knippen van nageltjes

Gestart door cee, februari 06, 2007, 14:18:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cee

Hallo allemaal,

de nageltjes van Quibus zijn een beetje aan de lange kant aan t worden. We hebben laatst geprobeerd om hem te pakken en deze te knippen (heel voorzichtig natuurlijk), maar meneer liet zich niet beet nemen. Nu vraag ik me af of er iemand in de buurt van Roermond/Herten is die goed is in nageltjes knippen van parkietjes? Durf het zelf eigenlijk ook niet zo goed....

Groetjes,
Cee en Quibus natuurlijk

Sonja

Hoi Cee,

Misschien is het een ideetje om het nageltjes knippen de eerste keer te laten voordoen door de dierenarts? Vaak doen ze dat gratis. ;)

Groetjes, Sonja.

Kleintjes

Hoihoi,

Cee, waarom bel je niet even voor 'n afspraak bij de DA? Er zijn er genoeg in de buurt van Roermond zoals je op de lijst met DA kan zien op deze site.

Ik heb er laatst 'n aantal toegevoegd omdat 't wel handig zou zijn voor degene die niet naar 't zuiden of verder naar 't noorden kunnen.

Groetjes en liefs van ons aan jullie

(ps Frans v Deutekom is naar mijn ervaring toch de betere. Hij is erg rustig en heeft alle tijd voor je)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

kekavo

Ja, ik ben het daar ook mee eens. Gewoon even de DA bellen. En ze doen het vaak inderdaad gratis, gewoon service.

cee

Okee dan zal ik eerst de da maar eens gaan bellen, kan ik gelijk nog wat vraagjes stellen.... :D

Deutekom ken ik inderdaad (heb zelfs bij zijn dochter in de klas gezeten...). Denk dat ik hem maar eens ga bellen.

Groetjes,
Cee

Maur@

Ik ga altijd met de kanarie van mijn ouders naar de dierenarts hier in de buurt om zijn nagels te knippen. Gemiddels 3 keer per jaar.  Hij zegt altijd, klein vogeltje, klein prijsje. 8 euro moeten we dan betalen. Ik durf het zelf niet te doen, ben als de dood dat ik in zijn leven knip. En een kanarie is toch iets minder, nou ja iets heel erg minder, makkelijk te pakken dan een grasparkiet.

Kleintjes

Hoihoi,

ben benieuwd hoe t gegaan is (als je al bent geweest).

Wel leuk dat je bij z'n dochter in de klas hebt gezeten  ;D

Laat je nog wat horen? Indien mogelijk ook prijs omdat ik er met Kruumel ook nog heen moet, even de nageltjes laten nakijken. Bij Tweety en Silly kort ik ze zelf maar hij heeft 2 kleurige nageltjes dus dat vind ik toch iets te eng.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

cee

hoihoi

ik ben nog niet geweest, maar mijn moeder is er gisteren met de hond geweest en heeft eens voor mij geinformeerd.

een klein consult koste 16 euro en alleen nageltjes knippen was wat goedkoper, een euro of 10. Maar ze zeiden zelf ook al dat het hun ook vaak gebeurde dat ze in het leven knipte (ook bij honden enzo) ???

Groetjes,
Cee

Kleintjes

Hoi Cee,

ik denk dat dat bij iedere DA wel eens voor komt. Veel honden moeten er namelijk niks van hebben en spartelen dan. Als dat net op 't moment gebeurd dat ze het tangetje dichtkijpen dat kan er wel eens iets misgaan.

Ik heb dat ook wel eens bij voornamelijk Tweety, hij is fijner gebouwd met als resultaat dunne beentjes. Ook bij hem is 't mij al eens gebeurd, eerlijk gezegd, 'n paar keer al. Ik pak dan 'n zakdoekje en houd dat tegen 't nageltje en 't bloedinkje stopt dan snel. Silly is iets rustiger maar ook bij haar is 't al eens misgegaan.

Ik denk dat hoe ervaren je ook bent er altijd wel eens iets kan misgaan. Ik heb over 't algemeen altijd zelf de nageltjes geknipt, toen ik ermee begon is al bijna 9 jaar geleden en ik ben toch redelijk ervaren ondertussen maar 'n ongelukje kan altijd gebeuren. Al helemaal als je dieren hebt met van die spillebeentjes zoals vogels. Hoe ervaren je ook bent, 'n ongelukje zit in 'n klein hoekje.

Deutje (v Deutekom dus) vraagt wel 'n redelijke prijs naar mijn mening. En wel eerlijk dat er wel eens iets misgaat, de meeste DA verzwijgen dat gewoon of zijn er erg vaag over als je dat vraagt of er wel eens iets misgaat.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses