aansteeklont?????

Gestart door ibi, februari 08, 2007, 19:07:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

heey

ik heb een vraagje over aansteeklonten.
ik heb hier een paar liggen en denk dat de parkietjes het leuk vinden
om op te knagen.
het is bedoeld om vuurwerk aan te steken.
zou dit kunnen zonder dat de parkietjes er ziek van worden ???

dit is een aansteeklont

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Zou ik niet doen, omdat je niet zeker weet waar het van gemaakt is en wat voor stoffen er gebruikt bij de productie van aansteeklonten.
Geef je vogeltje gewoon een stukje sisaltouw, dat kan geen kwaad. ;)


ibi

heey

maar PF is het niet gewoon touw
in de dierenwinkel verkopen ze ook speeltjes met dit touw.
iniedergeval het lijkt erop.
ook op de avatar van mars zie ik zo touwtje  als ik goed kijk.
met jim in actie  :P
maar misschien is dit anders ik zoek wel even op internet waar van het gemaakt is


groetjes

Caradow

Touwen die gemaakt zijn om te dienen als aansteeklont kunnen stoffen bevatten die ervoor zorgen dat de lont blijft gloeien en niet met vlam brand. Deze touwen zijn speciaal gefabriceerd voor het aansteken van vuurwerk en je kunt dus geen risicos nemen.

Parkieten-Freak

Precies, Caradow.

@ Ibi:
Aansteeklont is dus geen "gewoon" touw.



ibi

ok
ik vroeg het maar even voor ik het in de kooi ging liet hangen

bedankt  ;)


groetjes

Mars

Ik heb gebruik gemaakt van Sisal touw: dat touw op een natuurlijke basis. Zo'n bolletje kun je in heel veel winkels wel kopen, zelfs wel supermarkten. Ik heb het nog wel even een nachtje laten weken.

Het touw wat in dierenwinkelspeeltjes veel gebruikt wordt is ongebleekt katoen. Waarschijnlijk is het aansteeklont gebleekt katoen, dus beter niet  gebruiken. Katoen is ook een natuurproduct, maar dan mag het niet gebleekt of geverfd zijn. Dat vind je niet zo snel in de winkel als touw.

Overigens het speeltje op de avatar is bij Jim (nog steeds) erg in trek: ze knabbelt er aan en vindt het leuk om de kralen te laten zwaaien of juist tegen de kooi aan te tikken (maakt geluid).

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

ok bedankt!!!!    ;D


groejtes

Maur@

Ik denk dat een aansteeklont ook in een bepaald "goedje" gedoopt is. Dit omdat de lont lang moet kunnen blijven branden.

kekavo

Aansteeklonten zijn inderdaad bewerkt met een of ander goedje, dit is niet goed voor dieren

ibi

heey

ik vraag dit gewoon maar even want wat je ook aan
je parkiet wil geven (als ghet geen parkieten speelgoed is) is
zowat altijd maar niet goed.    :D     in het begind acht ik dat het  makkelijke
dieren waren maar dus niet.
en dat is het leukste.
bedankt voor de reacties ik weet genoeg     ;)