
Laat hem maar lekker genieten van de plantenspuit.  ;)

Groetjes, Sonja.

Tijnie

hoi sonja,

inderdaad hij is helemaal gek van die plantenspuit. maar ook gewoon met druppels die dan blijven hangen enzo heeft hij de grootste lol. Ik denk gewoon dattie het badje echt leuk zal vinden maar hij's gewoon te scheiterig om er eens in te stappen  :P .

magoed, dan blijven we maar spuiten heh.. en mss.. op een dag dattie toch wil. gewoon blijven hangen ;)

Tijnie

Goofie

Hallo,

Goofie gaat ook bijna niet in zijn badje, Hij vind het wel enig om op de rand te gaan zitten en dan een beetje spetteren met zijn snavel. Daarom hang ik hem er ook gewoon regelmatig aan, en wie weet komt er een dag die ie er in springt ;-) Gewoon volhouden hihih

Groetjes, Debbie en Goofie