wilt soms bijten

Gestart door yanni, februari 06, 2007, 15:09:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yanni

hallo iedereen ik ben yanni 13 1aar en heb sinds 4 daggen twee parkietjes
genaamd kiki en bloeki ik kon ze al van de eerste dag probleemloos op mijn vinger zetten
maar vanaf gisteren wil kiki soms in mijn vinger bijten en dat wil ik hem natuurlijk afleren
bijten is veel gezegt want hij wilt het doen maar hij doet zijn bek niet echt open maar maakt gewoon een snelle beweging met zijn kop richting mijn vinger

zouden jullie wat raad willen geven want jullie hebben waarschijnlijk al meer ervaring als mij


       alvast bedankt



                                   yanni

Mars

Hoi en welkom op het forum,

Over bijten is al veel geschreven, dus je kunt even met de zoekfunctie zoeken. Daarnaast staan een hoop tips op: http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php
De beweging die jouw parkietje maakt lijkt ook echt veel op bijten hoor! probeer in ieder geval niet te schrikken en je hand niet weg te trekken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

heey yanni welkom op het forum

zoals marcia al zij niet terug trekken.
dit vinden ze leuk .
en ze zal het blijven doen omdat hij denkt dat hij de baas
is :P
gewoon laten zitten je hand zodat hij denkt dat hij weet wie de baas is   :P



groetjes

Trippy

Hoi Yanni welkom op het Forum
Ik denk dat je zoals Ibi en Marcia al zeiden vooral niet je hand terug moet trekken !
Beloon je parkietjes als ze je niet bijten en straf ze met je stem als ze bijten !
Succes het lukt je wel !
Groetjes,Ursula

liesanne

Hoi, Ik ben Liesanne en ik ben 8 jaar. Ik heb sinds een week een parkietje en die begint ook te happen naar mijn vinger. Ik probeer niet terug te trekken, maar ik vind het best eng.
:P

kekavo

Dat snap ik, het is best eng als een dier bijt. Maar probeer vol te houden, het is de enige manier om hem het af te leren. Ook niet hard Au roepen ofzo, gewoon streng Nee zeggen iedere keer. Anders denkt hij dat het een spelletje is, en dan kan je het hem bijna niet meer afleren.
Gewoon volhouden dus, als hij echt bijt zal het wel even pijn doen, maar je zal niet gaan bloeden. En even later voel je het niet meer.
Succes ermee ;D